Årsmøtet 2010

Post Reply
Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Årsmøtet 2010

Post by Matmor »

Siden 2005 har NTF's årsmøte vært avholdt i januar måned. Nå har det ikke vært offentliggjort noen dato for neste års årsmøte, og heller ingen frister for å levere inn saker, men jeg har prøvd å forberede meg litt...

* Foreningens vedtekter inneholder ikke tidsfrister for å annonsere årsmøtet eller for å levere inn saker. Jeg ønsker å komme med forslag til vedtektsendring for å bøte på dette. I sin essens kommer forslaget til å gå ut på at årsmøtet må annonseres på NTF's forum minimum en måned før det avholdes, og fristen for å levere inn saker minimum 7 dager før møtet.
Begrunnelsen for 7-dagersfristen for saker, er at hvis folk skal få forhåndsstemt må de kunne sende brev.
Begrunnelsen for 1 månedsfristen for avholdelse er at folk som reiser langveis fra skal ha anledning til å bestille biletter og ordne praktiske saker.

*Foreningens vedtekter inneholder ikke regler for hvorvidt forhåndsstemmer er tillatt. Siden vi er en landsdekkende forening hvor medlemsmassen ikke kan forventes å komme til årsmøtet ønsker jeg å fremme endringsforslag til vedtektene som slår fast at forhåndsstemmer er tillatt.

* Etter at jeg begynte å bruke NTF's forum for ca. 3 år siden har jeg lagt merke til at nettbutikken virker som en tung jobb. Mange har forsøkt å ta ansvar for den, men som regel har de ikke holdt ut mer enn noen måneder, og så har det blitt problemer igjen.
Jeg ønsker å stille forslag om å legge ned nettbutikken, fordi det virker som om den tar uforholdsmessig mye av styrets krefter. Slik jeg ser det er nettbutikken en hyggelig bonus, men den er ikke sentral i foreningens program:
fungere som samlingspunkt for eiere av tamrotter
- informere allmennheten om alle aspekter ved hold av rotter som kjæledyr
- gi råd om stell av rotter
- fremme et godt og fornuftig avlsarbeid blant oppdrettere av rotter

Restvarer kan selges på årsmøtet, rottefesten, eller ved hjelp av kjøp- og salg-tråder under forumet.

* Samtidig med forslag om at nettbutikken legges ned, foreslår jeg at styret opphever forbudet mot å selge varer som konkurerer med nettbutikken. Det har i lang tid vært en hvilende bestemmelse, fordi nettbutikken ikke har fungert.

* Jeg vil gjerne fremme forslag om avstemning over revidert avlsveiledning, og lurer på hvor teksten til det reviderte forslaget /de reviderte forslagene der hvor avlergruppen har vært uenig kan legges slik at foreningens medlemmer kan lese dem.

* Jeg vil gjerne fremme forslag om at styret straks åpner for annonsering for kull, med en del føringer, dersom dette ikke er skjedd før årsmøtet. Føringene er basert på arbeid i avlergruppen, initiert av styret. Jeg lurer også på hvor teksten til forslaget og føringene skal legges.

* Jeg vil gjerne fremme et miljøvennlig forslag om at Gnag får et elektronisk format, og legges på et område man må være medlem for å lese. Det er hyggelig med en papirutgave, men for min egen del vet jeg at jeg har klart å rote bort et par eksemplarer. Hvis jeg kunne ha lest dem på nett i stedet hadde jeg ikke trengt å ergre meg over det, og jeg ville hatt færre blader å miste andre ting mellom... Med elektronisk format har medlemsbladet mulighet til å vokse uten at det koster stort. For nye medlemmer er det også en stor bonus å få tilgang på tidligere nummer.
:rat:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Re: Årsmøtet 2010

Post by Heidi »

Så flott, Matmor! Takk for innspill! De er notert!

Styret jobber nå på spreng for å finne en passende dato for årsmøtet, men vi tar gjerne imot forslag til saker! Send det til ntf@tamrotter.com så er dere sikker på at det ikke går styret "hus forbi", det er ikke alltid at alt på forumet blir plukket opp dessverre.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Årsmøtet 2010

Post by Itchigo »

Jeg vil gjerne fremme et miljøvennlig forslag om at Gnag får et elektronisk format
Det er jo kjempe fint å faktisk ha et blad som viser at man er medlem, som man kan ta og holde i... Altså det er liksom litt spesielt at man får et eget blad om rotter :les:
Aurora

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Årsmøtet 2010

Post by Tonje! »

Jeg synes også det er koselig å ha et blad man kan holde i hendene, men med tanke på at det vil spare både energi og miljøet å ha det elektronisk, så er jeg absolutt åpen for den muligheten! :)
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Årsmøtet 2010

Post by Matmor »

Jeg får ikke til å legge ved dokumentene når jeg prøver å sende e-post til styrets adresse. Derfor sender jeg dem til lederen, så får dere bli enige om hvordan det hele skal presenteres så medlemmene får se forslagene :)

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: Årsmøtet 2010

Post by anita »

Mottatt :thu:
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

Prøtte
Sofaspiser
Posts: 182
Joined: 18 Feb 2007, 14:01
Location: Fauske
Contact:

Re: Årsmøtet 2010

Post by Prøtte »

Jeg er miljøvennlig, men jeg er uenig i at det burde være elektronisk! Jeg ser innmarig fram til GNAG når det kommer ut! (Og JEG mister dem IKKE!) Begrunnelsen er dårlig. Og ang elektronisk GNAG: Jeg har stadig trøbbel med nettet (Det har dere sikkert merket siden det er lenge siden jeg har vært inne på forumet...) og muligheten for å si det opp er der, da man har innmari dårlig råd. Jeg kan ikke samle på GNAG når det er elektronisk... Dette er det ENESTE håndholdte beviset jeg har som viser at jeg er medlem i NTF. Jeg hadde skjønt det hvis begrunnelsen hadde vært så dårlig økonomi innad i NTF at bladet overhodet ikke lønte seg og elektronisk GNAG kunne ha vært en MIDLERTIDIG løsning, men dette er faktisk noe man betaler for å få 4 ganger i året.
Elektronisk GNAG kunne heller være en tilleggsbit til det virkelige GNAG. Som en slags bonus.
Og som Prøtte-tegner er det en viss ære og litt spesielt å få serier på papirtrykk og skulle det bli elektronisk tror jeg Prøtte ville KJEDE SEG! NEI TIL ELEKTRONISK GNAG!
Min hjemmeside: http://dimjumper.deviantart.com/

Hilsen Prøtte :rottehode:

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: Årsmøtet 2010

Post by renya »

Har ikkje fått eit einaste gnag i år eg. boo

Edit: Skal la være å la tråden skli ut her. Trur eg er for elektronisk gnag.
Takk Matmor for masse fine innspill!
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Årsmøtet 2010

Post by Matmor »

Jeg tror det kan være lurt å ta diskusjoner om forslagene på medlemmenes oppslagstavle? Styret får nok informasjon om forsamlingens mening via avstemningen, ville jeg tro ;)

Post Reply