Utleggene til medlemskort vil være små - størrelsesorden noen hundrelapper til papir, lamineringsmaskin og utsendelse. Jeg mener at styret har anledning til å bestemme slikt uten godkjennelse fra generalforsamlingen. Det gjør det vanskelig å stemme for eller mot, for jeg ønsker ikke å tvinge fram en presedens for at styret må ha forhåndsgodkjennelse for småutgifter.Sak 7.
Meldemskort:
I mange andre foreninger som vår har medlemmene medlemskort med info om foreningen, sitt navn og medlemsnr. Dette er praktisk å ha da man skal på rottefesten, eller benytte seg av ntf sin nettbutikk. Medlemskort vil spare styret for mye jobb ved rottetreff da man slipper å sitte med medlemsliste forran seg, man slipper å måtte gi ut medlemsnr flere ganger da det kan vanskelig å finne igjen mailen man fikk da man meldte seg inn. Det vil også spare medlemmene for en del arbeid da man slipper å måtte lete dette frem på data hver gang man skal bestille ol. En lamineringsmaskin koster 249,- på clas ohlson feks. i tillegg til dette kommer utgiften for lamineringslommer, dette koster ikke all verden. denne maskinen kan følge sekretærvervet. Alt man da trenger utenom er en skriver (noe de fleste har i dag privat)
Forslag:
A) Skal vi ha medlemskort for medlemmene?
B) Skal medlemskortene være laminerte og ntf investere i en slik marskin?
Men jeg ønsker medlemskort. Grunnen er at det er lettere for meg å kunne handle i nettbutikken hvis jeg har medlemsnummeret lett tilgjengelig. Jeg har vært medlem så lenge at nummeret forsvant i et pc-krasj for lenge siden, og det står kanskje på baksiden av Gnag, i alle fall gjør det det i de andre foreningene jeg får papirmedlemsblad fra - men ikke når man har elektronisk Gnag.
Løsningen min i denne omgang blir å signalisere interesse for medlemskortet overfor styret men samtidig antagelig stemme blankt under avstemningen...