Russian Blue og Blue søges

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Sigge

Russian Blue og Blue søges

Post by Sigge »

Jeg drager til Tjekkiet til januar, og har lovet en rotteavler at tage nogle Russian Blue og Blue unger med til hende.

Helst ingen Siamese/Himalayan eller Fawn/Beige/Amber/Champagne i stamtavlen.

De skal være topørede, helst self, eller berkshire og glathårede.

De skal have en ordentlig stamtavle. Dvs. min. 3-4 generationer på begge sider. :wink:

Der er mulighed for at få rotter med hjem fra Tjekkiet, hvis man er interesseret i at sælge nogle også. :wink:

Hvis der er nogle der har planlagte kuld nu, hvor der kommer nogle af de farver, må I gerne henvende jer. Kikky skal til Danmark i januar og kan tage dem med til mig. ;)

Skriv en pb til mig. :D

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

har du ei side til de i tjekkia?

Sigge

Post by Sigge »

Ja, det har jeg. Den ene er den største tjekkiske avler, nemlig LMG, den anden er en veninde til hende, Beris, som ikek har en hjemmeside endnu, men Lenka taler godt om hende.

http://www.lmgrattery.com/index_cz.html

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Min nederlandsk er ikke god (eksisterer ikke i det hele tatt :| ) og siden virker ikke på engelsk :(
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Tror hjemmesiden er på Tjekkisk for kan kan iallfall noen lunde forstå Nederlandsk...

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

det var i allefall noen syk nydelige unger der. må ha, bare må ha.

Sigge

Post by Sigge »

Jeg kan godt tage rotter med hjem til jer fra Tjekkiet, hvis I ønsker det, også selvom I ikke har nogen til gengæld som I kan give til Lenka og Beris.

Prisen for transport til Kbh. er 400kr. pr. person + pris på rotten pr. stk.

Hvis de skal til Stockholm er prisen 600 kr. + pris på rotten pr. stk.

Dvs. hvis en person skal have to rotter fra Lenka, leveret til Kbh. så er prisen 400 kr. + prisen på rotterne pr. stk. som jeg tror er ca. 150 kr. stk.

Det er 200 kr. dyrere hvis de skal leveres til Stockholm.

Og så skal I huske at helseattesten kommer oveni. kr. 250 pr. rotte. Her er der lidt rabat, hvis der er flere rotter.


Så en person der skal have 2 rotter leveret til Kbh koster:
400 kr. transport
150 kr. rotte
150 kr. rotte
250 kr. helseattest
150 kr. rabat helseattest.

1100 kr. for 2 tjekkiske rotter. :akt:

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

men er så vanskelig å vite hvem som er til salgs når det står på tsjekkisk

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Planlagte kull er på "PLANOVANE ODCHOVY ". og et annet kull man kan reservere på eller noe sånt er den linken som er blå..
Tror nok alle de andre ungene er reserverte :P

Bare si ifra om jeg skal oversette noe, har sånn oversettningprogram på dataen skjønner dere :P

Sigge

Post by Sigge »

Skriv hvilke farver I kunne tænke jer.

Lenka avler på Russian Blue, Blue og aftegninger.

Hendes rotter er berømt i hele Europa, fordi de er store, har et superhelbred og godt temperament.;)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

de var fantasktisk fine. jeg SKAL ha fra henne

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Har dere lest om import av smådyr? Der står det nemlig at en ikke må ta in fra andre land enn Finland, Sverige og Danmark. Men jeg vet at en har fått importert en rotte lovlig fra Holland tidligere.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Post by wollf »

oi... viste jeg ikke

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Utdrag fra mattilsynets importskjema:
http://www.mattilsynet.no/import_ekspor ... orge_30012

1. ved innførsel fra EU-medlemsland: at dyret/dyrene, sammen med denne tillatelsen og annen nødvendig dokumentasjon, uoppfordret forevises Tollvesenet ved ankomst til Norge, eller
2. ved innførsel fra andre land: at dyret/dyrene innføres via veterinær grensekontrollstasjon på Gardermoen eller Storskog hvor den/de, sammen med denne tillatelsen og annen nødvendig dokumentasjon, forevises Mattilsynet for kontroll. Eieren skal varsle grensekontrollstasjonen minst 48 timer i forveien om tid og sted for ankomst.

1. Dyret/dyrene skal:
a) ved flytting til Norge: ha vært eid av eieren de siste 6 måneder eller siden fødselen og følges av skriftlig erklæring fra eieren som bekrefter dette.
b) ved kjøp av avlsdyr: være kjøpt fra oppdretters besetning, ikke fra dyreforretning eller på utstilling, og følges av skriftlig erklæring fra oppdretteren om at de er kjøpt fra vedkommendes besetning.
2. Dyret/dyrene skal følges av helseattest. Attesten skal være utstedt i løpet av de siste 48 timer før avreise og er gyldig i 7 dager etter utstedelse.
Helseattesten skal inneholde en bekreftelse fra veterinær i avsenderlandet om at dyret/dyrene er friske og viser ingen tegn på smittsom eller overførbar sjukdom. Ved kjøp av avlsdyr, skal attesten i tillegg inneholde en bekreftelse fra offentlig veterinær i avsenderlandet om at dyret/dyrene stammer fra en besetning hvor det i løpet av de siste 12 måneder ikke har forekommet myxomatose, salmonellose, ringorm eller andre smittsomme sjukdommer som kan overføres med dyret/dyrene.

Her står det EU medlemsland, ikke bare Finland, Sverige og Danmark, og ja jeg vet at det står det på siden det er link til. Men poenget mitt er at på selve søknadsskjemaet står det spesifikt EU medlemsland, og ikke bare de 3 overnevnte landene.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

her står det om søknads skjemaene og bare de tre landene er nevnt.
Søknadsprosedyrer og forvaltningspraksis
Last ned skjema som du finner under boksen ”Last ned” og fyll ut søknadsdelen (del 1) dersom du ønsker å søke om:

permanent innførsel av burfugl(er) og kanin(er) og gnager(e) som ikke regnes som eksotiske, i forbindelse med flytting til Norge fra alle land,
permanent innførsel av burfugl(er) og kanin(er) og gnager(e) som ikke regnes som eksotiske i forbindelse med kjøp av avlsdyr fra Sverige, Finland eller Danmark,
midlertidig innførsel av burfugl(er) og kanin(er) og gnager(e) som ikke regnes som eksotiske fra Sverige, Finland eller Danmark (f.eks. i forbindelse med ferie i Norge), eller
tilbakeføring av burfugl(er) og kanin(er) og gnager(e) som ikke regnes som eksotiske fra Sverige, Finland eller Danmark (f.eks. etter ferie i disse landene).
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Locked