Foreldrehjelp

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Foreldrehjelp

Post by Tonje Lenore »

Da jeg var 15 år, likte ikke min mor rotter og det var uaktuelt at jeg kom hjem med noen.
Jeg klarte å overtale henne slik at, om hun ikke så dem, var det greit, jeg tok selv ansvar at de hadde det bra,
fikk det de skulle osv, men skulle bidra om de trengte dyrlege (da hjalp pappa til).

Jeg sa at jeg skulle jobbe for å tjene opp penger til alt det rottene trengte, og eventuelle dyrlegeturer.
Da inkluderte jeg med å rydde og hjelpe til hjemme, noe som ble godt mottatt :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Minniemai
Pinky
Posts: 21
Joined: 16 Feb 2012, 20:52
Location: Stavanger

Re: Foreldrehjelp

Post by Minniemai »

Det er akkurat det jeg vil ha! Hele kontrollen på mitt eget rom hvor de kan holde seg borte :sad: da kommer det til å gå ut over meg selv hvis buret stinker eller rottene lager lyd. Har alltid hatt gammeldagse foreldre, så har sletet med å få lov å gjøre ting de ikke fikk lov til når de var like gamle som meg.. De skjønner virkelig ikke at verden går rundt :trett: har planlagt alle utgiftene, men de bryr seg ikke om pengene. Jeg skjønner faktisk ikke hva som er problemet deres.. :crazy:

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Foreldrehjelp

Post by Lillelunde »

Hvor i landet holder du til? :cheerful: De kommer nok til å ombestemme seg om dere får besøke noen som har snille rotter..
Har du prøvd å vist de videoer av rotter som gjør triks? Det er jo helt uimotståelig :grin:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Minniemai
Pinky
Posts: 21
Joined: 16 Feb 2012, 20:52
Location: Stavanger

Re: Foreldrehjelp

Post by Minniemai »

Jeg bor i Stavanger :cheerful: lagde en egen video av mange videosnutter fra YouTube.. Hjalp ikke det heller :sarcastic: Den var helt uimotståelig !

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Foreldrehjelp

Post by torasrotter »

Jeg bor i Kristiansand, det er jo et stykke men dere er mer enn velkommen til å komme hit å hilse på :cheerful:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Foreldrehjelp

Post by sanca »

Minniemai wrote:Jeg bor i Stavanger :cheerful: lagde en egen video av mange videosnutter fra YouTube.. Hjalp ikke det heller :sarcastic: Den var helt uimotståelig !
He, he, det vil jeg tro :cheer:

Jeg forstår veldig godt hvordan du har det, jeg hadde det akkurat sånn selv. Jeg falt for rotter da jeg var ti år, og maste og maste uten hell. Men da jeg var 14-15 år kom mamma og jeg til et kompromiss, jeg fikk hamster :sarcastic: Men det ble jo aldri helt det samme for meg, visst er de søte, men de kan ikke sammenlignes med rotter :nottelling: Ikke var jeg en like ansvarlig 15-åring som du høres ut til å være heller, så det endte med at det var mamma som tok burvasken hver uke, da beviste jeg vel i grunnen at jeg ikke fortjente å få rotter :crazybonk:

Veldig mange år etter, har jeg nå endelig fått muligheten til å realisere rottedrømmen min, men nå var det ikke foreldrene mine men mannen min jeg måtte overbevise :nottelling: Jeg brukte mange forskjellige "metoder" for å greie det, men det som gjorde utslaget var nok at han fikk lov til noe som han har ønsket seg lenge. Så hvis du bare greier å finne det ultimate lokkemiddelet, som faren din ikke kan motstå, kan det jo hende det kan gå... I tillegg var taktikken min å få med meg barna på laget :grin: Du har ikke noen som kunne hjulpet deg med å overbevise, da? Noen som foreldrene dine virkelig pleier å høre på? F eks en besteforelder, tante, venn av faren din osv
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Minniemai
Pinky
Posts: 21
Joined: 16 Feb 2012, 20:52
Location: Stavanger

Re: Foreldrehjelp

Post by Minniemai »

Haha! Men det er egentlig ikke noe med hvor ansvarsfull jeg er, eller hvor mye jeg betaler eller hvor det står. De vil rett og slett ikke ha rotter, men jeg er sikker på at de kommer til å elske dem hvis de hadde gitt de en sjanse.. Jeg trodde rotter var skikkelige skadedyr som beit så fort de hadde sjansen, men egentlig er de jo bare deilige snåsjarmører :cheer:

