Moa Ålesund

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Moa Ålesund

Post by tantepose »

Igår var jeg innom dyrebutikken på Moa Syd.I hvert sitt glasskap lå en gutt og en jente på ca.2-3 mnd.Gikk fort ut igjen for jeg kan ikke hjelpe noen av dem nå. :trist:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Moa Ålesund

Post by wollf »

sa du det til de ansatte? :redd:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Moa Ålesund

Post by tantepose »

De har jeg gitt opp gitt,eier bryr seg katta,de skuler bare etter meg nå..... :suspicious:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Moa Ålesund

Post by Marit Fosen »

tantepose wrote:De har jeg gitt opp gitt,eier bryr seg katta,de skuler bare etter meg nå..... :suspicious:
Aldri gi opp overfor dyrebutikker! Den eneste måten å få til endringer på, er hele tiden å være etter dem og påpeke feil og mangler. Få også andre til å sjekke og påpeke ting. Dette nytter, det har jeg erfart. En kan aldri unnskylde dem med at de ikke vet bedre, for det gjør de. Jeg er ikke populær hos dyrebutikkene her på Haugalandet, men det kan jeg leve med :cheer:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Moa Ålesund

Post by sanca »

Man må nok bare velge å bli upopulær, ja, og de kan jo ikke akkurat stenge døra for deg heller, bare å si i fra hver gang. Jeg har erfart at det er lurt å bruke litt pedagogisk taktikk. Finner man den minste lille ting som er positiv, kan man skryte av det først, og deretter si noe av det man vil påpeke. Hvis jeg skal klage på noe her i den lokale dyrebutikken, kan jeg for eksempel først skryte av at dyra har reine, store bur og riktig strø (alltid reine bur der, og rottene har jennybur med blant annet klatreleiker). Sist jeg var der oppdaget jeg ei jente i gutteburet, og da jeg skrøt litt først, og deretter fortalte at de straks måtte gå og ta ut jenta, var de ansatte bare blide og positive og beklaget veldig den store feilen...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Moa Ålesund

Post by Marit Fosen »

sanca wrote:Man må nok bare velge å bli upopulær, ja, og de kan jo ikke akkurat stenge døra for deg heller, bare å si i fra hver gang. Jeg har erfart at det er lurt å bruke litt pedagogisk taktikk. Finner man den minste lille ting som er positiv, kan man skryte av det først, og deretter si noe av det man vil påpeke. Hvis jeg skal klage på noe her i den lokale dyrebutikken, kan jeg for eksempel først skryte av at dyra har reine, store bur og riktig strø (alltid reine bur der, og rottene har jennybur med blant annet klatreleiker). Sist jeg var der oppdaget jeg ei jente i gutteburet, og da jeg skrøt litt først, og deretter fortalte at de straks måtte gå og ta ut jenta, var de ansatte bare blide og positive og beklaget veldig den store feilen...
Selvfølgelig skryter en av det som er verdt å skryte av. Dette er ikke unger vi forholder oss til, men for det meste kyniske forretningsfolk som kun har et mål for øye. Da er ikke PPP måten, de gjør sjelden endringer før de har innsett konsekvenser. Å tro at de vil gjøre det ut fra dyrevernsmessige hensyn, er litt naivt. Noen få, hederlige unntak finnes.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Moa Ålesund

Post by wollf »

Synes ikke vi skal sette noen i bås verken ene eller andre veien. Finnes uvitende folk som hun vi møtte på galleriet og kyniske som midtun zoo. Men man skal uansett gå frem forsiktig før man anklager noen, man vet jo ikke om det er for at sjefen sier så eller for at det viste vi ikke

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Moa Ålesund

Post by tantepose »

Lurte igrunnen bare på om det var noen i området som kunne være interessert i dem. :smile:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Moa Ålesund

Post by Marit Fosen »

En må kunne forvente at ansatte, iallefall innehaver, har de mest elementære kunnskaper om dyrene de har for salg. Å trekke på skuldrene og unnskylde seg med at de ikke visste, holder ikke. Det er en enkel sak å skaffe seg kunnskaper i dag. De har også et visst ansvar overfor kundene. Mange tror at de som jobber i dyrebutikkene kan alt om dyr, og spør ofte om råd, og like ofte får råd og svar som er helt feil. Sist fredag fikk jeg en bekymringsmelding ang. en kanin i en dyrebutikk. Kaninen hadde bittfeil, og innehaver hadde sagt at folk kunne få den gratis. Klipping av tenner var ikke noe problem i.flg. henne. Jeg dro og sjekket kaninen, og det var et stygt syn. De har fått beskjed om å avlive kaninen. Heldigvis var det en kunde som skjønte at det som innehaver sa, var riv ruskende galt.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Moa Ålesund

