NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by Woodgirl »

Jøje meg er det mulig daa....at dyrebutikker faktisk anbefaler og selger slike "bur" til rotter.
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/ ... e=35675943

Synes virkelig NTF burde gjøre en innsats og drive litt storstilt informasjonskampanje rettet mot dyrebutikker. .?

Hva og hvordan kunne dette gjøres synes dere? Jeg er jo klar over at NTF helst vil at dyrebutikker ikke burde ha lov til å selge levende dyr over disk men det målet ser ut til å ligge langt inn i fremtiden.

Eneste dyrebutikk jeg vet om som ikke selger dyr er Dyrejappa. Kun dyreutstyr. :jepp:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by tantepose »

En burguide hadde hadde sikkert vært på sin plass! :justice:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by Marit Fosen »

Det er en glede å informere om at de to Buddy-butikkene på Haugalandet ikke anbefaler noe mindre enn Jenny-bur til rotter. Det neste jeg håper på, er at de bare kommer til å ha dyr på den nyeste butikken, hvor forholdene er bra. Jeg har tatt det opp med innehaver, og han er enig med meg. Så får vi se...
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by wollf »

vi kunne jo begynnt med å informere at vi eksisterer. mange dyrebutikk ansatte er villige til å lære mer, så får man dem inn på vår side så hadde det vært supert.
ellers har vi jo brosjyren vår og mattilsynets folder, men det mener jeg det ikke er mange som ser.
hva tenker dere vi kan gjøre for å informere om dette? det kan sikkert bli tatt opp i styret også

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by Marit Fosen »

wollf wrote:vi kunne jo begynnt med å informere at vi eksisterer. mange dyrebutikk ansatte er villige til å lære mer, så får man dem inn på vår side så hadde det vært supert.
ellers har vi jo brosjyren vår og mattilsynets folder, men det mener jeg det ikke er mange som ser.
hva tenker dere vi kan gjøre for å informere om dette? det kan sikkert bli tatt opp i styret også
Jeg deler ut brosjyrer og informerer om NTF. Jeg "patruljerer" også dyrebutikkene som representant for Dyrebeskyttelsen, sjekker kaninunger, som det myldrer av for tiden, og ser ellers over de andre dyrene.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by Woodgirl »

Har noen her inne tatt kontakt med dem? For nå er annonsen slettet. :hmmm:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by Niana »

Desverre alt for mange dyrebutikker som tenker penger foran dyrenes trivsel :suspicious: Og når man prøver å gi litt opplysninger om hvordan forskjellige dyr, er det mange som tar dette ille opp og blir sure. (Det har i hvert fall jeg opplevd når jeg har prøvd å f.eks fortelle at rotter ikke skal stå på sagflis, eller gi vennlig tips om å bruke hengekøyer/sputniker)
Skammelig at sånne bur skal være bra nok for noen gnagere synes jeg, det er alt for lite for kaniner som det jo er ment til også.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by Vicky »

Jeg har to butikker i mitt område å anbefale når det gjelder kjøp av dyr over disk. (de tar godt vare på dyra)!!!

Jeg har tre andre jeg jevnlig er innom for å sjekke og se til, og evt veilede til et bedre bur liv.

Er ikke godt likt i disse butikkene, men om ingen andre gjør noe, så gjør jeg det jeg kan!
Er spesielt en jeg kunne bannlyst, men dem som driver butikken begynner faktisk å skjønne poenget mitt :cheer:

I like :cool:

En annen ting er bur og utstyr, noe jeg ser de er flinke til i de to først nevnte, men henger etter ved de tre siste.

Jeg vil forsette med det jeg gjør til mattilsynet tar over!

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by Vicky »

Ok, litt utav tema, men de som jobber i butikkene aner svært lite av dyras behov, og får lite veiledning og selger med det som blir billigst.

Slik er det, men vi som lever for de firbente kan alltids gjøre en jobb med å veilede de ansatte :bounce:
Var det jeg mente ;)

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by Woodgirl »

Nå er den tilbake på finn.no igjen.
Æsj,jeg som håpet noen hadde hentet dem. :sorry:
Jeg synes det ufattelig at butikken ikke påpekte at de skulle ha et lite hus. :mad2:

http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/ ... e=35721537
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by wollf »

Ser bare bunnen jeg

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by Woodgirl »

wollf wrote:Ser bare bunnen jeg
Skjønner den. Men det er de samme som den linken jeg la ut igår. Der var det et stort bilde av et plastbur. :mad2:

Vet ikke om denne er aktiv lenger men dette er de samme. Skikkelig hyggelig at de fikk en pinne i buret sitt da....hmmmppfff.
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/ ... e=35713150
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: NTFs oppgave å informere dyrebutikker?

Post by wollf »

Huff. 2000 du liksom. Haha. Håper noen snille rotte folk vil ta dem ja

Post Reply