Helt ny og uforstående...

Prøtte
Sover i do

Post by Prøtte »

Medlemmer får MEG! (Kniiiis!) :P
Min hjemmeside: http://dimjumper.deviantart.com/

Hilsen Prøtte :rottehode:

Biamora
Betarotte

Post by Biamora »

Jeg ser ikke helt hva det protesteres mot her jeg :roll:. Jeg betaler gladelig 100kr i kontigent. Jeg betaler den fordi jeg da kan få bladet som omhandler min interesse, for å kunne ha et tilbud i nettbutikk for å ha et sted som er for oss med interesse for rotter. Å produsere et blad koster penger. Å drifte en forening koster også penger, bare å beholde et domene på nett koster i årlige avgifter. Vel er det forum som er gratis, og eierne betaler, men det mener jeg da ikke er riktig. Dette er et felleskap av rotteeiere, i det felleskapet tenker jeg alle burde bidra med sitt. For NTF's del, er det 100kr. Det skal da være forskjell på medlem og ikke medlem. Jeg ønsker ikke å betale penger, gjøre min del av gratis arbeide, så skal andre kunne sitte å nyte godt av dette, uten å bidra?!!
Man betaler for å være medlem av en forening, om det er Tamrotteforeningen, Norsk Kennelklubb, Svømmeforeningen, eller foreningen for de tannløse... Det skulle bare mangle om ikke det var en differanse mellom betalende og ikke betalende.. Men, det en bare min mening :) :akt:
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

KineA
Sover i do

Post by KineA »

100.- i kontigent er rimelig :)
Jeg meldte meg inn for ikke så lenge siden,tenkte ikke engang på at om noen mnd så må jeg betale ny kontigent for neste år. Betaler med glede ny kontigent på nyåret :)

Prøtte
Sover i do

Post by Prøtte »

Biamora wrote:Jeg ser ikke helt hva det protesteres mot her jeg :roll:. Jeg betaler gladelig 100kr i kontigent. Jeg betaler den fordi jeg da kan få bladet som omhandler min interesse, for å kunne ha et tilbud i nettbutikk for å ha et sted som er for oss med interesse for rotter. Å produsere et blad koster penger. Å drifte en forening koster også penger, bare å beholde et domene på nett koster i årlige avgifter. Vel er det forum som er gratis, og eierne betaler, men det mener jeg da ikke er riktig. Dette er et felleskap av rotteeiere, i det felleskapet tenker jeg alle burde bidra med sitt. For NTF's del, er det 100kr. Det skal da være forskjell på medlem og ikke medlem. Jeg ønsker ikke å betale penger, gjøre min del av gratis arbeide, så skal andre kunne sitte å nyte godt av dette, uten å bidra?!!
Man betaler for å være medlem av en forening, om det er Tamrotteforeningen, Norsk Kennelklubb, Svømmeforeningen, eller foreningen for de tannløse... Det skulle bare mangle om ikke det var en differanse mellom betalende og ikke betalende.. Men, det en bare min mening :) :akt:
Støtter denne! :bravo:
Min hjemmeside: http://dimjumper.deviantart.com/

Hilsen Prøtte :rottehode:

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Miss Sofie wrote:Altså mit problem er jo egentlig sådan noget som billedgalleriet..
Lige nu har vi det dejligste kuld - og det ville jeg jo gerne dele med jer alle sammen.. Men for at ku dele det skal jeg være medlem at foreningen - en norsk forening..
Det er et fantastisk deilig kull fra noen flotte foreldre som jeg selv har hilst på :D . Irriterende at jeg ikke reserverte noen babyer :evil: .

Jeg ser ikke hvorfor vi ikke kan gjøre unntak for medlemmer fra andre land vedrørende de 100 kr. Det er jo ikke akkurat som om de vil få noen nytte av f.eks. nettbutikken som vi i Norge får. Hvorfor skal de da betale 100 kr? Nettbutikken og det at jeg moralsk sett vil støtte rottearbeid i Norge var grunnen til at jeg ble et betalende medlem, ikke for å vise frem rottene mine. Synes det burde vært andre regler for medlemmer fra andre land.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Tonje!
Alfatryne

Post by Tonje! »

Men husk at folk gjerne har mange hobbyer og interesser, og er da gjerne med i flere forums for hver hobby/interesse. Hadde alle foraene tatt penger for at man var medlem, ville det blitt dyrt i lengden.

Nå er det gratis å være på mesteparten av dette forumet, men det er jo likevel noe å tenke over :) Folk er vant til at nettet er gratis, og når noe plutselig koster penger, vekker det gjerne negative følelser.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Forumet er gratis,det er foreningen,vi betaler for. :) Blir litt mye om igjen her nå syns jeg,for det er jo ganske enkelt og alle har et valg. ;) Og vil man forandre noe i en forening må man nesten melde seg inn,bli aktiv,og prøve å rette på det man syns er dumt. :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Miss Sofie

Post by Miss Sofie »

tantepose wrote:Forumet er gratis,det er foreningen,vi betaler for. :) Blir litt mye om igjen her nå syns jeg,for det er jo ganske enkelt og alle har et valg. ;) Og vil man forandre noe i en forening må man nesten melde seg inn,bli aktiv,og prøve å rette på det man syns er dumt. :D
Det er jo ik heeeelt rigtigt..
Man skal betale til foreningen for at blive medlem af foreningen ja der er vi enige.. Men man ska også betale til foreningen for at blive rigtigt medlem af forummet..

Jeg sidder bare stadig og venter på at høre hvad jeg som dansker får ud af at støtte en norsk rotteforening udover at ku fremvise billeder herinde???
Den der med netbutikken er blevet nævnt SÅ mange gange nu og hvis folk har læst tråden igennem så har jeg flere gange skrevet hvorfor det argument bare ik holder en meter..
Og så får man et blad 4 gange årligt.. hmmm.. det er da også megt cool men vil de 100kr jeg sku betale så også dække ekstra omkostningerne for at sende det til DK?
Jeg forstår bare ik hvorfor folk ik kan se logikken i det jeg siger.
Jeg kan sagtens se det fra foreningens side - og jeg synes uden tvivl det er fedt at foreningen "støtter" det norske tamrroteliv (eller hvad man nu ska sige).. Men altså så sidder jeg her i lille Danmark og tænker:
Jeg ska betale for at vise billeder frem - hvorfor dog det??

Og det handler stadig ik om prisen (som jeg også mange gange har skrevet) - det er en principsag..
Jeg er sikker på jeg ik er den eneste der sidder med en følelse af ligegyldighed når man ska betale for noget man ik får noget ud af. Det var noget andet hvis det var velgørenhed eller noget..

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Du kan vise frem bilder av Mummi og Toyo babyene under Rottekull :D. Da kan du nok samtidig legge inn bilde av Mummi og Toyo også ;)
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Miss Sofie

Post by Miss Sofie »

Larm wrote:Du kan vise frem bilder av Mummi og Toyo babyene under Rottekull :D. Da kan du nok samtidig legge inn bilde av Mummi og Toyo også ;)
Det tror jeg da lige jeg vil gøre så :mrgreen:
Så kan du få lov at savle lidt mere :lol:

Camilla Ø
Stjeler søppel

Post by Camilla Ø »

Dette er, som noen har nevnt tidligere, en diskusjon som kommer opp med jevne mellomrom. Dette er et forum som eies og drives av NTF, og dermed er det NTF's medlemmer som bestemmer om hele, deler eller ingenting av forumet skal være åpent for ikke-medlemmer. Pr i dag har medlemmene bestemt at vi vil dele mesteparten av forumet med alle, det syns jeg er flott :D Dersom noen av medlemmene er uenige i hvordan vi driver forumet kan de sende inn et forslag om å ta opp saken igjen på årsmøte for å se om det er flertall for en annen løsning.

Så vil jeg si at både dansker og svensker (og selvfølgelig andre nasjonaliteter) er velkomne som medlemmer i NTF. Vi har også medlemmer fra andre land enn Norge, og vi sender selvfølgelig medlemsbladet vårt til utlandet. Jeg syns nettbutikken, Gnag og alle fordeler på forumet er veldig gode grunner til å være medlem, men det er også andre grunner. Blant annet arrangerer vi rottefest hvert år der alle er velkomne, både medlemmer og ikke-medlemmer. Vi lager rotte-kalender som hvem som helst kan kjøpe og vi driver et helsefond der alle kan søke om å få økonomisk støtte av foreningen. Alle som er betalene medlem er med på å støtte foreningen i dette arbeidet. Det er selvfølgelig mer begrenset hva et dansk medlem kan få med seg enn et norsk medlem, men det er likevel mange gode grunner også for dere.

Håper selvfølgelig at så mange som mulig ønsker å bli medlem. At deler av forumet er lukket for ikke-medlemmer er ikke ment å eksludere noen, og det er beklagelig at noen føler det slik. Håper jeg nå har fått forklart litt bedre hvorfor det er som det er.

Post Reply