Slangemat-rotte..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Slangemat-rotte..

Post by Niana »

Skulle virkelig ikke tro folk i dyrebutikk hadde så store vanskeligheter med å skille kjønn... Det er jo en annen tråd her inne om ei som fikk en jenterotte når hun skulle kjøpe gutterotte.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Re: Slangemat-rotte..

Post by utmeldt »

ah, Larm kommer gjennom med dokumentert og god info as always :wink:
bare se bort fra det jeg skrev da :cheer:


Men larm, kan det hende at Tula mi er feil da ? for hun har MYE kortere mellomrom mellom anus og vagina en på disse rottene ? eller er det individuelle forskjeller på kjønnene deres akkurat som på oss ?

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Erling så ut som en jente han og når han kom hit, men nå har han gigantiske baller! Så vet hvordan de ser ut, men ballene hans viste når han hadde vert her i en halvtime eller noe :crazy: skjønner ikke hvordan man kan ta feil av gutt og jente, hun i dyrebutikken sa selv at hun hadde masse rotter hjemme! Går ikke an å ta sååå stor feil..
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by Larm »

Det er individuelle forskjeller på jenter ja. Jeg har hatt noen med stor avstand mellom tiss og anus, og noen som er mye nærmere. :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

utmeldt

Re: Slangemat-rotte..

Post by utmeldt »

Jeg skjønner at man kan ta feil dersom man ikke er helt 100% er trygg på hvordan skille kjønn, jeg tok jo feil nå nettopp. Heldigvis kom Larm inn og ga deg riktig og god info :nottelling:

Men, når man har rotta forran seg og jobber i dyrebutikk så skal man kunne skille på kjønn UANSETT!!! :wink:
Larm wrote:Det er individuelle forskjeller på jenter ja. Jeg har hatt noen med stor avstand mellom tiss og anus, og noen som er mye nærmere. :wink:
Okey, for Tula har nesten ikke mellomrom hun, veldig nærme hverandre er begge "hulla" :nottelling:

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

De i dyrebutikken ville ikke la meg beholde jentene og få en ny gutt gratis, de mente at alle kan gjør en sånn feil :huh: Tror de fleste klarer å se forskjell på en hannrotte og en hunnrotte! Dårlig! De får inn et nytt kull på torsdag, syns så synd på dyrene der, nesten så jeg får lyst å ta med meg alle hjem. Vil jo bare ha en kompis til gutten min stakars. Gikk å så rundt, to av burene hadde vann i flaskene, får helt vondt i hjertet.
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by torasrotter »

Da vil jeg anbefale deg å kjøpe fra oppdretter neste gang :cheerful: Så slipper du at sånne kjedelige feil skjer :suspicious: Det er jo helt teit at de ikke klarer å se hva som er hva når de er såpass store! Jeg har hatt litt problemer på nyfødte, men aldri tatt feil av så gamle babyer :crazy:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Slangemat-rotte..

Post by Niana »

Min nye gutt Dexter er 8 uker og det er slettes ikke noe vanskelig å se at han er gutt, for å si det sånn :P
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

vet det, men vet ikke om noen som har gutter igjen fra rottekullene.... Så syntes jeg så synd på lille Erling som er alene i buret sitt stakars. Dessuten var den ene rottejenta syk, det rant blankt vann ut fra det ene øyet, ikke rødt, når hun sov klistret øynene seg sammen og hun bæsjet skikkelig rare bæsjer.. Vet ikke hvordan de skal se ut men jentene og gutten min sine bæsjer er mørke, hennes var lysebrune med "korn" i :sjokkert: Hun nøys og det kom klukkelyd fra henne.. har iallefall vasket alt hun har vert i kontakt med, skuret hele meg og vasket sofaen! Har ikke lyst på syke rotter igjen :crazy: Fikk litt vondt i hjertet da de kom til det gamle buret sitt, selv om de hoppet rundt og så utrolig glade ut, håper de kommer til et bra hjem. Blir litt for mye med 8 rotter til slutt tror jeg! :crazy:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Uceninde wrote:Min nye gutt Dexter er 8 uker og det er slettes ikke noe vanskelig å se at han er gutt, for å si det sånn :P
Jaa, vet.. Spurte jo damen i butikken utallige ganger om det virkelig var gutter, og hun sa bare "Jaja, selvfølgelig! Står jo gutter på buret og de har jo baller!" Mens jeg så ingenting! Hun sa at de trakk de inn for de var redde... og hun har liksom rotter hjemme :suspicious:

Tror det verste der var at hun damen løftet de etter HALEN når hun tok dem ut! Jeg ga fint beskjed og hun sa bare "De er vandt med det, så setter de seg fint oppå armen min etterpå." Kjente jeg fikk lyst å ta alle dyrene i butikken med meg hjem, fyyy. De bet jo etter damen og, når jeg kom hjem var de jo to engler. Nei usj så trist.
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Slangemat-rotte..

