To aggressive hannrotter...håpløs introduksjon

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Connie
Stjeler mat
Posts: 66
Joined: 20 Mar 2014, 18:32

Re: To aggressive hannrotter...håpløs introduksjon

Post by Connie »

iwonamo wrote:Dei av mine som utvikla meir enn ein jursvulst svetta mykje, så eg berre lurer om andre også har lagt merke til dette.
Jeg har ikke hatt mange med jursvulster, heldigvis. Men pr i dag har jeg ei og ho svetter ja og har i tillegg fått en ny spredning så det kan være at du er inne på noe! Om de er hormonbetinget så ville det kanskje være naturlig å tenke at de som er litt mer hormonelle i adferden kanskje også er mer utsatt nettopp fordi de produserer mer hormoner enn andre?

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk


Connie
Stjeler mat
Posts: 66
Joined: 20 Mar 2014, 18:32

Re: To aggressive hannrotter...håpløs introduksjon

Post by Connie »

Connie wrote:
iwonamo wrote:Dei av mine som utvikla meir enn ein jursvulst svetta mykje, så eg berre lurer om andre også har lagt merke til dette.
Jeg har ikke hatt mange med jursvulster, heldigvis. Men pr i dag har jeg ei og ho svetter ja og har i tillegg fått en ny spredning så det kan være at du er inne på noe! Om de er hormonbetinget så ville det kanskje være naturlig å tenke at de som er litt mer hormonelle i adferden kanskje også er mer utsatt nettopp fordi de produserer mer hormoner enn andre?

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk
Altså jeg husker ikke med de andre, men jo henne jeg nettopp mistet var mer hormonell enn vanlig og hun fikk også svulst, men den forsvant etter vi satt chip. Hun fikk en svulst på hver side men heldigvis forsvant de som sagt. Men ho var ekstrem på å markere og hadde også svette striper på ryggen. Kom på det nå, hehe

Sent fra min RNE-L21 via Tapatalk


Annoli
Leder
Posts: 153
Joined: 10 Jan 2017, 22:36
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: To aggressive hannrotter...håpløs introduksjon

Post by Annoli »

Hei.

Har du sett litt på posten på toppen her, om introer? Blant anna av hormonelle rotter. Tekst og video.
viewtopic.php?f=18&t=17206

Aldersmessig så kan det fort vere hormoner, ja, eller "tøffe tryner" som begge vil vere sjef og ingen vil gje seg.
Hugs å alltid la dei møtes på heilt ny plass så ingen er territoriale frå før.

Treng ikkje ha dei nærme kvarandre men same rom burde gå bra, slik at dei kan kjenne lukten men ikkje sjå på kvarandre. Så kan du putte dei inn i kvarandre sine bur litt, ikkje saman sjølvsagt. :p

Bust kan også bety usikkerhet, at dei gjer seg store for å skremme noko skummelt dei ikkje veit kva er.
Arachnida wrote:
12 Feb 2020, 12:01
Tidlig Januar ble ene rotta mi, Mowgli, alene da makkeren døde som toåring.
Selv er han kun ett år.
Mowgli har aldri vist tegn til aggressivitet, så jeg tenkte det kunne være håp i å finne en annen hanne som kunne bli ny venn.
Jeg reiste og hentet to rotter, en på to år og en på ett år i slutten av Januar.

Etter tre uker nå, så reiser busten seg max på begge ettåringene når jeg legger inn tepper fra motsatt bur.
Burene står i nærheten av hverandre.
Toåringen viser ikke antydning til aggressivitet på lukt av ny hanne.

Er det egentlig håp for disse to ettåringene?
Ann Mari S. Selje

"It's nice to be important, but it's more important to be nice".

Post Reply