når rotter skal bo sammen

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
mxoni

når rotter skal bo sammen

Post by mxoni »

Jeg har tenkt å kjøpe to rotter i nærmeste fremtid, og de skal jo da bo sammen..
og da lurer jeg på om det er best og kjøpe først en, og så vente litt før jeg kjøper en til, eller å kjøpe begge samtidig?
Og hvem går best sammen, hann&hann eller hun&hun?

Lillenill

Post by Lillenill »

Kjøp to samtidig....
Kjøp to av samme kjønn i hvertfall...
Så det ikke blir masse unger. Om du kjøper to hanner eller to hunner, er opp til deg selv egentlig... :wink:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Hei og velkommen hit :bravo:

Det aller beste er å kjøpe to samtidig. Da slipper du problemer med introduskjoner senere og de vil mest sannsynelig bli fortere tamme og ikke så redde og skvettne som om de hadde vært alene.
Hvis rottene har gått sammen fra de er små så går begge kjønnene helt fint sammen. Du finner mye om forskjellene på kjønnene hvis de leter litt her på forumet. Det er også mulig å bruke søk knappen som du finner "der oppe" :wink:

Nemesis
Tisser i køyene
Posts: 580
Joined: 08 Sep 2004, 17:05
Location: Trondheim

Post by Nemesis »

Lurt å kjøpe to søsken, da slipper du ihvertfall introdukjsoner.
Tror det er fint å være rotte, men det er jammen ikke værst å være rotte-eier heller!

mxoni

Post by mxoni »

Oki, takk for alle svar! :D

lille lakris
Alfatryne
Posts: 1238
Joined: 31 Aug 2005, 18:34
Location: Moss
Contact:

Post by lille lakris »

for himmelens skyld, kjøp to!!! jeg leste i en fjollebok at det var lettest å temme en om gangen, det var bare bullshit. kjøpte en og tenkte jeg skulle forte meg med en til, så var det utsolgt, så hadde jeg ikke penger, så fant jeg bare hanner osv osv...plutselig var jenta mi et halvt år. hun fikk en kompis i dag, men nå er mira så sær at jeg må bruke masse tid og tålmodighet på å få henne til å akseptere lille malawi. aaarrrggghhh!
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

*Flyttet til introduksjoner*

Locked