Slangemat-rotte..

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Slangemat-rotte..

Post by Lillelunde »

Var og så på ungene i butikken i går, ser ut som de kommer fra en oppdretter i og med jeg kunne ta hånden inn uten at noen bet meg! de ville bar snuse og bli kost med, veldig håndtamme. fant en liten søt en, han heter Jonas! Jeg badet han når jeg kom hjem slik han ikke skulle lukte andre rotter, og overaskende nok likte han det.. Alle rottene mine liker det, merkelig, leser så mye om rotter som hater det :crazy: men iallefall, satt nettopp å leste om at man ikke skal la hanrotter være i samme bur den samme natten de møttes? Har så liten greie på hanrotter jeg.. Jeg hadde begge ute i en sofa ingen rotter får lov å gå, slik det var ukjent for begge to, ingen slossing eller biting, så tenkte jeg bare skulle ha de i samme bur over natta, og det gikk jo superfint! Jeg har ikke gjort noe galt nå? :crazy: Forresten, det var jo den samme dyrebutikken jeg kom hjem med de to jenterottene, og det var to bur igjen, et med jenter og et med gutter, gikk til buret der det sto gutter, fant en søt og tok han ut, og tror dere ikke at den var en jente? Ble helt sjokkert, at de kan gjør samme feil igjen?! Om jeg ikke hadde sett det hadde jeg komt hjem med en jente igjen! Men heldigvis var alle jenter i det buret da..
Men det er vell en god ting at jonas og erling er gode venner! her er jonas:
http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos- ... 5519_n.jpg
Han er 5 uker og veier 120 gram, vet ikke om det er lite eller mye :crazy:

Vet iallefall at neste rotte blir fra oppdretter! Siste gang dette :cheerful:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by wollf »

du har ikke gjort noe galt. 5 uker og 120g er mye. jeg vil nok ikke se bort i fra at han er litt eldre enn det de sier. dyrebutikker gjør ofte det:(
grattis i allefall.

utmeldt

Re: Slangemat-rotte..

Post by utmeldt »

Lillelunde wrote:Vet iallefall at neste rotte blir fra oppdretter! Siste gang dette :cheerful:
BRA!!! :jepp: Jo flere vi er som boikotter kjøp av rotter i butikk og jo flinkere vi er til å anbefale omplassering eller oppdrettsrotter jo bedre er det for rottene!

Gratulerer med ny tass :grin: uansett hvor han er ifra så er han virkeli nydelig! :lovey:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Slangemat-rotte..

Post by sanca »

Han er kjempesøt! Grattis med ny GUTT :nottelling: og grattis med flott intro :cheer:

Ja vi får alle sammen forsøke å jobbe for og spre budskapet om at ingen dyr hører hjemme i en butikk! (kanskje bare fisk, da :wink: )
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by wollf »

blir snart strengere regler for fisk enn for gnagere :suspicious:
gullefiskboller skal bli forbudt og hver fisk må ha så og så stor plass pr stk... men ingen slike regler for mus eller hamster

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Slangemat-rotte..

Post by sanca »

wollf wrote:blir snart strengere regler for fisk enn for gnagere :suspicious:
gullefiskboller skal bli forbudt og hver fisk må ha så og så stor plass pr stk... men ingen slike regler for mus eller hamster
Det er en skam! Her må vi (og andre foreninger) jobbe hardere mot myndighetene! :jepp:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

utmeldt

Re: Slangemat-rotte..

Post by utmeldt »

wollf wrote:blir snart strengere regler for fisk enn for gnagere :suspicious:
gullefiskboller skal bli forbudt og hver fisk må ha så og så stor plass pr stk... men ingen slike regler for mus eller hamster

åååh!!! at FISK skal få bedre rettigheter en pattedyr er jo helt galt!!!! :mad:

For det første er jeg sikker på at fisken ikke lider slik som et pattedyr gjør ved feil behandling og for liten plass!! Hallo det er jo fisk, noe vi fanger og spiser egentli.

For det andre så har man mast om bedre kår for pattedyr i evigheter! aner ikke hvor mange poster det er på dette forum, ilder og hamsterforumet ang å få bedre rettigheter til smådyr!! Og dette er de idiotene som styrer absolutt klar over for flere mailer og brev har blitt sendt veit jeg!

For det tredje så lever vi i fuckings Norge!! vi er kjent for fiskeindustri og her gir vi fisk som vi har slaktet tonnevis av i året i mange århundrer det lovverket som smådyra skal ha!

