Dolly og Pippi sine kull

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Karen--- wrote:Hm...Hvor er det små tassene bor? :)
De bor i Hardanger

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Å herlighet som det "kreler" her :shock: ungene er i full sving, spesielt om kvelden.

Men dere: Ungene til Pippi er blitt litt ekle på ørene. Ser ut som små blodprikker. Kan det komme av at de sloss en del for tiden? Ser jo de prøver seg på hverandre, og det kan gå litt heftig for seg, både i Pippi og Dolly sitt bur.

Har ikke sett disse prikkene på Dolly sine unger, men det er det så mange som har mørkere ører, så det viser ikke så godt

Vi har forresten talt litt feil ang kjønn. Pippi har 3 jenter og 8 gutter, ikke 2 jenter som vi trodde. De har begynt å få testikler, gutta, nå, så litt lettere å se :lol:

Skal laste opp bilder av Pippi sine om litt, ble litt senere enn jeg trodde, siden kameraet vårt ikke alltid vil samarbeide... :evil:

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Bilder av Pippi sine små :sol: :

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Aner ikke hva som er hva på bildene, bare at den som er hooded er ei jente. Går helt i surr, og spesielt når jeg etter bildene er tatt, skal laste de opp. Har ikke sjangs å se forskjell på de... :hm:

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

nammenammenammenam!

Har du større bilder?
Eg skal ut å kjøpe diiiiiiiiigert bur i morgo ! Har sydd masse hengekøyer i kveld og er heilt klar for å dekorere og gjere klart til fleire snuter.
*Ønske seg*

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Renya wrote:nammenammenammenam!

Har du større bilder?
Eg skal ut å kjøpe diiiiiiiiigert bur i morgo ! Har sydd masse hengekøyer i kveld og er heilt klar for å dekorere og gjere klart til fleire snuter.
*Ønske seg*
Får ikke til å få større bilder, aner ikke hva jeg gjør. Kan noen forklare? :?: Laster de opp på photobucket, etter oppskrift her på siden, men da blir de denne størrelsen.

(Og får meg ikke til å spørre gubben, sånn at han kan belære meg, hehe :lol: )

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Photobucket kan være litt tullete iblandt, det som har skjedd her er at dine bilder blir vist som thumbs, som gjør dei små :) Veit ikkje heilt korleis, men det er vel ein instilling ein plass.

Å fjerne th_ i linken hjalp, da kan eg sjå alle bilda så store eg vil :D


Image

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Åååå, se der ja. Da ser man de jo litt tydeligere

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Rottatouille wrote:Bilder av Pippi sine små :sol: :

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Rottatouille wrote:Nye bilder :)

Dolly sitt kull

En liten rakkar
Image

Renya sin ene
Image

Renya sin andre
Image

En liten jente
Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Full fres i buret, går ikke an å åpne buret, uten at en skokk med unger er på vei ut :bravo:
Gjorde bildene litt større :P Men fy, da kom BHen til syne :oops: Pokker, dere tåler det, gjør dere ikke? :oops:

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Bildene er forøvrig tatt med mobilkamera, så verdens beste kvalitet er det ikke. Og det er søren ikke lett å ta bilder av de aktive små heller...

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Post by renya »

Rottatouille wrote:
Gjorde bildene litt større :P Men fy, da kom BHen til syne :oops: Pokker, dere tåler det, gjør dere ikke? :oops:

Aaaaaaltfor opptatt med å sjå på tryner til å merke slikt!


Merkelig at dei siste bilda vart så store forresten. Rare bildebøtta.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Men dere: Ungene til Pippi er blitt litt ekle på ørene. Ser ut som små blodprikker. Kan det komme av at de sloss en del for tiden? Ser jo de prøver seg på hverandre, og det kan gå litt heftig for seg, både i Pippi og Dolly sitt bur.
Hvis rotteungene sloss ville det overraske meg at det skulle komme blodprikker på ørene til nesten alle sammen :hm: Hvis de klorer blir det gjerne rifter. Og hvis de biter ville jeg tro det ble større sår. Men det finnes andre saker som kan lage små, røde prikker...for eksempel utøy. Håper det ikke er noe slikt, for det er litt av en jobb, og koster en del å behandle så mange rotter :roll:

Jeg har hørt veldig mye om lus og midd på rotter i år, og det er faktisk ganske skummelt på rottebabyer hvis det ikke blir behandlet. Det kan være vanskelig å se lusene før det blir veldig mange av dem, og midden ser man ikke i det heletatt. Ut fra beskrivelsen av sårene ville jeg kanskje tro lus er mer sannsynlig enn midd, men det behøver ikke være noen av delene ;)

Det beste er om du kan sjekke rottene bak i rygg og nakke daglig. Hvis det er midd får de ofte klø-sår der, og hvis det er lus plasserer de gjerne eggene (små, hvite klumper ganske langt inne på hårene i pelsen) der det er vanskeligst for rotta å komme til.

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Matmor wrote:
Men dere: Ungene til Pippi er blitt litt ekle på ørene. Ser ut som små blodprikker. Kan det komme av at de sloss en del for tiden? Ser jo de prøver seg på hverandre, og det kan gå litt heftig for seg, både i Pippi og Dolly sitt bur.
Hvis rotteungene sloss ville det overraske meg at det skulle komme blodprikker på ørene til nesten alle sammen :hm: Hvis de klorer blir det gjerne rifter. Og hvis de biter ville jeg tro det ble større sår. Men det finnes andre saker som kan lage små, røde prikker...for eksempel utøy. Håper det ikke er noe slikt, for det er litt av en jobb, og koster en del å behandle så mange rotter :roll:

Jeg har hørt veldig mye om lus og midd på rotter i år, og det er faktisk ganske skummelt på rottebabyer hvis det ikke blir behandlet. Det kan være vanskelig å se lusene før det blir veldig mange av dem, og midden ser man ikke i det heletatt. Ut fra beskrivelsen av sårene ville jeg kanskje tro lus er mer sannsynlig enn midd, men det behøver ikke være noen av delene ;)

Det beste er om du kan sjekke rottene bak i rygg og nakke daglig. Hvis det er midd får de ofte klø-sår der, og hvis det er lus plasserer de gjerne eggene (små, hvite klumper ganske langt inne på hårene i pelsen) der det er vanskeligst for rotta å komme til.
Usj, nei får ikke håpe det er utøy. Det er ikke alle som har det, så det på et par. Men skal prøve å sjekke de daglig, og følge med det.
Takk for svar :P

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Så masse fine bilder :D Så utrolig skjønne tasser de har blitt! Du, det med bh'en la jeg ikke merke til i det hele tatt, så bare på de søte små ;) :D
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Karen--- wrote:Så masse fine bilder :D Så utrolig skjønne tasser de har blitt! Du, det med bh'en la jeg ikke merke til i det hele tatt, så bare på de søte små ;) :D
Søren og, skulle aldri gjort dere oppmerksom på det :lol:

Locked