Lære adferd

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
MissGuardian

Lære adferd

Post by MissGuardian »

Jeg bare lurte på noe..
I hvor stor grad lærer rottene av hverandre?
F.eks..
Jeg bruker do til mine, og de jeg har nå, er stort sett ganske flinke til å bruke de..
Hvis jeg får en ny unge i flokken, kommer den da til å lære det av de andre, eller må den "finne det ut" selv?

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Lære adferd

Post by Matmor »

Det er i alle fall en sjanse for at den lærer av de du har! Noen rotter er dessverre ikke like opptatt av å "gjøre som de andre", men gjør det de gjør der de føler for uansett :wink:

MissGuardian

Re: Lære adferd

Post by MissGuardian »

Matmor wrote:Det er i alle fall en sjanse for at den lærer av de du har! Noen rotter er dessverre ikke like opptatt av å "gjøre som de andre", men gjør det de gjør der de føler for uansett :wink:
Jeg håper de gjør det..(ikke at jeg skal ha flere nå da.. men greit å vite liksom :nottelling: )..
Nei jeg kjenner typen.. Å gå på do i doene er vel omtrent det eneste de er enig om.. :nottelling:

kriistiinee
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 27 Dec 2010, 22:51
Location: Harstad

Re: Lære adferd

Post by kriistiinee »

sånn, nå har jeg lagt flece i bunnen og hjørnedo. så får vi se

Ratical

Re: Lære adferd

Post by Ratical »

det jeg gjorde for å lære min, var at jeg la noe av avføringa i "dokassa" hans. Da begynte han å benytte seg av den med en gang :p

MissGuardian

Re: Lære adferd

Post by MissGuardian »

Ratical wrote:det jeg gjorde for å lære min, var at jeg la noe av avføringa i "dokassa" hans. Da begynte han å benytte seg av den med en gang :p
Mine har skjønt det :wink:
Men lurte på om evt nye vil lære det fra de jeg allerede har, eller om de må finne utav det selv :cheerful:

Post Reply