Jeg har 2 planer som jeg håper vil hjelpe; første plan er å inngå en avtale om en sånn "care" time i uka. Jeg tenkte at siden jeg er syk i dag skal jeg lage en liten boks å pynte den å skrive et brev, legge deg oppi, og legge det f.eks: under puta deres. Hvis dette ikke funker, skal jeg prøve å lage mitt eget rottebur, egentlig bare for å vise at jeg vil dette :cheesy: Hvis du hadde visst hvor flink jeg er i håndarbeid, hadde du skjønt hvorfor dette er en super ide :happy:

Hvis noen har en tredje plan til meg, så kommer jeg til å lage en origamirotte til alle her på forumet! Nei.. jeg kan ikke gjøre det.. Det blir en krenkelse mot rottene :gasp:

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Foreldrehjelp

Post by sanca »

Minniemai wrote: Hvis du hadde visst hvor flink jeg er i håndarbeid, hadde du skjønt hvorfor dette er en super ide :happy:
Tviler jeg ikke på! :cheer: Go girl! :cheeeers:
Minniemai wrote:Hvis noen har en tredje plan til meg, så kommer jeg til å lage en origamirotte til alle her på forumet! Nei.. jeg kan ikke gjøre det.. Det blir en krenkelse mot rottene :gasp:
:nottelling: Origamirotte :aww: Du må legge ut en video av den brettingen, altså, det skulle jeg gjerne ha kunnet! :wink:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Foreldrehjelp

Post by torasrotter »

Det høres ut som en super ide! Litt hjemmelaget gaver smelter alltid et foreldre hjerte :kisses:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Minniemai
Pinky
Posts: 21
Joined: 16 Feb 2012, 20:52
Location: Stavanger

Re: Foreldrehjelp

Post by Minniemai »

sanca wrote:
Minniemai wrote: Hvis du hadde visst hvor flink jeg er i håndarbeid, hadde du skjønt hvorfor dette er en super ide :happy:
Tviler jeg ikke på! :cheer: Go girl! :cheeeers:
Minniemai wrote:Hvis noen har en tredje plan til meg, så kommer jeg til å lage en origamirotte til alle her på forumet! Nei.. jeg kan ikke gjøre det.. Det blir en krenkelse mot rottene :gasp:
:nottelling: Origamirotte :aww: Du må legge ut en video av den brettingen, altså, det skulle jeg gjerne ha kunnet! :wink:
Haha, det var egentlig ironi, jeg mente at det det buret jeg skulle lage kom ikke til å kunne brukes xD men boksen min begynner å se ganske bra ut :nottelling:

Origamirotta mi ble mer seende ut som en katt :rofl:

Minniemai
Pinky
Posts: 21
Joined: 16 Feb 2012, 20:52
Location: Stavanger

Re: Foreldrehjelp

Post by Minniemai »

Haha! Når jeg ser tilbake så tenker jeg bare: "wtf!" Ups! :crazy: sånn er det og være syk.. Det er ikke rart dere forstod det jeg skrev sånn :roflmao: Nå sitter jeg med hendene fulle av glitter :sarcastic:

Minniemai
Pinky
Posts: 21
Joined: 16 Feb 2012, 20:52
Location: Stavanger

Re: Foreldrehjelp

Post by Minniemai »

Sånn nå er boksen min ferdig :cheesy: Haha, jeg ødela den :rofl: Jaja, det er lappen oppi som er viktigst :D

Her er noen bilder hvis dere vil se hvordan den ble seende ut til slutt :grin: Lekse lært: Ikke lag noe med glitter igjen :nottelling:

Image

Image

Lagte også en liten tegning på bunnen med en av rottebebisene til Tonje Lenore som modell :peewaggle: Har nå fylt den opp med mandelpåskeegg :cheerful: og teksten min.

Håper virkelig at min tekst rett fra hjerte og min fine boks kan hjelpe litt på mamma og pappa :sarcastic:

Får se i morgen !

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Foreldrehjelp

Post by tantepose »

Esken er kjempefin! :cheeeers: Og rottetegningen er bare helt bedårende! :aww:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Foreldrehjelp

Post by Tonje Lenore »

oii, så fin tegning, og ikke minst, boks!
Håper de faller for dette, oppdater oss i morgen :grin:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Lillelunde
Sover i do
Posts: 265
Joined: 21 Nov 2010, 15:30
Location: Stavanger, Rogaland

Re: Foreldrehjelp

Post by Lillelunde »

Den var kjempefin! Du er flink! :cheesy: Hvis de sier nei nå får du dra de med til meg, bor i Sandnes, er jo nabobyen så er ikke lange veien og dra for å hilse på noen klumper :cheerful:
Benedicte med 6 søte haler
Lola, Blomst, Flora, Betty, Snuski og Erling

Post Reply