Levende rotter i Total blackout :-(

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Levende rotter i Total blackout :-(

Post by sessan »

Er det fler enn meg som reagerer på bruken av rotter i programmet Total blackout på tvnorge?

I dag hoppet den ene rotten opp og beit ene deltageren i fingeren så hun hadde to fine hull. Klart rottene blir redd og forsvarer seg når de er innestengt i en boks og klående hender kommer nedi for å finne ut hva som befinner seg i boksen mens folk hyler og skriker.

I en annen konkuranse krabber deltagerene rundt i en glasslabyrint, med løse rotter. Her er rottene i fare både for å bli tråkket på, og slås til med hendene mens deltagerene leter rundt etter oster.

Jeg kan ikke forstå hvorfor man skal bruke levende dyr på denne måten :trist:
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by Matmor »

Jeg har ikke sett programmet, men det du forteller høres definitivt ikke bra ut!

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by Titovn »

Så det selv i dag ja, og reagerte litt. Liker ikek at man bruker levende dyr slik, vi mennesker er så.. Tite, uforutsigbare liksom, npår det kommer til en slik hendels, hvor enn skal krabbe i en glass labyrint i mørket!

Som du sier, rottene risikerer å bli tråkket på, slått vekk også videre.. Føler også at det ikke er noe bra "reklame" da, for tamrottene liksom..

"På Total Blackour bruker de rotter for å gjøre det ekklere for deltagerne" - hvis dere skjønner tankegangen.. Og rotter er jo absolutt ikke ekle! :trist:

Kanskje man finner noe på youtube, for de som ikke har sett det?
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by sessan »

ja meningen er jo at folk skal hyle og synes de er ekle. Og det er forferdelig trist med tanke på at de er så fine kjæledyr. Dårlig reklame når en rotte henger i fingeren på en deltaker, men det er jo ikke rottens feil - den ble redd og forsvarte seg !

Hva om noen slenger en rotte i veggen i panikk? eller klasker til de .. en rotte tåler ikke sååå masse liksom ..
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by sessan »

http://www.youtube.com/watch?v=D9UwO54GoqY

fra nederlandsk versjon. demp lyden - bare et tips ..... et lite stykke uti kommer rottene
Deltakeren brøler og skriker og banker i veggene for å skremme rottene :trist:
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by Titovn »

Ja, nettopp, dårlig reklame :trist:

Tenker liksom, hadde vært morsomt å vært med, og ikke hadde vært den eneste som hylte hvis jeg kjente rotter, haha. Men uansett, det er helt feil å bruke dyr slik! Og nei, de tåler ikke så mye, selv om de kanskje tåler litt, liksom..

Ja, den filmen var ganske lik den som ble visst idag, men hun dama der var vel litt mer bråkete av seg ._. Får helt vondt av de stakkars rottene!!
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by Tonje! »

Jeg har også reagert litt på det. Har ingenting i mot at levende dyr blir brukt, men da må forholdene være lagt til rette slik at dyrene er trygge og ikke blir skremt. Mørket gjør nok ikke noe for rottene, men den klønete klåingen, hylingen og sjansen for å bli sparket borti, tråkket på eller klasket til er ikke noe særlig. Og rottene er jo dessuten i et fremmed område.

Jeg reagerte også da de brukte høns.

Bruken av slanger og edderkopper tror jeg derimot ikke er så ille. Jeg tror ikke de reagerer på lyd, og klåingen er jo veldig forsiktig. Vet ikke mye om disse dyrene, så dette er litt gjetninger :)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by sessan »

Lurer på om det finnes noen facebook gruppe hvor man kan si hva man mener, det må¨da være flere som reagerer på dette??
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig


Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by Titovn »

Enig Tonje.. Så en gang hvor de hadde en gris og en llama eller noe (alpakka kanskje? ett eller annet) som va inne i en kvadratisk lite inngjerdet område og menneskene gikk da rundt som idioter.. At de bruker dyr er jo grei, men som du sier, burde forholdene være for dyra!

Jeg liker konseptet i seg selv, at mennesker skal gjøre alt dette i mørket, bare morro å se hvordan man reagerer over enkelte ting som er helt ufarlige :) Men det er dette med dyrene jeg ikke er så begeistret over.
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by wollf »

det med rottene kan jeg være enig i men har selv vært på show under opptak. og det er mye de gjør for dyra man ikke ser, ofte er også dyreværnet til stede for at man skal forsikkre seg over at all går riktig for seg og at dyrene har det bra under opptakene.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by Marit Fosen »

Man må visst like dette tåpelige programmet, trykke på liker-knappen, for å kommentere.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Tiannina
Tisser i køyene
Posts: 618
Joined: 09 Oct 2008, 18:03

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by Tiannina »

Jeg har også reagert på det.. At de kan bli tråkket på og dyttet..
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

sessan
Hamstrer mat
Posts: 390
Joined: 29 Oct 2009, 19:06
Location: Hordaland
Contact:

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by sessan »

Jeg skrev hva jeg mente om bruken av rotter i programmet, på den FB siden. men irriterende å måtte LIKE siden for å skrive der
Hilsen Lisa og matmor.

Hvil i fred Lotta, du forlot denne verden så alt for tidlig

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Levende rotter i Total blackout :-(

Post by wollf »

kanskje noen skal spørre hva de gjør for å forhindre stress og skade hod dyrene de bruker?

Post Reply