Post by Niana »

Lillelunde wrote:
Uceninde wrote:Min nye gutt Dexter er 8 uker og det er slettes ikke noe vanskelig å se at han er gutt, for å si det sånn :P
Jaa, vet.. Spurte jo damen i butikken utallige ganger om det virkelig var gutter, og hun sa bare "Jaja, selvfølgelig! Står jo gutter på buret og de har jo baller!" Mens jeg så ingenting! Hun sa at de trakk de inn for de var redde... og hun har liksom rotter hjemme :suspicious:

Tror det verste der var at hun damen løftet de etter HALEN når hun tok dem ut! Jeg ga fint beskjed og hun sa bare "De er vandt med det, så setter de seg fint oppå armen min etterpå." Kjente jeg fikk lyst å ta alle dyrene i butikken med meg hjem, fyyy. De bet jo etter damen og, når jeg kom hjem var de jo to engler. Nei usj så trist.
Usj, noen folk altså. Trist å skaffe seg dyr som man må gi fra seg igjen etter man har blitt glad i de :/
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Uceninde wrote:
Lillelunde wrote:
Uceninde wrote:Min nye gutt Dexter er 8 uker og det er slettes ikke noe vanskelig å se at han er gutt, for å si det sånn :P
Jaa, vet.. Spurte jo damen i butikken utallige ganger om det virkelig var gutter, og hun sa bare "Jaja, selvfølgelig! Står jo gutter på buret og de har jo baller!" Mens jeg så ingenting! Hun sa at de trakk de inn for de var redde... og hun har liksom rotter hjemme :suspicious:

Tror det verste der var at hun damen løftet de etter HALEN når hun tok dem ut! Jeg ga fint beskjed og hun sa bare "De er vandt med det, så setter de seg fint oppå armen min etterpå." Kjente jeg fikk lyst å ta alle dyrene i butikken med meg hjem, fyyy. De bet jo etter damen og, når jeg kom hjem var de jo to engler. Nei usj så trist.
Usj, noen folk altså. Trist å skaffe seg dyr som man må gi fra seg igjen etter man har blitt glad i de :/
Sant det, men mamma sa jeg måtte velge mellom de to eller få en kompis til Erling, selv om de var nydelige og alt det tror jeg at jeg må prioritere lile gutten min først.. Ble jo glad i de og var hardt å gå fra de igjen, men kan ikke redde alle rottene jeg ser! De får kull på torsdag - neste torsdag, så går jeg å ser om det er noen søte kompiser til han, og da skal jeg ta de ut! ingen får lov å dra rotter i halen, det er fælt. Etter det skal jeg slutte å "støtte" dyrebutikkene, og kjøpe fra oppdrettere! :cheerful:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by wollf »

:kjempetrist:
jeg får lyst å dra dit nå bare for å være vanskelig. sette dem på prøve..
åh... er det mulig altså...

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by torasrotter »

Hvis du har muligheten så vil jeg anbefale at du venter på et kull fra en kjent oppdretter :cheerful: Det er så mye bedre, og så slipper du å risikere å få med hjem enda en syk rotte, eller feil kjønn igjen :oops: Jeg håper ikke de i dyrebutikken har blandet kjønnene, for da kan det bli mange rotter :sjokkert: Det kan jo hende at de bare hadde byttet om på lappene på burene. Sånn at jentene stor der guttene egentlig skulle være og motsatt :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Det var 5 bur, to med gutter, på det 3 buret sto det gutter men var jenter, der de jeg ville ha var.. På det ene buret med gutter i sto det jenterotte, men det var en svæær hann, som jeg tenker meg kommer til å bli slangemat.. han var så tam! Tok hendene inn og klappet han, og han kom rett bort og ville bli kost med.. Men tenker litt på Erling, er litt synd i han i og med at han er alene nå, han virker så ensom! :oops:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Post Reply