Introdusere to rotter

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
reviic
Pinky
Posts: 3
Joined: 19 Jun 2016, 23:35
Location: Stavanger

Introdusere to rotter

Post by reviic »

Hei! Jeg har en jenterotte på noen mnd (Ikke sikker, da det var lillesøster som kjøpte henne men mistet interessen etter et par ukers tid :klaskepanne: ) Hun er ikke så veldig tam, men har gjort store framskritt med å sitte på fanget inni en fleecehule og blitt mye mer trygg på hånden min etter jeg fikk henne. På onsdag skal jeg hente en jenterotte på 6 uker som skal bli hennes nye venn, håper jeg hehe. Men har også fått tilbud om å "låne" evt. kjøpe enda en jente for at overgangen skal være lettere for den nye. Vil det være lettere å introdusere to rotter som kjenner hverandre godt til en ny rotte, eller burde jeg bare gå for en rotte? :cheerful:
[HEAVY BLACK HEART] Nico, Echo og Arya [HEAVY BLACK HEART]

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: Introdusere to rotter

Post by jilleide »

Jeg ville ha gått for begge rottene :-) Jenter er som regel veldig greie å introdusere. Da blir heller ikke de nye stående alene dersom introduksjonen blir å ta noen dager.
La dem møtes på nøytral grunn. Gjerne legg inn noe fleece som tilhører den "gamle" inn i buret til de nye og omvendt. Lykke til! :)
JE' Rattery

reviic
Pinky
Posts: 3
Joined: 19 Jun 2016, 23:35
Location: Stavanger

Re: Introdusere to rotter

Post by reviic »

Takk for svar :) Da falt valget på begge jentene, og de er utrooolig søte og tillitsfulle! Har satt dem i buret som alle tre skal dele om en stund, mens gamlejenta bor i et midlertidig bur til de er blitt kjent med hverandre. Har et spørsmål til, er det bedre at de nye jentene mine får bli kjent med buret før jeg prøver å introdusere dem på en nøytral plass?
[HEAVY BLACK HEART] Nico, Echo og Arya [HEAVY BLACK HEART]

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: Introdusere to rotter

Post by jilleide »

så kjekt! :D

Ser du har hatt dem noen timer nå, og jeg vil tro det skal gå helt fint å la dem møtes på en nøytral plass :)
JE' Rattery

reviic
Pinky
Posts: 3
Joined: 19 Jun 2016, 23:35
Location: Stavanger

Re: Introdusere to rotter

Post by reviic »

Da var rottene introdusert og det gikk kjempefint. :cheerful: Alle tre fikk sove sammen i buret i natt, ingen problemer der. Tusen takk for hjelpen! :cheesy:
[HEAVY BLACK HEART] Nico, Echo og Arya [HEAVY BLACK HEART]

jilleide
Gnager på ledninger
Posts: 100
Joined: 26 May 2015, 14:49
Kjønn: Kvinne
Location: Sandnes

Re: Introdusere to rotter

Post by jilleide »

Så kjekt! :D
JE' Rattery

Post Reply