Post by wollf »

husk at også ansatte i dyrebutikker blir feilinformert. feks så hadde de på galleriet nylig fått vite at rotter måtte ha høy. hun trodde på dette og fyllte på med høy til dem. da dyre eiere kommer og sier 100 forskjellige ting er det vanskelig for dem å vite hva som er rett og galt. og som jeg sier så må man huske at selv om de ansatte vil og mener godt så er det ikke sikkert de får lov.
det er dritflott på midtun zoo når sjefen der er borte, de ansatte har rett mat og strø hos alle dyr, og da sjefen kommer tilbake får folk kjeft og helvette for at de har brukt et dyrere produkt hos dyrene

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Moa Ålesund

Post by Marit Fosen »

wollf wrote:husk at også ansatte i dyrebutikker blir feilinformert. feks så hadde de på galleriet nylig fått vite at rotter måtte ha høy. hun trodde på dette og fyllte på med høy til dem. da dyre eiere kommer og sier 100 forskjellige ting er det vanskelig for dem å vite hva som er rett og galt. og som jeg sier så må man huske at selv om de ansatte vil og mener godt så er det ikke sikkert de får lov.
det er dritflott på midtun zoo når sjefen der er borte, de ansatte har rett mat og strø hos alle dyr, og da sjefen kommer tilbake får folk kjeft og helvette for at de har brukt et dyrere produkt hos dyrene
Da ville jeg sagt til den ansatte på Galleriet: Søk opp de respektive arters forbund og oppdrettere for informasjon.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Moa Ålesund

Post by Woodgirl »

Dessuten burde ansatte i en dyrebutikk ha plikt til å sette seg litt inn i hva slags behov hvert av dyrene de selger har. Dette er vel snakk om syv åtte arter tilsammen. En ansatt kan ikke ta det kundene anbefaler som god fisk. (såfremt det ikke er noen med spesiell kjennskap til en art) I våre internett tider er det ingen unnskyldning for ansatte å si de ikke vet. Dessuten står basiskunnskapen til mange av de forskjellige artene i brosjyrene fra mattilsynet som ofte er i butikkene. Det som dessverre er sannheten om en dyrebutikkansatt som ikke har basisinformasjonen inne er at de er pappskaller...gjerne da,late pappskaller!
:hmmm:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Moa Ålesund

Post by Marit Fosen »

Woodgirl wrote:Dessuten burde ansatte i en dyrebutikk ha plikt til å sette seg litt inn i hva slags behov hvert av dyrene de selger har. Dette er vel snakk om syv åtte arter tilsammen. En ansatt kan ikke ta det kundene anbefaler som god fisk. (såfremt det ikke er noen med spesiell kjennskap til en art) I våre internett tider er det ingen unnskyldning for ansatte å si de ikke vet. Dessuten står basiskunnskapen til mange av de forskjellige artene i brosjyrene fra mattilsynet som ofte er i butikkene. Det som dessverre er sannheten om en dyrebutikkansatt som ikke har basisinformasjonen inne er at de er pappskaller...gjerne da,late pappskaller!
:hmmm:
:liker:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Moderator
Pinglerotte
Posts: 33
Joined: 09 Feb 2012, 20:02

Re: Moa Ålesund

Post by Moderator »

tantepose wrote:Lurte igrunnen bare på om det var noen i området som kunne være interessert i dem. :smile:
Prøv å hold dere til tema som tråstarter har startet med for å holde det mer ryddig.
Klager på moderering kan sendes til ntf@tamrotter.com. Henvendelser på PM vil ikke bli besvart.

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Moa Ålesund

Post by Woodgirl »

Moderator wrote:
tantepose wrote:Lurte igrunnen bare på om det var noen i området som kunne være interessert i dem. :smile:
Prøv å hold dere til tema som tråstarter har startet med for å holde det mer ryddig.
Vi klarer da å ha mer enn to tanker om ting samtidig!? :hmmm:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Post Reply