Rotter og hund.

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Rotter og hund.

Post by Søstrene Halvorsen »

Ja som dere ser jeg lurer på noen små ting selv om jeg har hatt hund og rotter før og det har godt bra.

saken er den at vi har hatt en hund veldig ofte på besøk nå og han skal muligen omplasseres igjen.
Min kjære mann har jo falt for hunden og jeg skla innrømme at jeg smeltet jeg også.
Når han er her så er han snill og rolig og sklir rett in i familien som han skulle bod her de 7 åren han har levd.
Han har hvert borte og snust på rotteburen og ingen av rotten mine gidder og bry seg om han, Halvorsen som er mest redd for hunder gidder ikke stå opp engang og passe bure sitt når han kommer.
Så nå lurer jeg litt på hvordan jeg skla gå frem hvis vi over tar hunden, jeg vil jo gjeren at han skla gå sammen med rotten min også når dem er ute en tur.
Vel og merke under oppsyn da.
Jeg liker ikke tanken på våke over dyra til en vær tid.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotter og hund.

Post by wollf »

min hund og mine rotter går flott overens. men desværre og dette sier jeg som hundeinstruktør, man skal ALDRI stole på et rovdyr. buddha får lukte på dem, men aldri uten oppsyn og jeg ber han å gå unna om han blir for oppspillt. for selv om han ikke vil spise dem kan han nok finne på å ville leke med dem, og en labb kan gjøre stor skade...
ha altid dyr under oppsyn løse alene eller med andre dyr

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Rotter og hund.

Post by Søstrene Halvorsen »

Takk Wolf vi e ganske enig der om at ting må fåregå under oppsyn.
Kan jo si det slik at jeg skulle gjeren sett for meg at jeg kunne ha rotta i sofan og hunden på gulve uten og mase med og be den forsvinne fordi den skla leke med de små.
Jeg er veldig usikker på hvordan jeg skla latt han hilse på dem når dem er ute da. Jeg vil jo gjerne ha hunde og hvis vi skal ha han så må jeg vite at jeg kan gå og legge meg uten at hunden går på rottejakt på natta.

Jeg er jo heldig i såfall at han skal få en mnd prøve tid her nettopp fordi vi har barn og andre dyr, men slik jeg har sett av han tror jeg ikke det blir store probleme for han over ser minsten og rotten dem får bråke så mye dem vil han legger bare den våt snuta inntil burgitter og latt rotten undersøke den. I går så gjorde han slik og Jems tok og nappet han i nesen uten at han åpnet munnen engang. snuta sto like godt i gitter og Jems la seg pent inntil den.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotter og hund.

Post by Tonje Lenore »

Hunden min ser dem på som flokkmedlemmer, men som wollf sier så slipper ikke jeg hunden ute av syne heller, selv om jeg stoler veldig på han, så vet man aldri hva som kan skje.
Derfor er jeg alltid til stede når rottene er ute og hunden er i nærheten :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Rotter og hund.

Post by Titovn »

Min hund går også godt overens med mine rotter, men er enig som er sagt her: Stol ALDRI på rovdyr! Jeg slipper aldri min hund ute av synet, og det gjelder både rotte, kanin og andre gangere :cheer:

Bor også med to andre hunder, og før den tredje kom i hus, hadde jeg rottene litt løse med begge hundene. Men jeg stoler ikke på den siste hunden som kom i hus, dermed har jeg dem ikke løs med han rundt seg på samme måte som jeg hadde med de to første.

Jeg tror dte skal gå bra, lykke til :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter og hund.

Post by Niana »

Det kan gå veldig begge veier. Tidligere i år var det noen på forumet her (husker ikke hvem *flau*) som hadde tatt ut sin rotte for å vaske buret eller noe lignende, så datt rotta ned og hunden i huset glefset tak i den av ren refleks. Rotta måtte avlives =( Jeg tror det var sånn at denne hunden hadde hilst på rotttene før og gått fint overens med de.

Jeg hadde en hund hos mamma for noen år siden, og den kunne jeg sette rottene mine oppå uten at den prøvde å ta dem. Men jeg jeg også hatt dårlig opplevelser med hund og rotter. Jeg passet min tantes hund tidligere i år, han er en kjempesnill kongepuddel, og jeg tenkte han burde hilse på rottene. Så jeg tok Pippin på fanget, og holdt hunden på en arms avstand og lot de lukte på hverandre. Pippin kunne ikke brydd seg mindre, men da han snudde seg, så glefset hunden etter han (dne bommet heldigvis). Det var tydelig at hunden virkelig ville drepe/spise gutten min.

Jeg tror det viktigste er å aldri la hund og rotter være alene sammen, eller å la rottene løpe rundt i sofaen mens hunden står og ser på. For plutselig kan jegerinstinktene ta over, og vips så er rotta i kjeften på hunden. Enten som mat eller i som lek.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Rotter og hund.

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg ser det er mange her som har samme tanke gang som meg her.
jeg er enig i at man ALLDRIG SKAL LATT ROVDYR VÆRE ALENE MED POTENSIELLE BYTTEDYR.
men jeg syns jeg er heldig som får prøve ut slike ting før han permanet får bo her.
Jeg har jo hatt en hund før som skulle ta rotten så fort dem var utenfor buren, så den delen vet jeg hvordan er.
hvis hunden kmmer hus skal jeg nok oppdater der om fremgang på dette område.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rotter og hund.

Post by sanca »

Uceninde wrote:Det kan gå veldig begge veier. Tidligere i år var det noen på forumet her (husker ikke hvem *flau*) som hadde tatt ut sin rotte for å vaske buret eller noe lignende, så datt rotta ned og hunden i huset glefset tak i den av ren refleks. Rotta måtte avlives =( Jeg tror det var sånn at denne hunden hadde hilst på rotttene før og gått fint overens med de
Det er Wollf, kom tilfeldigvis over den tråden da jeg søkte etter noe annet her en dag...

viewtopic.php?f=3&t=12206&hilit
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Rotter og hund.

Post by Tonje Lenore »

Søstrene Halvorsen wrote:Jeg ser det er mange her som har samme tanke gang som meg her.
jeg er enig i at man ALLDRIG SKAL LATT ROVDYR VÆRE ALENE MED POTENSIELLE BYTTEDYR.
men jeg syns jeg er heldig som får prøve ut slike ting før han permanet får bo her.
Jeg har jo hatt en hund før som skulle ta rotten så fort dem var utenfor buren, så den delen vet jeg hvordan er.
hvis hunden kmmer hus skal jeg nok oppdater der om fremgang på dette område.
Ja, det er veldig greit for deg å se hvordan hunden går med dine rotter, så fint at du får prøve ut ting før han bor
helt hos dere!
Alltid fint å høre oppdatering på hvordan det går :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Rotter og hund.

Post by Søstrene Halvorsen »

takk. Jeg har satt det somkrav siden jeg også har barn i hus som er falig vant hund.
Jeg vet at dyr kan vise sinne beste sider når dem er på besøk, mennår dem blir husvante blir det noe helt annet.
derfor syns jeg det var toppen og få den ordningen.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Rotter og hund.

Post by Søstrene Halvorsen »

I gir var vi og hentet hunden. Han har hilst på rotten gjennom buret og han gadd ikke bry seg om at det var noen små firbente som sto på andre siden og prøvde og rense snuten hans. Når han mente dem var klare gikk han videre og bort til buret til Halvorsen og jeg satt bare og verntet på at halvorsen skulle bite han, men neida halvorsen snuste og gikk og la seg. Alt har godt veldig bra i natt hvor hunden har godt fritt i hele huset. Rotten virker rolige og snille og sitter og venter på han hvis han er i nærheten av buren.
Så jeg håper dette forsetter selv om hunden blir mer varm i trøy etter som tiden går.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Rotter og hund.

Post by Søstrene Halvorsen »

Her kommer litt oppdatering.
Hunden vi har fått har hvert her nå en i over en uke, alt går bra han har funnet seg vel til ro med alt her.

Når det kommer til rotten er det et kapittel for seg.
Han neketer og være ved buren uten at en av oss mennsken er der, han er liveredd for dem hvis han er så uheldig og ser at dem er uten for buret, det hlder at dem stikker ut hode av luken.
Da spoler den store hunden avgårde og gjemmer seg på plassen sin. er dem løse så ligger han i gangen og venter til dem er vel inne i buret. samme hvor mye vi lokker og prøver og bestikke han med gobiter så neketer han og ha noe med dem og gjøre de skal være her, men ikke hos han.
Tror det kan komme av fortiden hans jeg.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter og hund.

Post by Niana »

Vel, da er i hvert fall sjansen for at han prøver å spise dem relativt liten :crazy:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Rotter og hund.

Post by torasrotter »

Hvis hunden ikke viser noe ønske om å "omgåes" rottene ser jeg ingen grunn til at han skal overtales med godbiter.. Her hjemme har vi en hund som helst vil spise rottene, og en som er redd for rottene.. Matunda stakk snuten sin bort til Fossil første gang han skulle hilse på rottene, og fikk seg et skikkelig bitt.. Fossil var ikke overbegeistret for hunder for å si det sånn! Det har resultert i at Matunda kun tør å hilse på rumpene til rottene.. Men jeg tenker som så at om hunden ikke har lyst til å hilse, ja da slipper jeg iallefall det maset.. For jeg kan love deg at det er mye mer krevende å han en hund som vil ta rottene.. Og mye farligere også!

Lykke til, det kommer nok til å gå bra :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: Rotter og hund.

Post by Søstrene Halvorsen »

Tora. Han vi hadde før vil helst ha dem til middag så det vet jeg er slit.
Jeg har tenkt litt utover dagen og jeg har jo funnet ut at jeg vil heller ha en hund som frivilig går vekk og legger seg i naborommet når rotten skla ut en en som skal stå opp meg og rotten når det er ute tid.
Carl Oscar ( Hunden) skla få ta ting i sitt tempo og det tror jeg blir riktig for alle.
Rotten storkoser seg med og forsatt ha friheten de fikk i mellom disse hunden, hunden koser seg veldig den også og vi er avslappet og føler oss trygge på alle dyr.
Så jeg må nok bare venne meg til at det her.
det føles veldig rart jeg skal innrømme det fra og gå fra hund som ser på rotter som middag til og få en hund som går sin vein når dem kommer til syne.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Post Reply