Vanilje ekstrakt

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Vanilje ekstrakt

Post by malap »

Erfaringer/meninger med å ta litt vanilje ekstrakt på nakke/mage til rottene ved introduksjoner?

Jeg har både lest og sett på mange videoer angående introduksjoner av rotter den siste tiden, og flere anbefaler å ta litt vanilje ekstrakt på de for at de skal lukte det samme og bli litt "forvirret" og tro at de da alle hører til i flokken med en gang.
Jeg har 2 nye rotter og driver å introduserer alle for hverandre, det har gått litt opp og ned. Men i morgen vasker jeg ned hovedburet, plasserer det på stuen så jeg kan overvåke rottene nøye og se om de 4 takler å være i samme bur. Kunne det være verdt et forsøk å ta litt ekstrakt på de?
Malena

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Vanilje ekstrakt

Post by WillyWonka »

Jeg har ikke hørt om det, og gjør ikke dette selv, så har desverre ingen erfaringer å dele.
Har hanner og det går stort sett fint likevel :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Vanilje ekstrakt

Post by mily »

Jeg har hatt god erfaring med å flytte hovedburet ut i stua, da har de ikke så eierskap til det der.. Har ikke prøvd vanilje ekstrakt, men er jo verdt er forsøk om du har prøvd alt annet :cheerful:
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Vanilje ekstrakt

Post by Anniken.HH »

Har ikke prøvd vaniljeekstrakt, men har '''jukset''
Hvis det er en som driver å krangler, og en som underdaner seg, men kranglefanten fortsatt ikke lar være, pleier jeg å lufte kranglefanten på meg til han tisser litt på meg, så smøre det på rumpa til den underdanige. Da pleier det å gå mye lettere - alltid litt knuff og puff under en intro, men da føler ikke kranglefanten så for å tøffe seg - vel og merke gjør jeg bare dette hvis jeg er sikker på at den underdanige ikke kommer til å plutselig bølle tilbake senere, altså etter et par introduksjoner hvor dette er eneste problemet igjen

Har forøvrig også god erfaring med det du sier å flytte buret på et annet rom, selvom jeg pleier å bruke et helt annet bur på et nytt rom, men gutter kan ofte være vanskeligere å ha med å gjøre enn jenter :) - selvom unntak så klart finnes
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Vanilje ekstrakt

Post by malap »

Her har det gått bra uten noe sånt, flyttet buret på stua de første dagene alle var sammen i buret.
Men jeg tenkte på det som en løsning hvis det ikke går i det hele tatt når man har prøvd "alt".
Heldigvis gått bra her :cheerful:
Malena

Post Reply