Flere rotter sammen.

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kathrinerotten
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 25 Apr 2011, 01:13

Flere rotter sammen.

Post by kathrinerotten »

Vi har to jenterotter på 2-3-4 måneder. De har ett kjempestort bur. Nå lurer vi på om vi skal øke antall rotter sånn at det blir ca. 4 stykker i buret. Er det dumt? Kan de som er sammen nå bli uvenner? Kan de sloss med de nye? Passer det å ha 4 rotter sammen? Vi tenkte også på 3 rotter men da kan to være sammen og den siste alene derfor bedre med partall. Anbefaler dere flere rotter? Er det vanskelig å sette sammen rotter når de er flere enn 2 ? Vi har kun hatt to rotter avgangen før så er usikker nå om vi skal ha flere. Bør de nye rottene da være bebiser? :narr:

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Flere rotter sammen.

Post by Tonje Lenore »

Fire er et flott tall og jenterotter er ikke så vanskelig å introdusere med andre jenter :cheerful:
Skaff enten små unger eller litt yngre enn de jentene du har nå, da blir intro lettere, og om dere velger å
overta omplasserings rotter, så vær nøye med å sjekke adferd og hvordan de er, ikke alle er like gode!

Jeg har mange jenter sammen, akkurat nå har jeg to jenteflokker jeg skal sette sammen,
dermed skal jeg kjøre intro ved et nøytralt sted hvor ingen har vært og observere nøye i forhold til om
noen reagerer annerledes enn andre, om jeg ser noen begynner å buste pels, tar jeg de bort fra situasjonen
og stopper introen for dem den dagen.
Introer kan gå raskt, eller ta litt lengre tid, kommer helt ann på hvordan de godtar nykommerne :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Flere rotter sammen.

Post by WillyWonka »

Hei hei :)
Jeg startet også med to rotter. To gutter med navn Tim og Donnras :) etter 3 mnd fikk jeg en liten gutt til, Lille Blå i bursdagsgave :) Siden De to første var eldre rotter, var det overhode ingen problem og få introdusert dem, og vips hadde jeg 3 gutter ^^,
I desember overtok jeg to gutter på ca 8 mnd, Tweek og Mogwai, og introduserte med min flokk på 3. Gikk stort sett fint, men Tim og Mogwai brukte litt tid på å avgjøre rangen i buret. Etter en del krangling og bølling (ser mye værre ut enn hva det egentlig er), ble de enige om at Tim var sjef i buret og roen senket seg i buret. De så ille ut noen ganger og særlig med all den skrikingen til Tim, men de gjorde aldri skade på hverandre.

Så daaaa hadde jeg en flokk på 5. Sa til meg selv at dette var nok, ingen flere rotter.

men så.... I mai forelsket jeg meg heeeeelt i to babyer i dyrebutikken. De var blitt levert for tidlig og var derfor bare henholdsvis 3 og 4 uker gamle. :smile2:
Tok guttene, Charlie og Prins, med meg hjem, men disse kunne ikke bo sammen med min flokk med en gang. De måtte lære seg og spise ordentlig først, samt drikke ut av flaske før de kunne flytte inn i det store buret. Lot de bruke mye tid sammen med guttene mine slik at de skulle lære rottespråket raskere og få den omsorgen de trengte fra guttene mine. Etter 1,5 uke kunne babyene mine flytte inn sammen med de 5 andre.... plutsleig var flokken utvidet til hele SYV stykker.. og jeg som IKKE skulle ha flere enn 5 :p

Som sagt har jeg bare gutter, men jenter skal visst være lettere å introdusere enn gutter. Men kan være lurt og introdusere unge rotter til de du allerede har, på den måten kan du unngå at det blir krangling om alfarollen i like stor grad som om de var gjevnaldrende. Det er også lurt og ta introen på et nøytralt sted slik at ingen føler at de eier området i møte med de nye rottene :)

Lykke til :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

kathrinerotten
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 25 Apr 2011, 01:13

Re: Flere rotter sammen.

Post by kathrinerotten »

WillyWonka wrote:Hei hei :)
Jeg startet også med to rotter. To gutter med navn Tim og Donnras :) etter 3 mnd fikk jeg en liten gutt til, Lille Blå i bursdagsgave :) Siden De to første var eldre rotter, var det overhode ingen problem og få introdusert dem, og vips hadde jeg 3 gutter ^^,
I desember overtok jeg to gutter på ca 8 mnd, Tweek og Mogwai, og introduserte med min flokk på 3. Gikk stort sett fint, men Tim og Mogwai brukte litt tid på å avgjøre rangen i buret. Etter en del krangling og bølling (ser mye værre ut enn hva det egentlig er), ble de enige om at Tim var sjef i buret og roen senket seg i buret. De så ille ut noen ganger og særlig med all den skrikingen til Tim, men de gjorde aldri skade på hverandre.

Så daaaa hadde jeg en flokk på 5. Sa til meg selv at dette var nok, ingen flere rotter.

men så.... I mai forelsket jeg meg heeeeelt i to babyer i dyrebutikken. De var blitt levert for tidlig og var derfor bare henholdsvis 3 og 4 uker gamle. :smile2:
Tok guttene, Charlie og Prins, med meg hjem, men disse kunne ikke bo sammen med min flokk med en gang. De måtte lære seg og spise ordentlig først, samt drikke ut av flaske før de kunne flytte inn i det store buret. Lot de bruke mye tid sammen med guttene mine slik at de skulle lære rottespråket raskere og få den omsorgen de trengte fra guttene mine. Etter 1,5 uke kunne babyene mine flytte inn sammen med de 5 andre.... plutsleig var flokken utvidet til hele SYV stykker.. og jeg som IKKE skulle ha flere enn 5 :p

Som sagt har jeg bare gutter, men jenter skal visst være lettere å introdusere enn gutter. Men kan være lurt og introdusere unge rotter til de du allerede har, på den måten kan du unngå at det blir krangling om alfarollen i like stor grad som om de var gjevnaldrende. Det er også lurt og ta introen på et nøytralt sted slik at ingen føler at de eier området i møte med de nye rottene :)

Lykke til :)

Hehe. Jeg kjenner meg igjen i dette bare det er mange marsvin jeg har :cheeeers: :roflmao: Først en, så to og tre og fire.... og syv og tilslutt enda flere til en stor flokk marsvin her :narr: :jepp:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Flere rotter sammen.

Post by WillyWonka »

hehe. kjenner den. mamma var oppdretter... de var overalt :P hehe. prøver å sette foten ned. kan ikke bare ta til meg alle, jeg må jo kunne tilby dem noe også :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

adina728
Pinky
Posts: 1
Joined: 28 Jul 2012, 10:15

Re: Flere rotter sammen.

Post by adina728 »

Nice Post…Thanks For sharing the info.
We have unlocked the key of your success for sammen & rotter exams by using our latest Flere,emne and Se.

Post Reply