Trenger erfaringer :)

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Trenger erfaringer :)

Post by torasrotter »

Hvis man tenker penger så må jeg si at kvaliteten på RS er mye bedre enn på Veneiziaen. Lakken er bedre og det ruster ikke så lett :jepp: Så selv om det er litt dyrere i innkjøpspris så er det noe iallefall jeg synes vil lønne seg i lengden. Og så synes jeg RS er lettere å holde rent. På Venezian så la vannet seg inne i listene ned og blandet seg med hanrottetisset og det luktet ikke særlig godt :sick: Alle har ulike opplevelser med begge burene, jeg har brukt begge burene og jeg synes RS er best. Jeg synes heller ikke det er vannskelig å innrede, faktisk synes jeg det er lettere fordi men trenger ikke å skvise seg inn mellom de små lukene. Jeg som har litt pupper sliter iallefall med det :thhpt:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Trenger erfaringer :)

Post by Niana »

Å skvise seg inn mellom lukene er det største problemet mitt med Veneziaen, ja, under rengjøring :bonk: Kunne godt vært bitte litt større dører. Ellers har ikke jeg hatt noen problemer med rust, men det er kanskje fordi jeg ikke har hatt buret lengere enn et halvt år.

Men egentlig tror jeg det handler mest om man liker utseendet på buret, og om man foretrekker dører hvor hele siden av buret lukkes opp, eller lukedører. Og der kommer vi alltid til å ha ulike meninger, så da er det jo flott at det finnes forskjellige typer å velge imellom :cheerful:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Trenger erfaringer :)

Post by wollf »

jeg kommer jo inn i dørene og jeg er høygravid:P men kommer nok ann på hvordan man innreder det også.
jeg har hatt mitt bur i nå 4 år, og det er ikke noe rust på mitt enda.
ellers setter jeg pris på luker som vender slik venezian sitt, for jeg fester en kabinkrok på det og så funker det som plattform (veranda)

utmeldt

Re: Trenger erfaringer :)

Post by utmeldt »

Jeg elsker mitt RS bur og anbefaler det til alle som ønsker seg nytt bur :cheerful:
Det er solid, romslig, stort og veldig veldig lett å sette sammen :grin:
Jeg for min del kunne ikke klart meg med mindre luker, jeg går aldri tilbake til små luker som ikke kan åpnes som en skapdør, det er for meg så utrolig pes å måtte vri og vrenge på armene for å få inn hengekøyer og div :bleh: RS'en er grei i så måte, aldri noen problemer med å få hengt opp ting eller nå rundt i buret :cheesy:

Jeg har ikke hatt en eneste klemskade eller klem-relatert uhell i mitt bur, og jeg har jenter som velter ut døra når den åpnes :nottelling:

Det er også et bur som virker veldig påkostet etter min mening, skikkelig lakk og skikkelig metall, ikke noe lett og bøyelig metall i det buret nei. Ordentlig kvalitet! :grin: så verdt prisen synes jeg :jepp:

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Trenger erfaringer :)

Post by Marit Fosen »

Jeg er helt enig i det som Anniken og MissGuardian skriver om RS-buret. Jeg har hatt mitt i 1 år nå, aldri vært i nærheten av en klemskade, der finnes ikke ét slitasjemerke på buret ,og de store dørene er bare herlig. Veldig lett å innrede, jeg har mange køyer. Barnebarnet mitt har venezia-buret, det er langt unna RS-buret.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Trenger erfaringer :)

Post by torasrotter »

Hehe vi er VELDIG splittet når kommer til valg av bur her inne :lolear:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Trenger erfaringer :)

Post by wollf »

ja :giggle:
men tror det er en smaksak egentlig

selv om noen ikke har slitt med klemskader så betyr det ikke at noen andre ikke ville slitt med det. mine klemmes i alle luker, bortsett fra venezia pga avstanden. luken er dekket med 8 fleskebeger som ikke vil flytte på seg, og stakkars sambo som ikke er så kjapp i reaksjonen (ikke vant til rotter) han får et eple inn og 3 rotter ut, en rotte inn, 2 rotter ut. derfor er jeg glad i lukene. og for at mine rotter bruker buret like mye utenpå som inni og da er veranda lukene geniale som plattform, eller for feite pudding slik at hun ikke skal falle ned da hun skal inn igjen:P hun kan ikke slynge seg så godt som de andre:P
hehehe

men for all del, RS er et vakkers bur, men jeg sier bare at jeg liker venezia luker og at jeg kan dele buret inn i etasjer selv med hengekøyer.

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Trenger erfaringer :)

Post by Vicky »

Herlighet, hva skal jeg velge da.. Kan ikke la sambo velge heller, for han sparer penger!!!

Off... :huh:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Trenger erfaringer :)

Post by wollf »

velg det buret du liker best vel:P

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Trenger erfaringer :)

Post by Vicky »

Eg ska gjør det, takker for alle tilbake meldinger, og synspunkter :boing:

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Trenger erfaringer :)

Post by WillyWonka »

Jeg er fornøyd med veneziaburet :) selv om jeg er litt fantasliløs med tanke på innredning :P
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Trenger erfaringer :)

Post by Vicky »

RS er bestilt og er vel ikke langt unna :bounce:
Vi tok bare ett i første omgang for å se hvordan vi liker det.

MEN.. vet noen av dere som har bestilt fra utlandet før om tollavgift er innkludert i den prisen man betaler gjennom LUX eller kommer det en ekstra regning etterpå???

MissGuardian

Re: Trenger erfaringer :)

Post by MissGuardian »

Betaler bare moms, ikke toll.. Og det er ikke inkludert, men blir trukket fra prisen før du kjøper.

Vicky
Stjeler mat
Posts: 94
Joined: 12 Jun 2012, 13:40
Location: Stavanger

Re: Trenger erfaringer :)

Post by Vicky »

Ok :boing:
Så i og med at buret er betalt da og kvittering mottat, så blir det ikke flere utlegg ?? :cheer:

Fint Fint :cheer:

MissGuardian

Re: Trenger erfaringer :)

Post by MissGuardian »

Jeg måtte betale moms før jeg fikk buret ut av tollen. Tror det var ca 1000kr, men jeg kjøpte diverse utenom også.

Post Reply