Parring

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

I en dyrebutikk i Tønsberg har jeg sett russian blue hooded :? Vi har to av dem... Tror de er russian blue, aner ikke egentlig. De er brun-blå-lilla .. Den ene er dobbelt rex tror jeg..

Så jeg tror det kan forekomme russian blue i dyrebutikker, men det er veldig skjeldent tror jeg. OG jeg har bare sett det 1 gang, og det er de to jeg har, og søsteren/broren (sikker) som ble solgt dagen etter vi kjøpte våre.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Ja men hvorfor er det feil på den? da blir jeg skeptisk til at det i det hele tatt er en stamtavle :? Og hvilken del er feil? rb eller at det ble agouti ut av to sort baserte rotter?

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ja rottene kan komme fra dyrebutikk MEN være fra oppdretter som har levert til dyrebutikk eller noe. men er nok ikke det ser du, det er ikke tora sin rotte den russian blue rotten.

Vis du vil ha tilsendt stamtavlen så heller send PM :)

Men vær så vennelig å se hvorfor du er skeptisk til stamtavlen? :shock:

Om du vil diskutere rottene oppover stamtavlen så heller send PM til tora så svarer nok hun når hun logger på. får jeg kjenner de ikke sånn
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

hmm på grunn av at dere sier det er feil på den, da slår skepsisen min inn med engang. tror neppe rb ble importert til Norge før 2005-2006 av privat personer som avler for salg til andre privat personer og ikke dyrebutikk rotter. derfor tror jeg neppe det er rb i stamtavlen. også var det det med den agoutien som kom ut av to sortbaserte. men jeg skal slutte å blande meg nå, syntes bare det var litt rart..

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

hvem agouti kom av de to sortbaserte?

så fordi om at en sendte en feil stamtavle til meg som var en kladd da han prøvde å finne ut slekten, så tror du ikke på at det er noen? nei da blir jeg skuffet. er jo ikke noen av våres feil, å nå har jo tora ringt rundt, tror hun fikk tak i alle, så da skal alt være i orden :)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Kanskje russian bluen er forvekslet med en annen variant?
Var ikke så mange som visste om russian blue før 2005 - 2006 .....

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Huff

Post by torasrotter »

Den stammtavlen jeg har på de, er den jeg fikk videresendt av hun som hadde foreldrene... om det er noe som ikke stemmer på den, eller om hun har hatt en avl/rottehold som ikke har vært bra er ikke det noe jeg kan gjøre noe med...
Jeg må jo bare stole på at hun som jeg fikk rottene av er ærlig.. men hvis det er noe mer noen vill si om det, så kan du heller henvende deg til meg enn til silje, da det er mine rotter det gjelder..

Grunnen til at det ble en feil, var at hun sendte en stammtavle med feil info på til hun som har søsteren til Kevin, og det var den Silje fikk.. Jeg kan jo ikke garantere noe utover det jeg har i mine stammtavler, så jeg kan jo ikke garantere at hun jeg fikk den av ikke har skrevet ned feil variant... Det er godt mulig at den ble forvekslet med en helt vanlig Blue.. :|

Men jeg har jo ikke akkurat noe annet valg enn å forholde meg til det som står skrevet der... Jeg kan ikke egentlig forstå hvorfor det er jeg som har gjort noe galt her...
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Jeg har da ikke henvendt meg til Silje, ikke min skyld at hun svarer på noe hun ikke vet så mye om. jeg er bare nysgjerrig og spør, ser jeg noe som ikke stemmer så blir jeg nysgjerrig.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Post by torasrotter »

ja det er helt forståelig ;)
Men jeg kan som sagt ikke garantere at ikke det er blitt skrevet ned noe feil, men jeg har snakket med hun og hun har ikke noe bilde av den RB det gjelder, så det er godt mulig det bare har vert en vanlig Blue..
Jeg må uansett forholde meg til henne, og jeg kan be henne om å logge seg på NTF slik at hun kan skrive litt selv om dette temaet ;)
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

hvem er hun :) ?

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

Jeg har da ikke henvendt meg til Silje, ikke min skyld at hun svarer på noe hun ikke vet så mye om.???

syntes du er alltid litt små frekk mot meg, beklager men syntes ikke det er så hyggelig når du holder på sånn.
Er jo via meg du så stamtavlen, så ser ikke problemet i at jeg prøver å rette opp feil å skriver litt via tora.
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Jeg er ikke frekk jeg er direkte.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

direkte? va mente du med det du skreiv da?
syntes det var litt unødvendig skrevet:S
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Prøv å ikke skli helt ut her da ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

jepp, beklager, har bare en kjip dag, sorry :P
å føler ting går litt galt, å at folk tror vi er useriøse, pga jeg fikk tilsendt en stamtavle det var en liten feil på. det var en farge, var blue i stedet får russian blue (vis jeg husker riktig)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Locked