Rotter igjen etter 5 år uten.

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Niana »

Skaubytroll wrote: Jeg kan ikke fordra den inne på senteret... Syns folka der er fullstendig håpløse. Så jeg går inn der og titter litt før jeg sier ganske høylydt; "Nei, Gubbetingen, skal vi ikke heller dra over til den andre dyrebutikken?"

Buster fører fint strø for rotter, og bra mat, Beaphare care +. De ansatte der har også generellt mer peiling på rotter og rottehold enn de på senteret ;)
Jeg bruker butikken på senteret mye når jeg kjøper fisk og akvarieutstyr, og jeg kjenner en av sjefene der så vidt, så jeg tør ikke komme med sånne kommentarer der, hehe. Men jeg synes Buster Zoo er en mye finere butikk, de har bare litt mindre utvalg av avkvarieutstyr og fisk. Men jeg har også sett at de har mye finere innredninger og bur til smådyra der, så jeg finner sikkert mye fine rotte-ting der. En butikk til fisk og en til rotter, hehe.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Skaubytroll »

Uceninde wrote:
Skaubytroll wrote: Jeg kan ikke fordra den inne på senteret... Syns folka der er fullstendig håpløse. Så jeg går inn der og titter litt før jeg sier ganske høylydt; "Nei, Gubbetingen, skal vi ikke heller dra over til den andre dyrebutikken?"

Buster fører fint strø for rotter, og bra mat, Beaphare care +. De ansatte der har også generellt mer peiling på rotter og rottehold enn de på senteret ;)
Jeg bruker butikken på senteret mye når jeg kjøper fisk og akvarieutstyr, og jeg kjenner en av sjefene der så vidt, så jeg tør ikke komme med sånne kommentarer der, hehe. Men jeg synes Buster Zoo er en mye finere butikk, de har bare litt mindre utvalg av avkvarieutstyr og fisk. Men jeg har også sett at de har mye finere innredninger og bur til smådyra der, så jeg finner sikkert mye fine rotte-ting der. En butikk til fisk og en til rotter, hehe.
Jeg skal ikke dra all deres kunnskap over en kam ;) De har visst peiling på fisk :nottelling: Det har ikke jeg ;)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Niana »

Og woops! Der var det gjort ^^ Nå har jeg to 4 og en halv uke gamle, nusselige guttebabyer på plass i stua :grin:
Jeg fant et ganske rimelig bur i Buster Zoo, så jeg trengte ikke lage det selv :happy: det er 60x35x58 cm og med mulighet til å utvides videre oppover når de ble større. Skal montere fugleburet jeg kjøpte oppå etterhvert.
Men akkurat nå ser de ut til å klare seg fint med bare bunn av buret, da det er bare der de oppholder seg, hehe. De blir vel tøffere og mer utforskende når de blir trygge på oss og omgivelsene tenker jeg.
De er så skjønne! Vil bare kose de hele dagen :lovey: :lovey: :lovey:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

kriistiinee
Stjeler mat
Posts: 57
Joined: 27 Dec 2010, 22:51
Location: Harstad

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by kriistiinee »

Gratulere med 2 nusselige rotter:) :kisses: :kisses:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Niana »

kriistiinee wrote:Gratulere med 2 nusselige rotter:) :kisses: :kisses:
Takk for det :grin:
Nå sitter de tullet inn i en genser ved siden av meg i sofaen :nottelling:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Skaubytroll »

Gratulerer med to små :)

Får vi se bilde av de? :)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Niana »

Skaubytroll wrote:Gratulerer med to små :)

Får vi se bilde av de? :)
Takk takk ^^

Det var ikke så lett å få tatt noen veldig bra bilder av dem, og nå sover de så søtt så da vil jeg ikke forstyrre :cheerful:
De ser veldig små ut på bildene, de virker større i virkeligheten synes jeg :bleh:

Minstegutten, Swarley. Han fikk navn av samboeren min, så han er oppkalt etter en fyr i en tv-serie :P
Image


Swarley i en rar vinkel, med meg i bakgrunnen (uff da :P)
Image


Her er den litt større gutten, Pippin. Han gjemmer seg i sofaen :grin:
Image


Begge guttene sammen, jeg ville ikke forstyrre dem mens de sov, så jeg tok bare ett litt dårlig bilde
Image
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Niana »

Åh, de er så skjønne <3 De lå i genseren min i sofaen, så stakk jeg rolig inn hånda. Da begynte de å snuse og vaske den, småsmaker litt og sover oppå den. :lovey: :lovey: :kisses: :kisses:
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Lyngrottene
River avispapir
Posts: 995
Joined: 29 Jun 2009, 21:38
Location: Rygge/Moss
Contact:

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Lyngrottene »

Så nydelige de er :D Gratulerer :D
Hilsen oss og våre 7 snart 9 bartetotter :D - Nå med Oppdatert hjemmeside ♥
R.I.P. englene våre, dere er dypt savnet <3

It's better to have loved and lost... Than never too have loved a rat before!!

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Stine »

Veldig søte :D

Men jeg synes ikke de ser ut som rotter på 4,5 uker.. Synes heller de ser ut som de er 3 uker gamle..


Vet du hvor mye de veier?
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by lucas »

Er de fra Imazo ser de nok sånn ut når de er 4 og en halv uke. Kommer jo derfra 4 uker gamle og veier ofte ca. 60 gram da tror jeg.

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Niana »

Stine wrote:Veldig søte :D

Men jeg synes ikke de ser ut som rotter på 4,5 uker.. Synes heller de ser ut som de er 3 uker gamle..

Vet du hvor mye de veier?
Jeg vet ikke hvor mye de veier, har bare baderomsvekt og der merkes de ikke :P
Men jeg kan ta en telefon til dyrebutikken de er fra imorgen, kanskje jeg ikke hørte riktig.

Jeg vet mange her ikke synes man skal kjøpe rotter fra dyrebutikk, og jeg er egentlig enig. Men da jeg skulle kjøpe bur idag, så jeg dem og søsknene i den samme dyrebutikken. Og jeg klarte ikke la de bli igjen. Jeg forhørte meg med hun som var på jobbet der og hun sa de var "laget og født" i den butikken, de var det andre kullet som var biltt født i den butikken, og det virket som de hadde god peiling på hve de drev med. Alle ungene var friske og livlige, selv om de nøs litt fordi de hadde sagflis isteden for allspon. Men det var tydeligvis bare den dagen, hun som jobbet der sa at de pleide å bruke allspon og at det nok var den nye jenta som hadde lagt i feil.

Den butikken virker mye mer proff enn de fleste andre jeg har sett, og de har ikke presset burene fulle av dyr.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Skaubytroll »

lucas wrote:Er de fra Imazo ser de nok sånn ut når de er 4 og en halv uke. Kommer jo derfra 4 uker gamle og veier ofte ca. 60 gram da tror jeg.

Jeg var på den aktuelle butikken 14.desember, da var disse ungene 9dager gamle... Så de er ikke fra imazo, de er født i butikken. Så aldern stemmer nok ;)

Og jeg tror nok det er vanlig at de da blir litt lettvektere, tviler på at de disker opp med babygrøt og deiligheter i butikk.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by Skaubytroll »

Syns dette bildet var herlig jeg :D Og begge rottene var kjempenydelige :lovey:
Uceninde wrote: Swarley i en rar vinkel, med meg i bakgrunnen (uff da :P)
Image
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Rotter igjen etter 5 år uten.

Post by tantepose »

Veldig fine nussemøss! :kisses: :kisses:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply