Hegzi's Safari og Babbetts Mimer

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Locked
Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Stakkers Sedra. Holder på med introduksjon. Lille Kasai nekter å lege seg på rygg for å la seg vaske. Flekken gidder ikke bry seg om han, Grevlegutten var veldig nyskjerrig og snuste masse, men ga seg når Kasai begynte å pipe. Bilal bustet seg en del og fulgte etter hele tiden og Grevlegutt gikk da imellom. Har tatt Bilal ut litt siden Kasai ble stresset, men han er en pipe/skrike gutt som lager lyd før noen har kommet borti han :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Baby gutten til Hege smatt rett inn i guttegruppen og fant seg til rette midt i bunken med engang :D Frøken shebelle fant seg også fort til rette og ingen av de andre pikene gav henne noe bråk :bravo:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Først må jeg si at babyene er kjempesupersøte og fantastisk gode og trygge og tøffe.
Så må jeg få klage litt på at Sedra har vent dem til å sitte på pcen når hun har tatt bilder, for nå kravler de over tastaturet mitt hele tiden :P

De løper på sofaen her med meg sammen med Moco nå. Både jeg og Moco merker godt at der er Storm som er tøffest i trynet. Da vi satt i bilen var Jubba mest ute og krøp fra reiseburet og opp på meg, men her holder Storm mye sterkere stand enn Jubba. Storm står og løfter på potene når Moco kommer og har tydelige dominerende hensikter, men han gir seg med noen pip når det blir brukt makt.
De har løpt rundt og tullet en del. Moco har behov for å markere at han er størst og sterkest og løper etter Storm, som er mest uenig, og trenger ham opp i hjørner og tråker på magen hans og dasker ham i ansiktet med potene. Så lenge jeg ser hva som skjer er det gjerne greit. Men jeg klarer ikke la være å være litt redd for hva som skjer når de løper bak puter og jeg hører fnysing og piping....
Babyene er innom og hilser på meg også av og til :D De er så skjønne småtroll. Og Jubba synes jeg trenger å bli smakt litt på med små babytenner innimellom :P
Og nå har de begynt å leke med hverandre her. Og Storm gjemmer seg hos meg når Moco er litt slem mot ham :P
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Da var tassene veid:

Storm: 161 g
Jubba 148 g

Fiiiine guttene mine :D Som er supergiret på å hoppe opp på pcen og skrive hilsner :P
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Så flott å høre at de kommer seg til rette :D
De er noen små skøyere ;)

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Skøyere er de ja :P Jubba er en liten skrikerunge som piper for alt og ingenting, høres ut som en liten fuglunge. Skviiik. Veldig lavt :P Og så er de litt for tøffe når det gjelder å prøve å klatre ned på gulvet. Ingen hemninger ang høyder her i gården. Er ikke langt ned fra sofaen til gulvet, men vil helst ha rottene her oppe og ikke bak bokhyllen eller nede med alle ledningene...
Nå kommer de og klatrer opp i nakken min innimellom og Jubba satt og gnisset bittelitt tenner i sted (L)
Og der hoppet Jubba fra kneet mitt og bort på bordet. Hva slags skruppelløse småtroll er det dere har avlet fram?
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Det er noen små bøllefrø :D De var fæle til å gjemme seg bak kommoden når det var luftetur på badet :P
Men de er hvertfall ikke kjedelige! :D

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Nei, kjedelige kan ingen kalle dem :P
Jubba kan snart ikke få være på sofaen, for nå hopper han fra sofaen til bordet. => lufting på sengen.... Får bare stenge ham inne i et par minutter hver gang han hopper nå så lenge. Kanskje jeg kan venne ham av med det.

Men de er såååå søøøøte!
Og Jubba høres ut som en kylling, en bitteliten kylling. Det er ikke rotteunger jeg har fått, men kyllingfrosker :P
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Hahaha!

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Kasai fikk være i eget bur i natt, men han er sammen med de andre nå. Bilal har også roet seg, men Kasai nekter å ligge på ryggen, og skal "jage" de andre vekk med piping og hopping. Han går fint sammen med Grevlegutt og Flekken, og som sagt så går han mye bedre sammen med Bilal i dag også :D
Kasai veide forresten 139 gram i går kveld.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Nå veier han 155 g og har vært med de andre guttene i mange timer, alt går fint :bravo:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Så flott da! :bravo:
Må gjerne sende bilder ;)

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Kan du fortsette med å legge ut bilder og vekt av min lille :?: :)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Sedra
Bygger bol
Posts: 454
Joined: 24 Aug 2004, 21:12
Location: Nedre Eiker, 22år

Post by Sedra »

Vekt i dag :D
Miriams tott: 135g
Ericas tott: 152g

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Oi, blir stor jente hun :lol:
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Locked