behandling av rottene

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

anni

Re: behandling av rottene

Post by anni »

Vi er alle forskjellig og dermed oppfører vi oss også forskjellig.
Jeg er rolig av natur og behandler dyrene mer rolig, det betyr ikke at jeg ikke koser å leker med de, det gjør jeg mye av men kanskje på en litt roligere måte.
Ser ikke noe galt i litt mer hardhendt håndtering så lenge dyrene liker det, men å holde rottene opp etter nakkeskinnet ser vondt ut.
:cheer:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by wollf »

Forskjell på de også. Ville aldri tatt Pudding etter nakken, men lille lette lakris har ikke noe i mot det. Hun henger der som om hun skulle vert 3 uker gammel.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by wollf »

Jeg er helt enig i at man må se ann individ.
Matmor du har ørn hos deg jo:-)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by WillyWonka »

Jeg har sett hvordand u behandler dyrene, Wolf :) Ser ut som at rottene dine elsker det. Du kan gjøre hva du vil, sette dem ned og de kommer tilbake til deg. Det samme med Budda også :)
Jeg for min del er mer forsiktig med mine. Det faller meg mer natulig. Behandler dem ikke som krystall. De må tåle at jeg tar i dem, bærer de rundt, buster og styrer med pelsen, snur og vender på dem.

Guttene mine er heller ikke redde for folk, men de er heller ikke like frampå som alle dine er :P
De er alle egentlig litt forsiktige av seg, men det kan jo selvsagt være siden jeg er det. Tweek er vel den med minst "bekymringer", men han foretrekker heller og utforske enn og kose. så alle guttene mine foretrekker og springe rundt framfor å bli løftet når de er ute :)
Men har jeg først løftet dem, så gjør det liksom ikke noe :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by torasrotter »

Jeg har ingenting imot å løfte en rotte etter nakkeskinnet men som marlen sier, det kommer ann på hvilken rotte det er! De av mine som har god heng når jeg tar de under armene, henger greit etter nakken.. Andre stresser så at de synes det er vondt og begynner å vri seg. Og da er det vondt! Det er også min erfaring at jo eldre de blir jo mindre tolererer de.. selvom jeg har hatt de som er superlekne helt til sin siste tid.. R2D2 er litt sånn silkehanske gutt.. Han blir rett og slett livreddd hvis jeg herjer med han. Jeg tror jeg prøvde det en gang og det var nok.. Han var skikkelig redd og ukomfortabel.. Det er ingen tvil at dyrene dine er vant til å bli håndtert Marlen! Jeg lå hele kvelden med store buddha under dynen og mosekoste med han som bare det! Jeg lå jo praktisk talt oppå han :nottelling:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

anni

Re: behandling av rottene

Post by anni »

Hvordan kan man være sikker på at det ikke er vondt for rotten å bli løftet etter nakkeskinnet?
Hunder og katter løfter ungene etter nakkeskinnet men man ville aldri løfte en voksen hund eller katt etter nakkeskinnet.
:cheer:

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by Larm »

anni wrote:Hvordan kan man være sikker på at det ikke er vondt for rotten å bli løftet etter nakkeskinnet?
Hunder og katter løfter ungene etter nakkeskinnet men man ville aldri løfte en voksen hund eller katt etter nakkeskinnet.
:cheer:
Det samme tenkte jeg :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by torasrotter »

Mine rotter sier ganske tydelig i fra når det er noe som er ubehagelig.. Som sagt det er mange av rottene mine som ikke liker det!
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

anni

Re: behandling av rottene

Post by anni »

torasrotter wrote:Mine rotter sier ganske tydelig i fra når det er noe som er ubehagelig.. Som sagt det er mange av rottene mine som ikke liker det!
Hvordan kan du være så sikker på det?
Mange hunder og katter finner seg i å bli dradd i halen osv av små barn men det betyr ikke at det ikke er vondt.
:cheer:

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: behandling av rottene

Post by Marit Fosen »

anni wrote:
torasrotter wrote:Mine rotter sier ganske tydelig i fra når det er noe som er ubehagelig.. Som sagt det er mange av rottene mine som ikke liker det!
Hvordan kan du være så sikker på det?
Mange hunder og katter finner seg i å bli dradd i halen osv av små barn men det betyr ikke at det ikke er vondt.
:cheer:
En katt unnlater ikke å gi klar beskjed om at "Dette liker jeg ikke", selv om det det er en liten unge som påfører den ubehag. Hva en kuet hund gjør, er litt usikkert.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

anni

Re: behandling av rottene

Post by anni »

Marit Fosen wrote:
anni wrote:
torasrotter wrote:Mine rotter sier ganske tydelig i fra når det er noe som er ubehagelig.. Som sagt det er mange av rottene mine som ikke liker det!
Hvordan kan du være så sikker på det?
Mange hunder og katter finner seg i å bli dradd i halen osv av små barn men det betyr ikke at det ikke er vondt.
:cheer:
En katt unnlater ikke å gi klar beskjed om at "Dette liker jeg ikke", selv om det det er en liten unge som påfører den ubehag. Hva en kuet hund gjør, er litt usikkert.
Jeg vet om mange hunder som finner seg i litt av hvert fra unger uten å være det minste kuet.
Min datters katt finner seg også i ganske mye uten å gi beskjed.
:cheer:

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by torasrotter »

Det er ikke tilfelle her i huset.. Mine katter gir klar beskjed hvis noen drar de i halen.. Hundene mine går enten bort fra situasjonen, eller så hyler de. :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: behandling av rottene

Post by Matmor »

Matmor du har ørn hos deg jo:-)
Hvor interessert tror du hun har vært i å bli tatt hardt i og herjet med under drektighet, og nå mens hun ammer :giggle: Jeg vet om en godjente som har likt seg godt i armkroken med forsiktig kosing i noen uker. FØR hun ble parret var det noe annet. Da var det veksling mellom kos og lek og sprett. Nå har hun små-ømme pupper så jeg løfter henne forsiktig og herjer ikke med henne.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by wollf »

en gravid mor blir litt annet ja. da trenger hun mer ro. men tenkte før hun ble drektig...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: behandling av rottene

Post by wollf »

dette varforesten gøy. diskusjon :cheesy:

men tviler på at rottene hadde hengtpent og pyntlig om de hadde vært vondt. å dra en rotte etter halen gjør jeg ikke, og ikke se for dere det værste med kattene heller. jeg satte ting litt på spissen. drar aldrig katte etter halen langs guld eller noe. men da vi leker og katten ligger på rygg holder jeg halen hans og vifter med den. ting handler om å lese dyrene sine.
kattene min ville fint la klort, bitt eller laget lyd om noe går over streken og ikke lenger er gøy. hunden min ville pipt og lagt seg ned med buken opp, og rottene ville pipt eller sprellet vekk. men ingen gjør det. jeg behandler dyrene mine med respekt, og ingen behandles likt, jeg holder ikke de andre rottene etter nakkeskinnet, men lille lakris er liten og nett, og hun har til og med poppet øyner da jeg har holdt henne slik...

Post Reply