Rottene i Dyreparken

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Rottene i Dyreparken

Post by Lene »

Satt nettopp og kikket på videoer på TV2 fra Dyreparken, og ble nysgjerrig på en om klikkertrening av rotte. Var artig video, men fikk litt bakoversveis på slutten, da rotta skulle sette tilbake i buret. Buret var bittelite, fikk litt assosiasjoner til puppy mills. Bildet var ikke så tydelig, men det var helt klart spon på bunnen. Det ser også ut som hamstervatt i det ene hjørnet, og muligens høy i et annet. Kanskje noen andre ser bedre enn meg?

Må si jeg er skuffet, og troverdigheten til Dyreparken ble svekket. De prater jo så fint om mest mulig naturlig miljø for dyrene, og gjør store poeng ut av at de kan mye om dyrene de har. Det gjelder tydeligvis bare de mer spennende dyrene.

Kanskje burde NTF sende en mail eller noe til Dyreparken, og ta opp riktig rottehold?

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rottene i Dyreparken

Post by wollf »

jeg vil ikke sende en mail da jeg ikke har sett det. men det kan jo være noe du kan gjøre selv. referer til ntf og slik

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Rottene i Dyreparken

Post by Skaubytroll »

Er det noe som ligger ute på nett? I såfall, link?
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Re: Rottene i Dyreparken

Post by Lene »

Ah, selvfølgelig måtte jeg glemme noe. Link:
http://blogg.tv2.no/dyrepasserne/2011/0 ... -rotta-di/

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Rottene i Dyreparken

Post by Stine »

Uff, buret så ikke bra ut!
Noe annet jeg reagerte på var at han sa at det var rotteunger som var 3 uker, og da var det på tide å ta dem fra moren sin :gasp:

Skal ta det opp i styret om vi muligens kan sende en mail til dem.
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Rottene i Dyreparken

Post by BlackNenne »

Stine wrote:Uff, buret så ikke bra ut!
Noe annet jeg reagerte på var at han sa at det var rotteunger som var 3 uker, og da var det på tide å ta dem fra moren sin :gasp:

Skal ta det opp i styret om vi muligens kan sende en mail til dem.
Jeg reagerte på det samme!

De bryr seg kanskje ikke fordi rottene hovedsaklig brukes som foring. Men da syns jeg sannelig de kan vise såpass mye respekt for rottene at de skal få leve i optimale forhold den korte tiden de lever!

Var der i sommer med nevøene mine. Hadde selv ikke vært der siden jeg var liten.
Den idylliske parken med alle de fine dyrene jeg husker fra barndommen fremsto i et helt annet lys nå når jeg er voksen.
For min del var det altfor mye som skurret. :sad:

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Rottene i Dyreparken

Post by BlackNenne »

Bare fra serien som går på tv også...
Det er mye kunnskapsbrister og klønete håndtering.

F.eks: Bedøve et dyr som sitter på en hylle rett oppunder under taket, for så å bli overrasket når den faller ned i betonggulvet når bedøvelsen begynner å fungere... Herregud, det er jo lov å bruke hodet.

utmeldt

Re: Rottene i Dyreparken

Post by utmeldt »

Huff, de bura ser jo ut som slike kjipe labbur jo!!!
Man forventer jo at profesjonelle dyrepassere skal kunne jobben sin! :mad:
Reagerte også på at han ville skille mor og onger ved 3 ukers alder!

Nå er jeg kjempeskuffa.... :suspicious:

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Re: Rottene i Dyreparken

Post by Lene »

Flott, Stine, håper dere kan lage litt vei i vellinga.

Jeg reagerte også på avvenningsalder, i tillegg til at rotta så ut til å bo alene, men glemte det helt da jeg så buret på slutten. Hadde på en måte håpet jeg overreagerte på dette her, men ser jo tydelig at det er flere enn meg som synes forholdene er under godkjent.

Er ikke noen fan av dyreparker generelt, men ser jo at når det gjelder utrydningstruede dyr, så har de en funksjon. Selv om jeg ikke liker at dyrene blir kommersielt utnyttet, så må jo arbeidet med å redde arter finanseries på et vis. Og ja, noen skal bli mat til andre, det er jo livets gang, og det har jeg full forståelse og respekt for, men også "maten" skal ha det bra når den lever.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rottene i Dyreparken

Post by sanca »

Blæh, jeg får ikke sett videoen, noen som vet hva jeg gjør feil på pc'en? Bare stort tomt hvitt felt under tittelen... :bleh:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Lene
Stjeler mat
Posts: 58
Joined: 18 Sep 2007, 23:03

Re: Rottene i Dyreparken

Post by Lene »

Har du Vista? For jeg fikk ikke opp videoene på laptopen med Vista.

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Rottene i Dyreparken

Post by sanca »

Lene wrote:Har du Vista? For jeg fikk ikke opp videoene på laptopen med Vista.
Nei, W7, men pc'en er helt ny, så sikkert noe som ikke er installert... Får høre der jeg kjøpte den :wink:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply