Hvordan gi dem en god introduksjon?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Siiljee92
Pinky
Posts: 18
Joined: 18 Jan 2016, 22:13

Re: Hvordan gi dem en god introduksjon?

Post by Siiljee92 »

Takk for svar, fikk desverre ikke til å laste inn video :/ ble bare tull med opplastning på youtube.

Men jeg har allikevel en gladnyhet å komme med, av en eller annen grunn har det skjedd en totalforandring over natten - natt til i går. :bounce: Da jeg skulle gi dem litt utetid i sofaen sammen i går, mens jeg vasket ned buret til Josefine gikk det hele plutselig smertefritt. Vanskelig å beskrive for dere som ikke har sett dem tidligere, men det var som dag og natt! Plutselig fikk Jenny komme inn i huset til Josefine uten bråk, og det så faktisk ut som om de lekte seg :giggle:

Vi vasket ned hele buret til Josefine med såpevann, og ommøblerte på alle etasjer, hus osv. pluss at vi satte inn matskåler fulle med grønnsaker to plasser i buret, og hadde hengt inn to nye hengekøyer. Når buret var rent og nytt, satte vi begge rottene inn samtidig, og jeg skal si dere det ble fest :-D begge løp og klatret rundt i buret, og oppdaget nye ting først hver for seg og deretter sammen. Vi observerte dem i flere timer, og siden de ikke hadde kranglet en eneste gang siden dagen før lot vi dem dele bur over natta. Når jeg sto opp i mårrest delte de hengekøye :hearteyes: Så som dere skjønner er alt fryd og gammen her nå, hadde ikke sett for oss dette for to-tre dager siden!

Nå kan vi rette øynene mot å få sosialisert begge jentene mer, spesielt lille Jenny :party:

[img][img]http://s11.postimg.org/dhjgeh9pf/IMG_4061.jpg[/img][/img]

Siiljee92
Pinky
Posts: 18
Joined: 18 Jan 2016, 22:13

Re: Hvordan gi dem en god introduksjon?

Post by Siiljee92 »

[quote="Siiljee92"]Takk for svar, fikk desverre ikke til å laste inn video :/ ble bare tull med opplastning på youtube.

Men jeg har allikevel en gladnyhet å komme med, av en eller annen grunn har det skjedd en totalforandring over natten - natt til i går. :bounce: Da jeg skulle gi dem litt utetid i sofaen sammen i går, mens jeg vasket ned buret til Josefine gikk det hele plutselig smertefritt. Vanskelig å beskrive for dere som ikke har sett dem tidligere, men det var som dag og natt! Plutselig fikk Jenny komme inn i huset til Josefine uten bråk, og det så faktisk ut som om de lekte seg :giggle:

Vi vasket ned hele buret til Josefine med såpevann, og ommøblerte på alle etasjer, hus osv. pluss at vi satte inn matskåler fulle med grønnsaker to plasser i buret, og hadde hengt inn to nye hengekøyer. Når buret var rent og nytt, satte vi begge rottene inn samtidig, og jeg skal si dere det ble fest :-D begge løp og klatret rundt i buret, og oppdaget nye ting først hver for seg og deretter sammen. Vi observerte dem i flere timer, og siden de ikke hadde kranglet en eneste gang siden dagen før lot vi dem dele bur over natta. Når jeg sto opp i mårrest delte de hengekøye :hearteyes: Så som dere skjønner er alt fryd og gammen her nå, hadde ikke sett for oss dette for to-tre dager siden!

Nå kan vi rette øynene mot å få sosialisert begge jentene mer, spesielt lille Jenny :party:

[url=http://postimg.org/image/hqo6gncyn ... .jpg[/img][/url]

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Hvordan gi dem en god introduksjon?

Post by Kesia Madeleine »

Ååå, så herlig å høre! Dette var skikkelig gladnyheter! :D <3
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Hvordan gi dem en god introduksjon?

Post by Sara Syversen »

Ååååh så morro. Joodda jeg kan forestille meg det. Sånn har skjedd her også. Akkurat som natt og dag eller at man har trykket på en bryter.
Utrolig morro å høre altså <3 <3 <3 Happy for you guys. Super herlig følelse å se når dem sover i køya sammen for første gang også kan jeg tenke meg ;)
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

Post Reply