Mye mye koster kastrering?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Mye mye koster kastrering?

Post by Niana »

Er det noe her inne som vet hvor mye det koster å få en rotte kastrert i ski/akershus? Eller hvor mye det koster generelt?

Min Pippin har blitt så aggressiv nemlig, han kløp meg flere ganger i dag og til slutt bet han meg dypt i fingeren, så det blør og pulserer. Jeg synes han er litt vel dominerende ovenfor Swarley også :sadpace:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Rubisco
Sover i do
Posts: 217
Joined: 09 Oct 2011, 23:52

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by Rubisco »

Vel, i Fredrikstad så koster det ca. 1200kr sa de. Samme pris for katter, hunder og rotter.

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by Tonje Lenore »

Ved meg koster det rundt 800 kr!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by wollf »

huder? tuller du? ringt landet rundt og lette etter noe under 4000 og ikke funnet noen... koster rundt 5000 alle steder jeg har ringt jo

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by Niana »

Virker veldig varierende fra sted til sted. Her i Ski kastrerte jeg hannkatten min til 550kr, men sterilisering av jentepusen kom på 1800kr. Jeg ser for meg at det blir dyrere enn 550kr for en rotte egentlig.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by wollf »

men stor forskjell på kastrering på hund og katt. om det er så billig ta jeg fly til fredrikstad og hjem med hund og sparer tilogmed penger på det

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by Lyngrottene »

her ligger det også på samme pris som ved kastrering av hund og katt. 1000kr pluss minus
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by wollf »

heidi ring å sjekk, om det så er tilfelle så kommer vi. har spart penger i 1,5 år til kastrering. har 1300 til dette formålet. så er det så billig så har jeg råd

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by Lyngrottene »

Jeg kan sende henne en mail, så får jeg nok svar imorgen :) Husky sant?
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by Tonje! »

Husker jeg riktig betalte jeg rundt 1000 kr på TAM Dyreklinikk Alnabru for fjerning av jursvulst. Vet ikke om denne prisen kan sammenliknes med kastrering av hannrotte?

Jeg ville ringt rundt og forhørt meg om pris, men også om kyndighet og deres tidligere erfaring med inngrepet. Det er jo tross alt greit å komme til en veterinær som har gjort inngrepet før.

Lykke til, håper operasjonen går fint og at det hjelper på atferdsproblemet. Hvor gammel er Pippin? Skjønner at det ikke er noe særlig å bli bitt, jeg har selv nylig fått en biterotte i hus (omplassering), og merker at jeg fort blir veldig usikker på henne.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by BlackNenne »

Hos den lokale veterinæren jeg vanligvis bruker, (Strand Veterinærkontor) betalte jeg ca 800kr for kastrering av hannrotte. :)

I sommer tok vi over en bortkommen dachs hannhund fra et omplasseringssenter. Da vi skulle kastrere han (vi har ei tispe fra før) måtte vi bruke en annen veterinær pga at det var sommerferie og litt for lang ventetid hos den lokale veterinæren.
Endte opp med å bruke Hinna Dyreklinikk på Forus/Stavanger. Prisen ble ca 2200kr.
Ble positivt overrasket over prisen i byen, selv om jeg sikkert hadde spart nesten en tusenlapp om jeg hadde hatt anledning til å bruke den lokale veterinæren. Men siden det hastet med å få det gjort før tispa her i huset fikk løpetid, så kunne det ikke vente. :cheerful:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Mye mye koster kastrering?

Post by Niana »

Tonje! wrote:Husker jeg riktig betalte jeg rundt 1000 kr på TAM Dyreklinikk Alnabru for fjerning av jursvulst. Vet ikke om denne prisen kan sammenliknes med kastrering av hannrotte?

Jeg ville ringt rundt og forhørt meg om pris, men også om kyndighet og deres tidligere erfaring med inngrepet. Det er jo tross alt greit å komme til en veterinær som har gjort inngrepet før.

Lykke til, håper operasjonen går fint og at det hjelper på atferdsproblemet. Hvor gammel er Pippin? Skjønner at det ikke er noe særlig å bli bitt, jeg har selv nylig fått en biterotte i hus (omplassering), og merker at jeg fort blir veldig usikker på henne.
Skal ringe litt rundt imorgen, men det er bare 3 steder her i nærheten jeg kan bruke. Men har forsåvidt månedskort til byen, så kan jo dra til oslo også.

Pippin (og Swarley) blir 1 år ca 4. desember.
Jeg blir så trist når han biter, for jeg skjønner jo at det kommer av meg ettersom jeg ikke underkaster meg som Swarley gjør. Jeg har prøvd å pipe når han klyper, men han klyper igjen og igjen, akkurat som han ypper opp til noe. Så jeg håper en kastrering vil senke testosteronnivået hans, for alle oss 3 sin skyld.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply