Introduksjon av rotter

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Atina

Introduksjon av rotter

Post by Atina »

Jeg har ikke rottene enda, men de skal hentes på julaften. Kan jeg da sette de inn i samme bur med en gang? Den ene er ca. to uker eldre enn den andre.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Mange har spurt om lignende ting, les litt her under "introduksjoner" for råd og tips. Lykke til!

Lillenill

Post by Lillenill »

La de heller bli kjent med en gang, eller kjenner de hverandre og har de stått i samme bur sammen før?
Har de gjort det, så er det ikke noe problem.. Men gjør som Heidi sier, og les litt under introdukskjer.
:jul:

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Jeg kjøpte først ei på rundt 8 uker først...så noen dager senere kjøpte jeg ei på rundt 5 uker, hun satte jeg rett inn til hun på 8 uker uten none som helst form for hilsing først....Hun på 8 uker ble "mamma" for den minste, hun fikk ikke lov til å forlate sovehuset...og ble passet på...nå går de sammen med Tjukka på 18 måneder i det store buret, tilvenne de hadde jeg de ute alle tre samtidig noen ganger helt til alt var helt greit så vasket jeg hele buret med grønnsåpe, gjorde om på innredningen og satte de inn alle tre, det gikk kjempe fint! Litt piping ble det!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Locked