Hei!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Hei!

Post by Hoyst_87 »

Jeg hadde to hannrotter på 1,5 år, som har vokst opp sammen.. Han ene døde for 4 dager siden av sjukdom, og nå lurte jeg på om det går bra å sette sammen 2 voksne gutter, hvis jeg får tak i en på ca samme alder? For han som er igjen, Hoyst, er ganske ensom tror jeg.. :/

Har ikke så mye erfaring med rotter, fikk disse to i november i fjor. Men lærer jo mer og mer! :) Så fint hvis noen vil hjelpe. :)

Også fint hvis noen sier ifra hvis de har en hann å gi bort som er rundt 1-1,5 år!

Hilsen Astrid!

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Jeg har jenter da...hadde to som var søstre, hun ene døde etter en narkose så Tjukka bli igjenn alene..ca 17-18 måneder. Tjukka fikk hilse på Vesla da hun var døs så hun fikk vite, og Tjukka ble virkelig deprimert. Ville ikke spise, roast biff spiste hun litt av, og det var det eneste. Så henne ikke på vannflasken heller. Hadde da alt ei lita ei som da var meningen å sette sammen med de to store.gikk til anskaffelse av ei lita til så de to små bodde sammen en liten stund..men så tenke jeg at, nei nå skal de i samme bur! vasket buret grundig og satte de to små rett inn til den store (hadde hilst utenfor buret noen ganger) og rett etter så vi Tjukka spise mat!! Så hun savnet tydelig å dele bur!!!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Julia
Hamstrer mat
Posts: 330
Joined: 19 Feb 2005, 19:19
Location: Trondheim

Post by Julia »

Det enkleste er nok å sette ham sammen med en veldig ung rotte. Introduksjoner av voksne hannrotter er fullt mulig, men det krever ofte endel tid og kunnskap og det er ikke absolutt alltid det lykkes. Jeg anbefaler for enkelhets skyld at du velger 5 uker gamle unger, og da helst to, så du ikke får samme problemet igjen når den du har nå en dag takker av.
Men superflott at du vil gi ham en ny burkompis! Det trenger han. :thu:
Tvi tvi :D

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Hei og velkommen hit! :bravo:

I tillegg til det de andre skriver så kunne det kanskje gjøre en avtale med den du eventuelt overtar rotten fra om at du har den nye rotta hjemme på en prøveperiode for å se om din og den nye går sammen. Så slipper du å sitte igjen med to hannrotter som ikke går sammen.
Ved å lese litt på forumet her så finner du ut hvordan du skal gå fram når du skal introdusere dem for hverandre.

Lykke til!

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

:)

Post by Hoyst_87 »

ok, takk for svar! :) er nok lurt med to unger ja, men hadde egentlig ikke tenkt å ha rotter så mye lenger, det er så vanskelig å få dem med seg hit og dit, når jeg går på skole langt hjemmefra.

Lite akseptert med rotter på bussen o.l. :P

Menmen! :) Får se hva jeg gjør! :)

Locked