slikke dilla :/

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

wolfgirl
Pinky
Posts: 14
Joined: 17 Nov 2010, 09:11
Location: drammen

slikke dilla :/

Post by wolfgirl »

hei jeg har to jenter som er kjepe nusleige men hun ene er veldig plasom noen ganger for hun rund slikker hele ansitekte mitt hun skal slikke inni munnen min å inni nesen hva kommer detta av og er det mulig å få henner til å slutte??
Cleo Og Dina :angel:

LisaMalene
Pinky
Posts: 11
Joined: 15 Aug 2011, 19:57

Re: slikke dilla :/

Post by LisaMalene »

Vet ofte når dyr slikker, så har de enten mangel på salt eller så er de rett og slett bare veldig glad i deg. :) haha

wolfgirl
Pinky
Posts: 14
Joined: 17 Nov 2010, 09:11
Location: drammen

Re: slikke dilla :/

Post by wolfgirl »

mangler ikke noe som jeg veit om... er bare ikke morro at du sitter på pcn så kommer det en rotte som skal inni nesa di :/
få bare få henner til å slutte men veit ikke åssen :/
Cleo Og Dina :angel:

LisaMalene
Pinky
Posts: 11
Joined: 15 Aug 2011, 19:57

Re: slikke dilla :/

Post by LisaMalene »

Du kan ikke vite om rotta lider av saltmangel ved å se på dem. Vetrinæren finner ut slikt. Men om det er i nesa den er intresert i å slikke, så er det nok ikke saltmangel. :p

Blir vel kanskje på samme måte som at hunder slikker? Da er det vel ikke så mye å få gjort med.

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: slikke dilla :/

Post by Søstrene Halvorsen »

Dette hørtes kjent ut, ene hannen min er slik. beste han vet er og ta seg friheten og prøve seg på munnen min, noe jeg syns ikke er så greit. jeg har funnet ut at min gjør det for og kose. virker nesten som dem steller meg.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: slikke dilla :/

Post by Marit Fosen »

Det er en tillits- og en kjærlighetserklæring når dyr slikker oss. Ingen dyr vil slikke et menneske det ikke liker. Det har ingenting med saltmangel å gjøre.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: slikke dilla :/

Post by torasrotter »

Rotter vasker hverandre og når de blir glad i mennesket sitt og begynner å stole mer og mer på de, så vil de vaske oss og :cheerful: Det er litt som at de sier "hei jeg liker deg kompis!"
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: slikke dilla :/

Post by tantepose »

Det er en ære! :lovey:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

LisaMalene
Pinky
Posts: 11
Joined: 15 Aug 2011, 19:57

Re: slikke dilla :/

Post by LisaMalene »

Marit Fosen wrote:Det er en tillits- og en kjærlighetserklæring når dyr slikker oss. Ingen dyr vil slikke et menneske det ikke liker. Det har ingenting med saltmangel å gjøre.
KAN ha noe med saltmangel å gjøre. : ) Men som jeg også sa, da er den nok bare veeldig glad i deg! Ta det som et kompliment, du er en flink rotteeier. :cheer:

Søstrene Halvorsen
Bygger bol
Posts: 503
Joined: 22 Jul 2010, 21:23
Location: Akershus

Re: slikke dilla :/

Post by Søstrene Halvorsen »

Jeg ser det også som tillit og kjærlighets erklæring fra dem. Jeg har jo sett at dem ikke gjør slikt på alle dem kommer til så salt tror jeg ikke det er for da hadde dem vel gjort det med alle de kom til. men som sakt en slik ærklering blir bare gitt til meg og familen og han som pleier og passe rotten min kort og godt alle rotten mine stoler på gjør de slikt med.
Jeg føler meg stolt og ser på det som virkelig kos.
Rotter: Søstrene Halvorsen ( Trulte og Vesla), Herr Halvorsen ( Hallis), Jems Bond og Ratatui

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: slikke dilla :/

Post by Marit Fosen »

LisaMalene wrote:
Marit Fosen wrote:Det er en tillits- og en kjærlighetserklæring når dyr slikker oss. Ingen dyr vil slikke et menneske det ikke liker. Det har ingenting med saltmangel å gjøre.
KAN ha noe med saltmangel å gjøre. : ) Men som jeg også sa, da er den nok bare veeldig glad i deg! Ta det som et kompliment, du er en flink rotteeier. :cheer:
Jeg sier igjen - det har ingenting med saltmangel å gjøre. Er det så vanskelig å godta at dyr viser hengivenhet og kjærlighet? Deres måte å gjøre det på er å stelle hverandre, altså slikking. Håper ikke du er altfor påvirket av kaninfolkene? Jeg har hatt mange diskusjoner i det miljøet. Bl. a. benekter de at dyr kan sørge :trist: Kaniner skal visstnok være et dyr uten evne til følelser, alt er styrt av instinkter :sad:
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

LisaMalene
Pinky
Posts: 11
Joined: 15 Aug 2011, 19:57

Re: slikke dilla :/

Post by LisaMalene »

Jeg sier igjen - det har ingenting med saltmangel å gjøre. Er det så vanskelig å godta at dyr viser hengivenhet og kjærlighet? Deres måte å gjøre det på er å stelle hverandre, altså slikking. Håper ikke du er altfor påvirket av kaninfolkene? Jeg har hatt mange diskusjoner i det miljøet. Bl. a. benekter de at dyr kan sørge :trist: Kaniner skal visstnok være et dyr uten evne til følelser, alt er styrt av instinkter :sad:
Nå ble jeg faktisk ganske lei meg.
JA - har sett de tåpligste kommenterer og tråder på det forumet, men NEI, jeg hører ikke på det de sier når det kommer til slike ting. Hvertfall ikke tar til meg ting som at dyr ikke har følelser, for det vet ordentlig dyrefolk at de har. Hadde to kaniner som stod sammen, når den ene døde sluttet den andre å spise og bare satt å sturet i buret.

Siterer mitt første innlegg: "Vet ofte når dyr slikker, så har de enten mangel på salt eller så er de rett og slett bare veldig glad i deg :D ."

Når jeg sa at DYR slikket, siktet jeg ikke til rotter eller kaniner. Jeg mente hester. Vet ikke om det er det samme på rotter og kaniner, men jeg vet at hester ofte slikker når de har mangel på salt. Hun spurte, jeg kom med et forslag til hva det kunne være. Og nei, det er ikke vanskelig å forstå at dyr viser hengivenhet og kjærlighet! Har selv en kanin som slikker hele tiden.

Vær så snill å ikke legg ut slike frekke innleg på forumet, bare fordi jeg kom med to forslag til hva det kunne være. Det gjør deg ikke noe bedre enn de andre på kaninforumet. Og jeg nevnte til og med at det kunne være rett og slett fordi rotten var glad i henne. Ble faktisk trist av å høre at det virket som om jeg ikke bryr meg om dyrenes trivsel, fordi jeg er meldem på et forum. (når jeg for det meste kun bruket forumet kun til å lære meg om fargegenetikk og sykdommer).

-Lisa

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: slikke dilla :/

Post by Larm »

Det hele var sikkert en misforståelse, så jeg ber om at tråden fortsetter og at alle har en fin tone heretter :cheer:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

LisaMalene
Pinky
Posts: 11
Joined: 15 Aug 2011, 19:57

Re: slikke dilla :/

Post by LisaMalene »

Må unnskylde meg, ble for ivrig nå. : (
Det hele var sikkert en misforståelse, så jeg ber om at tråden fortsetter og at alle har en fin tone heretter
takk :)

Leela
Pinky
Posts: 17
Joined: 06 Sep 2011, 23:23

Re: slikke dilla :/

Post by Leela »

Min har også slikkedilla. Men ikke bare på meg. På alle og enhver som kommer på besøk.
Jeg har tenkt tanken på saltmangel, da det jo er merkelig at hun kaster seg over fremmede og rundslikker de også? Men hun er veldig tillitsfull og ivrig etter å undersøke alle nye folk (og hunder) som kommer på besøk her.

Post Reply