Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by wollf »

kikky wrote:Nei, det sier litt som "seriøsiteten" til dette NTF styret. Hva de tillater på forum og hva de ikke tillater på forum. Styret som helhet, ikke som enkeltpersoner hvis en nu skulle peke personangreps fingeren på meg.

Da også veldig viktig å påpeke, hva man ikke tillater på forum som man egentlig ikke har rett på å fjerne.

Det er jo litt trist at du ikke forsto hva jeg skrev, jeg syntes det var ganske lett å forstå seg på :cheerful:
jeg skriver ikke som styre nå, jeg skriver som wollf. det er en ting. og jeg synes ikke banningsord har noe på et forum å gjøre. det er min personlige mening.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by wollf »

og skal jeg svare på hva jeg mener bør være tillat på forum og ikke så sier jeg heller ja til å dele negative erfaringer fra butikk, enn å dele banningsord og generell negativitet mot medlemmer og styret.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by kikky »

Var ikke mine "banningsord" jeg siktet til, så det er sagt.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by kikky »

At du forsøker å komme unna med å si at dette er deg som person og dine meninger og ikke deg som i styret til NTF så blir jo det litt feil da du har samme meninger om du sitter på styret forumet eller om du sitter her.

Den unnskyldningen kan du ikke bruke med godt hell, spesielt med tanke på at du faktisk er leder nå. At du skriver som Wollf bare ett annet sted er en ting men at du forsøker å skrive som bare wollf her inne og ikke NTF leder, det blir litt feil. Syntes du ikke? Du sitter jo som wollf i styret, sant?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Moderator
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 09 Feb 2012, 20:02

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by Moderator »

ber om at det blir holdt en god tone på forumet.
Klager på moderering kan sendes til ntf@tamrotter.com. Henvendelser på PM vil ikke bli besvart.

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by WillyWonka »

jeg har opplevd nye forskjellig på dyrebutilkene. mye dritt, men har også vært borte i de som er virkelig flinke :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by wollf »

kikky wrote:At du forsøker å komme unna med å si at dette er deg som person og dine meninger og ikke deg som i styret til NTF så blir jo det litt feil da du har samme meninger om du sitter på styret forumet eller om du sitter her.

Den unnskyldningen kan du ikke bruke med godt hell, spesielt med tanke på at du faktisk er leder nå. At du skriver som Wollf bare ett annet sted er en ting men at du forsøker å skrive som bare wollf her inne og ikke NTF leder, det blir litt feil. Syntes du ikke? Du sitter jo som wollf i styret, sant?
heldigvis så sitter jeg ikke i styret alene og mine meninger er ikke gjeldene alene.
om jeg mener at banningsord er barnslig eller at de fleste dyrebutikkansatte ikke får god nok opplæring tror jeg ikke har store påvirkningen når det kommer til styrets arbeid og funksjon.
og nå synes jeg som person at du krangler bare for å krangle. du får ha en fin dag jeg går ut i solen nå.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by wollf »

WillyWonka wrote:jeg har opplevd nye forskjellig på dyrebutilkene. mye dritt, men har også vært borte i de som er virkelig flinke :)
det har jeg også. derfor vi har en egen skrytetåd også. og jeg føler at man skal være like flik å skryte som man er å gi kritikk

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by Maria Bee »

Det blir vell som å si (for min del) att jeg vet hvor mye jeg skal ha betalt for en hel-lakkering, men jeg vet ikke hvordan jeg skal lakke bilen din.
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by kikky »

Jau, hvis "banningsordet" var ment som du antyder. Noe det ikke var og jeg beklager mitt bruk av det, det glapp faktisk ut uten at jeg så det som ett "bad Word".

Kjære mod, kan du endre mitt innlegg og fjerne dette "banningsordet" mitt?

Jeg krangler ikke for å krangle, jeg kverulerer for å få frem ett punkt :cheerful: Det var nu faktisk du som kom med aggresjon på banen, pga min helt personlige mening om at slike tråder ikke hører til på generelt delen av forum. Så da vet jeg ikke hvem som krangler med hvem faktisk?

Gleden av lapptopp, en kan gjøre begge dele satmtidig, oh yes 8)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by Sandratravolta »

Ofte er ikke dyrene i en dyrebutikk førsteprioritet (desverre), det er ikke det man tjener penger på, hvert fall ikke de litt mindre butikkene - man taper derimot massevis av penger hvis dyrene står der litt lenge. Hos oss har vi hatt kaniner som har stått så lenge at de har blitt hormonelle og vanskelige, da måtte de steriliseres, og da ble det gratis for de som kjøpte kaninene. Og maten som blir igjen i skåla kastes jo hver morgen, siden mange av dyra søler en del med maten. Og man kan faktisk ikke sitte inne på info om hva slags planter alle dyra i butikken tåler, annet enn at man kan svare på at det som er giftig for mennesker skal dyr hvert fall ikke ha. Og annen informasjon tilegner man seg jo lettere hvis man har dyr selv.

Og i de mindre dyrebutikkene hvor det er fisk så er det jo utrolig mye man skal lære om fisk også, og der må jeg innrømme at JEG ikke har sjangs. Men syns ikke det gjør meg til en dårlig person eller min dyrebutikk til en dårlig butikk, for det finnes andre ansatte som kan det, og man har muligheten til å komme innom senere, eller søke selv på internett, er mye uvitenhet hos dyreeiere også, og man kan ikke komme og forvente at en ansatt i dyrebutikk kan alt om helse og velvære eller oppførsel hos sitt eget dyr.

Hovedfokuset til de aller fleste dyrebutikker er jo utstyr til hund og katt, det er det man selger mest av og det er det folk oftes kommer inn og skal ha. Og jammen er det frustrerende når man begynner å lære seg ting om de forskjellige produktene i butikken og så kommer det kunder inn med kresne hunder og katter, og de vet ikke engang hva slags kjøtt det er i den ene hundematen den kresne hunder har spist før. Eller har hatt hund i 8 år og de vet ikke hva omkretsen rundt halsen er når de skal ha bånd, og det kan da ikke forventes at en i dyrebutikk skal vite hvor store alle hunderaser er, riktignok sier vi at de kan komme innom med hunden for å se om det passer. Men alt er søren meg ikke lett - hvert fall ikke for meg, det tar lang tid å lære seg alt man skulle kunne!
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by kikky »

Jupp, bare tenk på alle de forskjellige fiske artene som står på bestillingsarket...
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by wollf »

det fine er at i mange butikker så ansetter de folk med forskjellig kunskap. noen kan mer om fisk, andre mer om katt

desvære kan ikke alle være på jobb samtidig. jeg er veldig enig i sandra her. har jobbet i både gode og dårlige dyrebutikker.
det er forkjell på de slik det er forkjell på andre butikker. ikke alle i en klesbutikk aner noe om klær, mote eller kroppsfasonger. ingen forveter det heller. ikke alle i en leketøys butikk vet alt om leker og hva som ikke er anbefalt ol. for småbarn. de felste butikker er det folk som er ansatt for at de er gode selgere.
jeg synes uansett at det burde vært en slags generell opplæringsbok i dyrebutikker. eller et krav om at man skal lese mattilsynets brosjyrer for de dyrene man selger.
min erfaring er desværre at det ikke går på de ansatte med på ledelsen som ofte vil spare penger

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by Milla »

Monlan la ut en bekymring, og det må jo være hennes valg hva hun legger ut, så lenge dette ikke går ut over reglene som er satt av styret. Som er sammensatt av mange ulike personligheter og flere meninger.
Monlan skriver at hun er rystet over den manglende kunnskapen enkelte dyrbutikker har på dyreartene de selger. Og det må jeg virkelig si meg enig i, skulle det ikke vært et krav at de ansatte satt seg inn i dyreartene de selger, ihvertfall de grunnleggende tingene!
Det gjelder også for andre typer jobber.

At du oppfatter det som Wolf sier som et personangrep, må kun være på bakgrunn av noe forhistorie og ikke noe annet. For meg var det ikke noe som signaliserte noe angrep, kun hennes egen mening, som mange av oss deler :cheerful:
Sist jeg sjekket så har ikke leder at et styre mulighet til å ta avgjørelser alene, men en samling av hele styret som stemmer.

Uten kritikk så vil det ikke bli bedre.

Ut i fra det monlan skriver så ser jeg dette på som en konstruktiv kritikk fra hennes side, og ikke som drittslening.
Jeg synes det er flott at man er opptatt av forhold hos dyrebutikker, de selger ikke kun gjenstander, de selger levende vesener som de er ansvaret for på lik linje som en eier har.

Som Wollf nevner, så er det også en skryte tråd av dyrebutikker vi er "fornøyd" med. Personlig synes jeg ikke man skulle ha lov til å selge dyr over disk.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Re: Stor uvitenhet hos dyrebutikker

Post by kikky »

Jeg har ikke skrevet at jeg så på hva wollf skrev som ett person angrep på meg, men ett "angrep".

Ufattelig mye folk leser inn i mine setninger som ikke er der :giggle:

Kundene forventer faktisk at man skal vite alt om alt, noe jeg godt kan forstå da det er en faghandel de har tråkket sin vei inn i. Man forventer å finne svar på sine spørsmål, og det syntes jeg er flott! Men det å kritisere på ett forum personene som blir kritisert ikke nødvendigvis vet om, kan være litt vanskelig da den kritikken ikke har hensikt for dem som ikke får lest.

"Edit" har ikke nødvendigvis skrevet at jeg syntes det ho skrev var ment som drittslenging.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply