Blir tatt vare på av Namira og Duracell

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
John Arild
Stjeler mat
Posts: 59
Joined: 03 Jan 2012, 16:04
Location: Knapstad, Hobøl, Østfold
Contact:

Blir tatt vare på av Namira og Duracell

Post by John Arild »

Hadde en merkelig opplevelse i dag tidlig.
Våknet i dag tidlig etter å ha hatt mitt livs verste mareritt.
Stablet meg inn i stuen, tok rottene ut av buret og satte meg i sofaen med pledd for å se tegnefilm.
(tegnefilm på morgenkvisten blir man aldri for gammel til)

Duracell satte i gang med å vaske min svette panne mens Namira gikk langs pledded og pakket meg godt inn.
Jeg kan ikke tenke meg at dette var noe de gjorde for å trøste, men pokker så sjarmert jeg ble :lovey:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Blir tatt vare på av Namira og Duracell

Post by tantepose »

Tror de merker sinnstilstanden vår godt. :kiss:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Blir tatt vare på av Namira og Duracell

Post by wollf »

arw :aww:
de er så gode dissa rottene. mine har blitt veldig anderledes mot meg etter at jeg ble gravid. alle skal vaske meg og slikke fingre. før var det bare noen. kan sikkert være at jeg innbiller meg det også. men liker å tenke på at det er det

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Blir tatt vare på av Namira og Duracell

Post by sanca »

Kjempeskjønt! Enig i at de merker sinnstilstanden vår, og det behøver kanskje ikke være mer mystisk enn at vi muligens skiller ut spesielle lukter vi ikke er klar over selv, hvis vi er lei, sint, glad, stressa osv

wollf, jeg merka stor forskjell i oppførselen på katta vår da jeg var gravid, han ble mer beskyttende overfor meg, og mer kosete. Ingen tvil om at rottene dine også merker at du trenger ekstra stell :aww:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Blir tatt vare på av Namira og Duracell

Post by Matmor »

Jeg har ikke lagt merke til at rottene reagerer på sinnstilstanden min før, men jeg har hatt noen som blir veldig oppmerksomme når jeg er syk. Ingen ting som litt tender love and care fra bartesnutene når man føler seg som et vrak :cheerful: Men det overrasker meg ikke noe særlig at de reagerer på følelser også. Vi prøver jo og tolke deres følelser, og hvis rottene anser oss som en del av flokken er det nokså selvsagt at de forsøker å forholde seg til hvordan vi har det.

Post Reply