Triste forhold på dyrebutikk...

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Urokråka »

Var innom en dyrebutikk i dag. De hadde hamstre,rotter og mus. Hamstrene bodde i bur uten noe innredning,ikke engang et hjul. Ikke mye mer å skryte av hos hamstrene heller.
Og hos de tre hannrottene(født september 2011) var det en ødelagt hengekøye som lå på gulvet og det var vel det. Mulig en tresak. Og buret var så lite og uten muligheter til å klatre eller gjemme seg bort. Tviler på at det var særlig større enn 40*40*30...
Utrolig trist å se. Hva gjør man med sånt?

frida!
Pinglerotte
Posts: 37
Joined: 29 May 2012, 01:52
Location: trondheim

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by frida! »

ja, det er helt grusomt å se de stakkars dyrene lide slik. Var på dyrebutikk i dag og skulle finne meg to rotter :cheer: vet at jeg støtter dyr over disk når jeg kjøper fra dyrebutikk men synes så synd på de stakkarene som bare ligger der og kjeder seg og er redde hadde lyst å kjøpe alle fire men får ikke lov av mamma å ha så mange :sneak: de hadde ikke stort i buret sitt de heller de hadde et bitte lite hus der alle prøvde å klemme seg inn men alle fikk ikke plass... Fikk kjøpt to rotter og de fikk navnet Black pearl og white diamond :boing:
stakkar stakkar dyrene i dyrebutikken.. :cry2:
Hilsen Frida og rattusene

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Woodgirl »

Rapporter butikken til mattilsynet. De er pliktig å ta et besøk å sjekke forholdene.
Dyrebutikker har regler og retningslinjer de må følge for dyra. Blandt annet skal de ha hus etc slik at de kan aktiviseres litt og ikke minst ha et hus de kan trekke seg tilbake til.
Det er tross alt matilsynet som har laget brosjyrer om hvordan et dyrehold skal være og skal påse at butikkene skal være et godt eksempel.

http://www.mattilsynet.no/varsle
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Urokråka »

Da skal jeg absolutt sende dem en mail,for dette er de værste forholdene jeg har sett på en dyrebutikk noen gang!

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Urokråka »

Mail sendt :)

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Chrizzie »

Hvilken dyrebutikk var dette?
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Urokråka »

Mortensrud... Har jeg lov å skrive det her foresten? Hvis ikke får det bare slettes.

Chrizzie
Hamstrer mat
Posts: 379
Joined: 06 Mar 2010, 17:22
Kjønn: Kvinne
Location: Lillestrøm

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Chrizzie »

Du får lov til det .... :cheerful:
Lurte bare om det var i nærheten siden du bodde nærme meg ;)
Harvey, Mc Dreamy og Gorm<3
Coel<3

Hvil i fred kjære Prikken,Pepsi,Streken,Chillie,Smoothie,Stian,Gizmo,Joey,Percy,Leon,Kippe,Tahiti,Snipp,Sid,Mojo,Pomelo,Bruce,Luke,Harmony,Faith,Lexus,Lucia,Chianti,Wasabi,Muskat,Timmie og LouLouWho<3

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Urokråka »

I dag var guttene borte og jeg tviler på at de ble solgt...
Forholdene var ikke mye bedre heller..

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Woodgirl »

Jeg kjenner samboeren til vedkommende som driver dyrebutikken på Mortensrud. Saken med de tre guttene er ikke helt deres feil da de bestilte jenter fra Imazoo...som en kunde ønsket seg...men fikk tre gutter. De fikk ikke solgt dem. For en stund siden ble de tatt med til TamAlna og satt i større bur med hengekøyer og tingtang. De ble så gitt bort til en venninne av en som jobbet der. Så en litt missforstått begynnelse endte det hvertfall ganske bra.

Jeg er veldig enig med at de burene de har på Mortensrud ikke holder mål for smådyr. Tro det eller ei så er de burene faktsisk godkjent av mattilsynet. Det er de gamle burene og de burde absolutt være forbudt. :furious:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Urokråka »

Veldig bra de kom seg videre :)
Hadde tenkt å ta de med meg hjem i dag om de fortsatt var der :)

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Woodgirl »

Urokråka wrote:Veldig bra de kom seg videre :)
Hadde tenkt å ta de med meg hjem i dag om de fortsatt var der :)
Det er så godt vi har folk med store rottehjerter. Noen ganger mååååå man redde litt asså. :hearteyes:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Urokråka
Sofaspiser
Posts: 159
Joined: 23 Mar 2012, 00:21
Location: Nittedal
Contact:

Re: Triste forhold på dyrebutikk...

Post by Urokråka »

Nemlig :boing:

Post Reply