Parring

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Jeg ser ikke noe galt med noe jeg har skrevet, ikke noe er personlig ment. hvis du leser setningen om igjen forstår du kanskje bedre hva jeg mente og ikke hva du følte om hva jeg mente.

Var også en feil med at det kom agouti ut av to sort baserte.

tore
Sover i do
Posts: 234
Joined: 23 Jul 2005, 19:41
Location: Oslo

Post by tore »

Hvis noen kan poste en lenke til denne stamtavlen i tråden, så burde det være rimelig lett for andre på forumet med basalkunnskap i genetikk å kanskje se om det er noe som kan være feil eller ikke ..

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ok, det må du nok høre med tora om :)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

tore
Sover i do
Posts: 234
Joined: 23 Jul 2005, 19:41
Location: Oslo

Post by tore »

Joa, hvis noen vil jeg skal kommentere på en stamtavle er det bare å ta kontakt på meldinger, men jeg tenkte at det ville være lettere å legge den ut slik at alle kan se den. Dermed kan flere se og kommentere hvis det skulle være feil. Bare et forslag (til tora)! :)

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Hvis man skal legge ut en stamtavle offentlig, bør den være korrekt. Om den inneholder feil, kan man like gjerne si at rotten ikke har stamtavle. For en ukorrekt stamtavle er ikke gyldig. Og alle stamtavle som blir satt opp i Norge, er satt opp av privat personer og er "hobbystamtavler".


Jeg synes det kan være 'krast' her ja, men når folk spør, så får de svar. Og tåler man ikke å høre/lese de svarene man får, spør man ikke. Avl er et veldig følsomt tema, og det har vært/og er mye usæriøst ute og går. Vil ikke kalle noe av dette for kjefting, men rettleding. Er man ny som oppdretter, bør man ta til seg råd fra elder mer erfarne oppdrettere. Dette er jo faktisk snakk om liv! Rottene velger ikke å bli født! Hadde jeg kjøpt en rotte, og fått med stamtavle, som viste seg å være ukorrekt ville jeg blitt veldig irritert og skuffet.

Godt råd: Ikke legg ut stamtavle, temaer om avl osv, hvis ikke dere takler å få litt stive svar! Da alle her har forskjellig syn på hva som er god og dårlig avl, samt stamtavle.

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Veldig enig med Alvrina der ja! Når man ber om veiledning og råd så kan man ikke forvente seg at det alltid kommer positive responser heller ;) Det må alle her tåle. Det er ikke meningen å være ekkel mot noen, og d tror jeg ikke de du nevnte heller mener å være ;)

Som sagt tidligere så er d vanskelig å hjelpe med å finne ut hva slags farger det kommer når d er feil på stamtavlen. Det eneste de spurte om var om noen kunne legge den ut så man kan se og finne det ut slik som oppretteren av denne tråden ba om ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

je skjønner at det ikke er enkelt å komme med alle sp.mål her inne bestandig, for noen får kløra ut med det samme når det gjelder våre små. jeg er en av de, men vi mener det godt, og vil bare forsikre oss at alt går til rottenes beste, og når det gjelder avl er vi ekstra nøye, men jen kan også være enig i at vi innimellom burde formulere oss "snillere" og ikke virke fintlige som noen ting kan oppfattes.

men en må nok tåle litt kritikk på et diskusjonsforum, vi er ikke alltid enige.
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ser det er skjedd litt her i det siste jeg ikke har vært her inne.

jeg tåler svar jeg:) men da kan det hende jeg svarer litt tilbake.
men ingen har lagt ut denne stamtavlen, kikky hadde sett den hos ei vi begge kjenner til osv så den har aldri vært her ute i forum.

syntes denne tråden ble noe annet enn det jeg spurte om da, helt i begynnelsen
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Camilla Ø
Stjeler søppel
Posts: 766
Joined: 15 Feb 2004, 14:15
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Camilla Ø »

*Tråden er blitt moderert da noen av innleggene brøt med forumreglene.*

Locked