Nei nå står ikke verden til påske :furious:

utmeldt

Re: Slangemat-rotte..

Post by utmeldt »

sanca wrote: Det er en skam! Her må vi (og andre foreninger) jobbe hardere mot myndighetene! :jepp:

JA så utrolig enig!!! :grin:
Vi må få smådyra ut i media, fortelle norges folk hvilke lidelser det faktisk finnes i de fleste dyrebutikker!!

For slik som det ser ut nå er rotter, hamstre, mus, osv mindre verdt for myndighetene en FISK!!! :mad2:

Szelidpatkany
Gnager på ledninger
Posts: 108
Joined: 06 Nov 2010, 21:10

Re: Slangemat-rotte..

Post by Szelidpatkany »

Fisk kjenner smerte, blir sjøsyke når det er storm, osv...
Hva om en katteeier sa: "Rotter er jo skadedyr, vill eller tam, og det burde ikke være lov å eie et sånt ekkelt dyr"!
Det jeg vil fram til, er at fisk ikke har mindre rett til å ha større plass å bo på. :wink:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Slangemat-rotte..

Post by wollf »

det err det ingen som har sagt? jeg er kjempe glad for den regelen, men jeg mener den ikke burde begrense seg til fisk

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Slangemat-rotte..

Post by Niana »

Hovedforskjellen på fisk i dyrebutikk og gnagere er at fisk har det stort sett helt likt i dyrebutikk som hjemme hos et menneske. Så sant de ikke bor i veeldig små akvarier i butikken, så bryr ikke fisk seg mye om de er i et akvariet et sted og får mat hver dag, eller om de befinner seg i et akvarium et annet sted og får mat hver dag. De trenger ikke sosialisering.

Nei til gnagere og fugler i dyrebutikk!
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

utmeldt

Re: Slangemat-rotte..

Post by utmeldt »

Szelidpatkany wrote:Fisk kjenner smerte, blir sjøsyke når det er storm, osv...
Hva om en katteeier sa: "Rotter er jo skadedyr, vill eller tam, og det burde ikke være lov å eie et sånt ekkelt dyr"!
Det jeg vil fram til, er at fisk ikke har mindre rett til å ha større plass å bo på. :wink:
det var liksom ikke akkurat dette jeg mente da om det er meg du sikter til :sarcastic:
Jeg er fult klar over at fisk kjenner smete og slikt, men det blir litt feil av Norge som er en FISKERISTAT å gi FISK bedre rettigheter en smådyr.

Når det er sakt er jeg jo såklart glad for at fisken får bedre rettigheter, synes bare at smådyra burde stå først i den køen!

Også må jeg være ærlig å si at jeg som er oppvokst med fisk på bordet og fisking i hverdagen (kommer fra et lite fiskvær i lofoten) så betyr ikke fisk like mye for meg som rotter og andre smådyr gjør... om det gjør meg slem får det bare være :wink:

Desuten er det en DIGER forskjell mellom rotte og fisk spør du meg!! :grin:

utmeldt

Re: Slangemat-rotte..

Post by utmeldt »

Uceninde wrote:Hovedforskjellen på fisk i dyrebutikk og gnagere er at fisk har det stort sett helt likt i dyrebutikk som hjemme hos et menneske. Så sant de ikke bor i veeldig små akvarier i butikken, så bryr ikke fisk seg mye om de er i et akvariet et sted og får mat hver dag, eller om de befinner seg i et akvarium et annet sted og får mat hver dag. De trenger ikke sosialisering.

Nei til gnagere og fugler i dyrebutikk!

Hvor er den liker knappen da!!! :nottelling:

:grin:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Slangemat-rotte..

Post by Niana »

Anniken wrote:
Uceninde wrote:Hovedforskjellen på fisk i dyrebutikk og gnagere er at fisk har det stort sett helt likt i dyrebutikk som hjemme hos et menneske. Så sant de ikke bor i veeldig små akvarier i butikken, så bryr ikke fisk seg mye om de er i et akvariet et sted og får mat hver dag, eller om de befinner seg i et akvarium et annet sted og får mat hver dag. De trenger ikke sosialisering.

Nei til gnagere og fugler i dyrebutikk!

Hvor er den liker knappen da!!! :nottelling:

:grin:
*Uceninde liker dette innlegget* :thu:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply