Dolly og Pippi sine kull

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

kan prikkene være øreskabb, tro?
bare for å skremme deg, bøh!
næh. du kan se det an, men blir det påtagelig ville jeg ha sjekket det. krysser fingrene for deg, for det er ikke kult å måtte til vetten med en hel rottefarm. been there, done that. :roll:
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Trodde det var ganske vanlig at albino rotter eller hvitfargede rotter fikk gjerne litt røde prikker på ører og pels? Det fikk jeg i hverfall beskjed om hos en dyrlege en gang! :rat:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Har sett litt mer på det i dag, og jeg tror ikke det er noe galt. Fant litt av det på en liten unge i dag, og det ser ut som det er klor eller noe sånt. De sloss ganske heftig inni der, så forundrer meg ikke om det er klor/bitt.

Hjelpe meg som de styrer på om kveldene. Flere kvelder har jeg måttet stå opp igjen etter vi har lagt oss, for det høres ut som de er på vei ut av buret :shock: Neida, da ruller de rundt og faller fra hyller og tak mens de kjemper om plassen i hierarkiet. Og så til slutt legger de seg i en klyse i huset, og koser seg.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Nåw, så nudelige :spise: Hm..litt rart med et på ørene, får hvis det er bitt eller kloremerker så er det jo litt rart at alle sammen har det...? :hm:
Jaja, hvis det ikke ser ut som de blir plaget av det går det sikkert greit ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Nå er kullene videreformidlet, og vi har "bare" 5 rotter i huset. Det var godt å få de fra oss, selv om jeg savner de og. Nå er Dolly og Pippi tilbake i samme bur, og Rottilde, Rotterdam og Lano er ungene vi har beholdt. Dolly og Pippi har nok savnet hverandre, for de vasker hverandre, legger seg tett inntil hverandre og koser seg. Ungene vokser stadig, men lille Rottilde henger litt etter de andre.
Merker veldig godt på matfatet at det nå er 5 i buret, ikke 26... Og ikke minst på lukta....

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Bra jobba! :bravo:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Ja virkelig bra jobbet! :bravo:
Det er ikke bare bare ende opp med såå mange når man i utgangspunktet bare skulle ha to. Syns du har vært kjempeflink til å takle en så overveldene situasjon. :thu: Fint det gikk så bra til slutt. :D

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Så bra jobba er det nok ikke, men vi gjorde så godt vi kunne. Renya er nok den som skal takkes her, siden hun overtok ganske mange. Desverre måtte 14 til dyrebutikker, men håper jo at det er gode kjøpere av de, så de kommer til gode hjem.
Vi kunne ikke beholde så mange, har nok med de 5 vi har igjen. Skal se om jeg får tatt noen bilder en av dagene, av det nye buret og rottene

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Jeg var på Midttun Zoo i dag og så noen nydelige gutter. Renya sa at det var mest sannsynlig dine. Jeg satt og snakket litt med dem. De var så søøøøøte. Hadde kjempelyst å ta med meg hjem, men her er det nok.

Rottatouille

Post by Rottatouille »

Elisabeth wrote:Jeg var på Midttun Zoo i dag og så noen nydelige gutter. Renya sa at det var mest sannsynlig dine. Jeg satt og snakket litt med dem. De var så søøøøøte. Hadde kjempelyst å ta med meg hjem, men her er det nok.
Ja de er nok mine. Husker du hvor mange det var igjen? De fikk 7, håper noen er solgt.
Dere får kose masse med de når dere er på butikken der, lille nøstene. Vondt å gi de til butikker der du vet de ikke får så masse kos.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Telte ikke, men tror nok det var 6 eller 7 der. Det var 3-4 som gikk rundt og noen som lå i en haug og sov. Og de gikk med noen voksne jenter... Håper bare det går bra.
De var i hvert fall kjempeskjønne.

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Da var det på'en igjen :roll:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Midtun Zoo

Post by Larm »

Vær så snill å ALDRI lever inn dyr til Midtun Zoo. Jeg kjenner flere som har jobbet der og har vært innom og sett på dyrene jeg også og de har det IKKE bra. De blir ikke skilt på kjønn og de blir stappet sammen i bitte små bur. Har sett over 20 hamstere i små glassbur og over 15 rotter i disse glassburene. De får unger og betjeningen skiller de ikke da heller. Vet også hva som har skjedd med en god del dyr som ikke blir solgt (for gamle) og hva som skjer med syke/skadede dyr og det er IKKE noe kjekt. Har ringt Mattilsynet flere ganger.

Hilsen Lisbeth

Locked