hvor lenge skal det gå?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Ariadne

hvor lenge skal det gå?

Post by Ariadne »

jeg måtte avlive min kjære Balto i går, og tok Buddha med til dyrelegen for å få sagt hadet.. men etterpå ble han så stille og rolig, satt bare i ro å så i veggen, hoppa unna når jeg skulle ta på han osv.
dealen er den at jeg kjøpte en liten gutt i går, rett etter avlivningen. hvor lang tid burde det gå før jeg for alvor introduserer de? burde Buddha få tid til å sørge eller skal jeg bare kjøre på med en gang? det så ut som at han virkelig fikk det med seg at gamlekompisen var død når han sniffa på han, hoppa rett opp i buret igjen å nekta å gå ut!

Jeg lot de sniffe på hverandre i går, å det så ut til å gå ganske bra.. Buddha begynte nesten med en gang å kjemme lillegutten men ble også fort uinteressert.

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Uff, så trist med Balto :(

Jeg syntes du skal intordusere dem nå. Buddah savner sikkert å ha en venn i buret. Og som oftes går det helt glatt når det er en liten unge som skal flytte inn. :) Du kan jo bare passe på den første stunden og se at alt går bra :wink:

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Post by anita »

Mine har flyttet rett inn med det samme - gamle gutter liker ofte å få ny baby. Blir det mye klemming og piping; gni baby inn med litt urin fra Buddha, så lukter den "godt" med en gang. :mrgreen: Lykke til!
Anita

Julie Erlandsen
Stjeler søppel
Posts: 739
Joined: 13 Apr 2005, 12:49
Contact:

Post by Julie Erlandsen »

Jeg blir så glad over å høre om folk som utviser så stor grad av respekt for forholdet dyr mellom!
Dyr sørger. Hvor mye eller hvor lite kan vi ikke vite helt sikkert. Sorgen er sikkert også annerledes enn et menneskes sorg. Men det er godt for et dyr å vite hva som er skjedd, det er jeg helt sikker på.

Sett dem sammen. La dem finne ut av sakene. Det går nesten bestandig bra!
Min erfaring med rotter som nettopp har mistet en venn, er at de ofte er ekstra mottagelige for en ny.
Lykke til!
mvh Julie

Ariadne

Post by Ariadne »

det gikk bra inntil de havna i hengekøya sammen.. minsten begynte å hyle å hoppa ut av hengekøya med et moderat stort sår på ryggen som ikkje blødde elns.. tok han da ut å satte han for seg selv igjen..
får heller ta de ut på sofaen i første omgang.. godt mulig det var en "vask" som gikk galt siden de faktisk lå i hengekøya 10 minutter før dette skjedde.. Buddha har jo bare vært vant til å vaske store rotter før, og så liten og nett som Zeus er så er det vel godt mulig..

Locked