SIMI kull

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Sandrutta
Pinglerotte
Posts: 43
Joined: 02 Jan 2008, 21:55
Location: Vestby

Post by Sandrutta »

Det er selvfølgelig lov å ha meninger, men om de er negative er det lov å ha dem for seg selv også.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Sandrutta wrote:Mor er 6,5 måned veier 300g nå.
Faren er litt usikker på alder pga jeg fikk han sent, menhan hadde vært der jeg kjøpte han i 3 måneder og jeg har hatt han en stund så han er vel bortimot 4,5-5 månder nå (vet han er litt ung, men ville så gjerne bruke den kombinasjonen så da ble det slik.) Han er stor, prøver å få veid han men han er så bajas så han løper rundt hele tiden hehe. Har en sånn mat vekt som ikke har sider (men skal kjøpe en ny.)

Begge foreldrene er kjempe snille, ikke tegn til aggressivitet.
Ungene er tatt opp å kost med hver dag fra dag 2. Veldig flotte har god og jevn vekst.
Sandrutta wrote:faren til ungene er veldig snill og grei, ikke aggresiv, og han er utrolig vennlig og søt. moren har jeg kjøpt gjennom en jeg kjenner i dyrebutikk, hun er fra en opdretter i oslo. Mora er veldig søt og snill hun også, ikke aggresiv. Hun er 5,5 måned.


Leste igjennom kulltråden din nå og la merke til forskjellig alder, er hun 4,5mnd som på finn.no annonsen, 6,5mnd som i ditt første innlegg med alder eller 5,5 mnd i det andre innlegget ditt med alder?

Har ikke lest igjennom kulltråden din ordentlig før nå, så beklager hvis plukket kom litt sent.

Edit: skriveleif
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Sandrutta
Pinglerotte
Posts: 43
Joined: 02 Jan 2008, 21:55
Location: Vestby

Post by Sandrutta »

det står på finn at det var feil,kom bort i 4i stedet for 5. hun var 5,5månednårhun ble parret, folk spurte hvor gammel hun var nå, og hun har selvfølgelig blitt eldre på tiden hun har gått drektig, fødet og hatt ungene.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Du mener yngre? du skrev 6,5 mnd i første innlegget og så 5,5 mnd i andre.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Sandrutta
Pinglerotte
Posts: 43
Joined: 02 Jan 2008, 21:55
Location: Vestby

Post by Sandrutta »

det var fordi jeg mente hva hun var nå i første innlegg også spurte noen hvor gammel mora var når hun ble parret og det er 5,5 månder. Hvis dette har kommet uklart frem så vet alle det nå ;)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Så flott :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Det er selvfølgelig lov å ha meninger, men om de er negative er det lov å ha dem for seg selv også.
Det er lov, men ikke nødvendig. Ser jeg noe jeg opplever som negativt, forbeholder jeg meg retten til å påpeke det. Spesiellt i dette tilfellet hvor det er brukt en hann på 3 mnd. Det er under en hver kritikk uansett hvor ny man måtte være i faget avl. Hvorfor dette er kritikkverdig, og burde debatteres..? Det svaret gir seg selv... Når man tar slike beviste valg, må man regne med at man får reaksjoner ikke bare av det positive slaget.
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Leo
Pinky
Posts: 12
Joined: 02 Dec 2008, 20:43
Location: Moss

Post by Leo »

Det er jo feil hun har tatt, men er det da ikke bedre at hun vet det til evt. neste gang. Og faktisk er villig til å få litt kritikk og vil lære til neste gang.

Sandrutta
Pinglerotte
Posts: 43
Joined: 02 Jan 2008, 21:55
Location: Vestby

Post by Sandrutta »

Takk Leo, det jeg prøver å si selv, parringen har skjedd, ungene er født, de er helt fantastiske samt er mor og far. Desuten trenger man ikke lage han enda yngre enn det han er, han var 3 månder når jeg fikk han og hadde han en stund før han parret så han var 3,5 nærmere 4 månder. Vet det er for ungt, men det har jeg da oxo innrømmet at var dumt.

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Selfølgelig er det "feil" som har vert begått, og man lærer som kjent av erfaring. Men min opplevelse er, at man ofte kan spre lærdom eller skape debatt rundt viktige tema ved å påpeke ting man er grunnleggende uenig i. Det er ikke ment å stemple noen fra min side, men gjøre oppmerksom på at man ser ting og og er til stede i en diskusjon. Kansje er det slik at mange tror at "den som tier samtykker", og da er det for meg er riktig å utrykke min mening om temaet ;) . Hvilket standpunkt andre vil ta, er helt opp til den enkelte.
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Sandrutta
Pinglerotte
Posts: 43
Joined: 02 Jan 2008, 21:55
Location: Vestby

Post by Sandrutta »

Det er greit og i orden, men det er ikke bare du som har påpekt det, og det er lite poeng å dra ting opp og opp, jeg har hørt feilen og vil ikke begå den igjen, så nå vil jeg bare gjøre det beste ut av det med de utrolig vakre bebbissene jeg har fått.

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

At det er flere en meg, ser jeg som positivt, det betyr at flere er engasjerte, uansett hvilket standpunkt de måtte ta. At det vekker debatt og ting blir poengtert, er noe man må forvente i en slik diskusjon. Men jeg har nå sakt det jeg mener om saken og har ikke behov for å utbrodere det videre her ;).
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

Sandrutta
Pinglerotte
Posts: 43
Joined: 02 Jan 2008, 21:55
Location: Vestby

Post by Sandrutta »

Flott ;) da lukker vi den diskusjonen :lol:
Livet er lett hvis du lever det rett, å leve det rett er slett ikke lett;)

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Velidig fine rotteunger da :rat: :sol:
Aurora

Sandrutta
Pinglerotte
Posts: 43
Joined: 02 Jan 2008, 21:55
Location: Vestby

Post by Sandrutta »

Takk for det;) er kjempefornøyd:)
Livet er lett hvis du lever det rett, å leve det rett er slett ikke lett;)

Locked