Helt ny og uforstående...

Miss Sofie

Helt ny og uforstående...

Post by Miss Sofie »

Hey peeps..
Ja nu er jeg jo helt ny på dette forum!
Der er et par småting som jeg ik forstår - så jeg håber jeg har smidt denne tråd det rigtige sted og at der er en der kan hjælpe..
Ved godt at dette er Norsk TamrotteFORENINGs forum - men hvis man ik er betalende medlem af foreningen så kan man jo heller ik være fuld bruger på dette forum...
Er det ik lidt en skam?
Jeg ville gerne ku smide et par billeder ind og mine rotter og fortælle lidt men det har jeg jo ik mulighed for i billedgalleriet.
Og jeg ville egentlig også gerne gi en præsentation af mig selv - men hvor ska jeg gøre det?
Håber der er en der kan hjælpe.
- Sofie.

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Det er desverre slik det er da vi ikke har noen egen forum del hvor man kan presentere seg selv og sine rotter. Det man kan gjøre da er å melde seg inn og bli betalende medlem så en får tilgang :)
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Tonje!
Alfatryne

Post by Tonje! »

Jeg synes det hadde vært flott om vi fikk et presentasjonsforum og at ikke-betalende medlemmer også fikk legge ut bilder og prate litt "useriøst". For meg som ikke er medlem av NTF akkurat nå føles det litt ekskluderende, selv om jeg tror jeg skjønner tanken bak (å lokke flere til å bli betalende medlem). Men for meg som faktisk ikke har rotter for tiden, føles det litt unødvendig å betale årsavgiften bare for å kunne legge ut koselige bilder av rottene jeg er så heldig å passe fram til jul.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Biamora
Betarotte

Post by Biamora »

Skjønner at det føles litt, hmm, kjipt. På den andre siden, så er det medlemsmassen som på en måte drifter deler av foreningen. Og NTF sender jo også ut medlemsblad 4 ganger i året hvor det står litt av hvert som kan være av interesse. Jeg tenker at det kansje bør være forskjell på betalende og ikke betalende medlemmer. Og siden differansen ikke er å stor her, ligger forskjellene da i forumsrettigheter.
Men medlemskapet koster ikke mer en 100kr, og det kan jo være en en overkommelig sum for å aktivt bruke forumet mere. Så får dere jo prøtte på trykk, bare det er verd hundre lappen ;) :)
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

utyske
Sofaspiser

Post by utyske »

Syns det er greit at forumet er som det er, jeg!

Miss Sofie

Post by Miss Sofie »

Tonje! wrote:Jeg synes det hadde vært flott om vi fikk et presentasjonsforum og at ikke-betalende medlemmer også fikk legge ut bilder og prate litt "useriøst". For meg som ikke er medlem av NTF akkurat nå føles det litt ekskluderende, selv om jeg tror jeg skjønner tanken bak (å lokke flere til å bli betalende medlem). Men for meg som faktisk ikke har rotter for tiden, føles det litt unødvendig å betale årsavgiften bare for å kunne legge ut koselige bilder av rottene jeg er så heldig å passe fram til jul.
Det er lidt sådan jeg har det..
Og måske fordi jeg er vant til fra de dansk fora at man ik ska betale for at være "rigtig" medlem.
Ved godt at dette også er en forening - men det føles måske lidt som om at man "fusker" folk for deres penge. For hvis du vil være rigtig medlem - så må du betale.
Altså hvis folk har lyst til at ha den betalende del med også så synes jeg absolut det er fint - men hvad sku jeg som dansker bruge det til?
Og nu er det jo nogen gange en god idé at få bekendskaber udenlands og udvide ens horisont - men men er lidt begrænset herinde.

kriwin
Stjeler mat

Post by kriwin »

Jeg synes 100 kr er ganske lite for et medlemskap. Da får du tilgang til nettbutikken som drives på frivillig basis slik at det blir billigst mulig for oss, medlemsblad 4 ganger i året (med Prøtte!) OG full tilgang til forumet. Hvis det ikke var noen forskjell mellom å være betalende medlem og ikke betalende medlem hadde jo de færreste giddet å betale. Det koster jo litt å produsere blad, samt å holde en nettside med forum oppe.
R.I.P. Bianca, Dr. Jekyll, Ms. Hyde, Honey, Luna, Gaia, MayDay og Jinx

heidiii
Stjeler søppel

Post by heidiii »

Medlemsavgiften ift. rettigheter på forumet blir vel også en form for anerkjennelse av at forumet ikke opprettholdes av seg selv - tenker jeg. Alt det som kan sies å være av nødvendig informasjon og muligheter til å stille spm får man jo gratis. Småsnakk og bilder er jo en slags luksusgode. Hvis man vil dele bilder kan man f.eks. lage seg en blogg/gratis nettside som en linker til i signaturen.

Miss Sofie

Post by Miss Sofie »

Altså nu bor jeg jo i DK.
Hvis jeg sku handle via netbutikken sku jeg betale ekstra for forsendelse når det ska det DK - så er det oftes billigere at købe det i DK.
Altså jeg meldte mig jo ind i dette forum for at udvide min horison - på samme måde som jeg gjorde da jeg indmeldte mig i et amerikansk forum!
Jeg synes bare lidt det er en skam at jeg ik kan få lov til at gi en præsentation - eller fremvise mine rotter..
Jeg føler egentlig at jeg er halvt medlem - og hvorfor så være her??

