Pirats Z kuld - Mink, variegated, down under, dumbo

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Ja, de kan ha det eller de kan bære smitten uten at det vises ;)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Mhm.. Det er ikke bra!

Pirats
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 23 Sep 2008, 12:34
Location: Danmark
Contact:

Post by Pirats »

kikky wrote:Bare en liten advarsel fra meg, det er fortsatt SDA i Danmark og Pirats(miss Gore) skal ha brutt sin karantene.

http://www.tamrotten.com/phpBB3/viewtop ... &start=580
Jeg har ikke brudt nogen karantæne.

Jeg står på listen til trods for at jeg slet ikke har været i kontakt med nogen mulige smittebærere. Dem jeg sidst var i kontakt med (den 9. dec) var slet ikke mulige smittebærere på det tidspunkt!
http://www.petpile.dk
PetPile
Hengekøyer, huler og senger til dine rotter

Pirats
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 23 Sep 2008, 12:34
Location: Danmark
Contact:

Post by Pirats »

Skriver litt mer detaljert melding.

Jeg er helt uenig i det der står på den side.

De har placeret mig på listen, fordi at jeg d. 9/12 havde været i kontakt med 2 som nu er sat som mulige smittekilder. Den ene blev først mulig smittekilde efter vi havde mødtes, da hun ikke havde mødt smittekilde før vi mødtes - den anden havde holdt over 4 timers karantæne inden vi mødtes fordi han skulle på arbejde inden, og medbragte ingen rotter.

Begge kan bekræfte dette, og hvis I behøver beviser, kan I jo spørge vedkommende selv. Skal gerne skrive navnene i PB.

Alle de af mine unger der skal til Norge kommer kun til Norge med helseattest - og mattilsynet anbefaler at rotten er i karantæne i 14 dage efter ankomst. Det opfordrer jeg alle til at holde sig til.

Jeg har 8 uger været i forebyggende karantæne udelukkende fordi jeg stod på listen, til trods for at jeg slet ikke burde være på den liste. Jeg gjorde det udelukkende, for at folk ikke skulle tage mig useriøs, så jeg bliver meget gal når du så skriver denne advarsel, da den sætter mig i dårligt lys.

Jeg havde planlagt et kuld inden jeg gik i karantæne, og havde sat disse 2 sammen, men hunnen kunne ikke blive gravid, så der blev ikke født nogen unger her.

2 af mine veninder ville gerne opfostre mine kuld imens jeg var i karantæne, og jeg havde så muligheden for at tage dem hjem igen efterfølgende. Det ene kuld er så ved min veninde fortsat fordi hun meget gerne ville have det. Og jeg hentede så dette kuld, efter endt karantæne.

Jeg vil gerne understrege at der udelukkende er tale om chikane, og at man skal stille sig kritisk overfor det der står rundt omkring på internettet. Jeg vil i stedet anbefale at folk spørger mig personligt, hvis de skulle have noget udestående.
http://www.petpile.dk
PetPile
Hengekøyer, huler og senger til dine rotter

Babbett
Sover i do
Posts: 233
Joined: 21 Mar 2006, 19:40
Location: Stockholm
Contact:

Post by Babbett »

kikky wrote:Bare en liten advarsel fra meg, det er fortsatt SDA i Danmark
Hvem i Danmark har fått svar på pröver som viser SDA?

Jeg har ikke funnet noe om positive SDA-pröver på tamrotten :oops:
Mvh. Ann E.

Miss Sofie

Post by Miss Sofie »

Babbett wrote:
kikky wrote:Bare en liten advarsel fra meg, det er fortsatt SDA i Danmark
Hvem i Danmark har fått svar på pröver som viser SDA?

Jeg har ikke funnet noe om positive SDA-pröver på tamrotten :oops:
Det er slet ik bevist endnu om det er SDA.
Der er enkelte der har syge dyr - men det er folk som har brugt utrolig meget tid sammen privat.
Der er taget prøver for nyligt fra dem der har/har haft meget syge dyr.
Men der er ik kommet svar endnu!
Så det vides slet ik om der overhoved er tale om SDA.. endnu...

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg trodde Mattilsynet krevde karantene i 30 dager, ikke "anbefalte" i 14 dager etter innførsel :hm: Riktignok var skjemaet deres nede da jeg prøvde å gå inn og sjekke, men det har stått 30 dager før.

14 dagers anbefaling har jeg aldri hørt om.

Miss Sofie

Post by Miss Sofie »

Matmor wrote:Jeg trodde Mattilsynet krevde karantene i 30 dager, ikke "anbefalte" i 14 dager etter innførsel :hm: Riktignok var skjemaet deres nede da jeg prøvde å gå inn og sjekke, men det har stått 30 dager før.

14 dagers anbefaling har jeg aldri hørt om.
Nu ved jeg ik hvad Mattilsynet mener ang karantæne - men i den danske rotteverden er der en fingerregel.

1 rotte = 2 uger
2 rotter = 3 uger
3 rotter = 4 unger
osv..

7 rotter eller flere er 8 ugers karantæne.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Da beklager jeg, jeg leste det som sto der og ble en smule bekymret. Stemmer det ikke så er det bra :D

Men mattilsynet krever 30 dagers karantene.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Pirats
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 23 Sep 2008, 12:34
Location: Danmark
Contact:

Post by Pirats »

kikky wrote:Da beklager jeg, jeg leste det som sto der og ble en smule bekymret. Stemmer det ikke så er det bra :D

Men mattilsynet krever 30 dagers karantene.
Jeg forstår godt din bekymring, for der er også mange andre der har sat spørgsmålstegn til det, og derfor holdte jeg netop forebyggende karantæne på 8 uger for at have mit på det rene.

Sidst jeg læste derinde stod der vidst 14 dage for en enkelt rotte (det kan godt være noget jeg har bildt mig ind, fordi at det er 14 dage i DK), men det beklager jeg at have oplyst.

Det er også vigtigt at understrege at karantænen ikke kan foregå i et seperat rum i ens beboelse.

Det er altid en god idé at holde forebyggende karantæne uanset om der er tale om SDA eller ej.
http://www.petpile.dk
PetPile
Hengekøyer, huler og senger til dine rotter

Locked