Jeg synes heller ik at 100kr er mange penge - men for mig er det en principsag.. Jeg ved ik hvad jeg sku bruge et medlemsskab til når jeg bor i DK?
Det eneste jeg ville få ud af det var at ku vise billeder af mine rotter - og hvorfor ska man betale 100kr for det når folk kan se dem på vores hjemmeside?

kriwin
Stjeler mat

Post by kriwin »

Problemet er jo at hvis ingen betaler for opprettholdelse av forumet, så vil det snart ikke være noe forumet å presentere seg og rottene sine på, enten man er medlem eller ikke. Det er egentlig ikke tilgang til nettbutikken man betaler for (det er bare en bonus), man betaler for at noen skal drive forumet. Da synes jeg at det er urimelig av deg å mene at tilgangen burde være gratis.

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Miss Sofie wrote:Altså nu bor jeg jo i DK.
Hvis jeg sku handle via netbutikken sku jeg betale ekstra for forsendelse når det ska det DK - så er det oftes billigere at købe det i DK.
Altså jeg meldte mig jo ind i dette forum for at udvide min horison - på samme måde som jeg gjorde da jeg indmeldte mig i et amerikansk forum!
Jeg synes bare lidt det er en skam at jeg ik kan få lov til at gi en præsentation - eller fremvise mine rotter..
Jeg føler egentlig at jeg er halvt medlem - og hvorfor så være her??

Jeg synes heller ik at 100kr er mange penge - men for mig er det en principsag.. Jeg ved ik hvad jeg sku bruge et medlemsskab til når jeg bor i DK?
Det eneste jeg ville få ud af det var at ku vise billeder af mine rotter - og hvorfor ska man betale 100kr for det når folk kan se dem på vores hjemmeside?
Enig med Miss Sofie.
Har du forresten link til det amerikanske forumet? Jeg vil også gjerne melde meg inn der :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

kriwin
Stjeler mat

Post by kriwin »

Men hvis folk kan se dem på din hjemmeside, hvorfor legge ut bilder på forumet. Kan du ikke bare legge ut en link til hjemmesiden din?

Tonje!
Alfatryne

Post by Tonje! »

Biamora wrote:Men medlemskapet koster ikke mer en 100kr, og det kan jo være en en overkommelig sum for å aktivt bruke forumet mere. Så får dere jo prøtte på trykk, bare det er verd hundre lappen ;) :)
100 kroner er lite penger, men det blir litt prinsippsak fra min side også. Vil ikke betale noe når jeg føler at jeg blir presset til å gjøre det. Det føles litt surt.

kriwin wrote:Det er egentlig ikke tilgang til nettbutikken man betaler for (det er bare en bonus), man betaler for at noen skal drive forumet. Da synes jeg at det er urimelig av deg å mene at tilgangen burde være gratis.
Urimelig? Det er det da ikke. De aller, aller fleste forums rundt omkring i Norge er da faktisk gratis, og mange av dem er mye større og krever mye mer arbeid enn NTF.
Blogg - Litt rottebabbel

kriwin
Stjeler mat

Post by kriwin »

Poenget er:
Det koster penger å drive et forum!
Disse pengene må komme fra et eller annet sted!
De som driver forumet ønsker hjelp til finansiering!
De som hjelper til med finansiering får en liten bonus!
De som ikke hjelper til med finansiering får ikke denne bonusen!

Da synes jeg det er litt urimelig å kreve denne bonusen uten å hjelpe til med finansieringen. Man kan ikke få i både pose og sekk

Hva andre mennesker i andre forum gjør synes jeg ikke har noe med saken å gjøre. Når man ikke vil betale sier man jo egentlig: Jeg synes at de som driver forumet skal betale alt selv slik at JEG får gratis tilgang til forumet. Det synes jeg er urimelig. Mener du helt seriøst at de som driver forumet er gjerrige som ikke betaler alt selv?

Tonje!
Alfatryne

Post by Tonje! »

kriwin wrote:Poenget er:
Det koster penger å drive et forum!
Disse pengene må komme fra et eller annet sted!
De som driver forumet ønsker hjelp til finansiering!
De som hjelper til med finansiering får en liten bonus!
De som ikke hjelper til med finansiering får ikke denne bonusen!

Da synes jeg det er litt urimelig å kreve denne bonusen uten å hjelpe til med finansieringen. Man kan ikke få i både pose og sekk

Hva andre mennesker i andre forum gjør synes jeg ikke har noe med saken å gjøre. Når man ikke vil betale sier man jo egentlig: Jeg synes at de som driver forumet skal betale alt selv slik at JEG får gratis tilgang til forumet. Det synes jeg er urimelig. Mener du helt seriøst at de som driver forumet er gjerrige som ikke betaler alt selv?
Som sagt tidligere i denne tråden ser jeg grunnen bak hvorfor de krever penger ;)

Men det var kommentaren din om at det var urimelig å ville ha gratis tilgang til hele forumet jeg reagerte på. NTF er vel faktisk det eneste forumet jeg vet om som har et slikt opplegg, og da er det ikke rart at folk stusser litt :)

Jeg tror NTF kan ende opp med å støte bort en del potensielt aktive medlemmer ved å ha det slik som det er nå. Og det er jo litt trist.
Blogg - Litt rottebabbel

Post Reply