Trenger hjelp ang. mislykket introduksjon

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Ginahr
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 25 Oct 2014, 22:53
Kjønn: Kvinne

Re: Trenger hjelp ang. mislykket introduksjon

Post by Ginahr »

Da kan jeg kanskje oppdatere dere litt :)

Det har gått overaskende bra, og nå har de bodd i samme bur over natten noen dager nå :cheerful:

Det var veldig hjelpsomt med tips! Jeg begynte med å ha de ute omtrent hele dagen sammen med pauser i mellom. Fleece ble byttet litt om på, og de fikk være i hverandres bur og utforske et par ganger. Det at de skulle få gjøre morsomme ting sammen hjalp utrolig mye! Hadde rett og slett ikke tenkt på det, selv om det er helt logisk! Jeg brukte vell to dager på og ha de sammen ute omtrent hele dager med pauser.

Så rengjorde jeg det ene buret helt og la til et par hengekøyer som jeg sydde så de var helt nye. Buret ble totalt ommøblert, og mange godbiter ble gjemt i hele buret. Da hadde de vært ute sammen med masse aktiviteter og morsomme ting samme dag. Jeg hadde de også begge på fanget (noe jeg ikke har turt før i tillfelle krangler) men det gikk veldig bra, så det gjør vi flere ganger om dagen nå. De ble puttet inni buret med det åpent, og det gikk veldig bra :cheesy: Noen småkrangler, men virkelig ikke ille i det hele tatt! Jeg fant ut at den ene hengekøyen måtte jeg ta ut. Den var lukket med plass til bare en. Morten ble da veldig sint når Melvin gikk og gjemte seg der. Den ble tatt vekk, så fikk de kranglet seg ferdig.Brukte hele dagen på dette (hadde de litt sammen, og litt utetid) og bestemte med for å ha de over natten sammen, da jeg hadde våknet om de hadde voldsomme krangler. Men det gikk helt fint!

Dag nr. 2 i smme bur så jeg at Melvin (den eldste) var veldig skvetten av seg og ikke så veldig komfortabel. Han fikk komme ut litt alene, så de fikk litt pause fra hverandre. Det har jeg også gjort de siste dagene, da jeg ser at når de har vært lenge samme begynner knuffingen. De fikk mye utetid sammen og alene denne dagen også. Det ble en større krangel med en del hyling og bråk. De fikk gjøre seg ferdig, mens jeg fulgte med. Det endte med at Melvin la seg på rygg, og Morten sto over han en god stund. Så gikk de hvert sitt, og resten av dagen gikk fint. Denne dagen så jeg også at de utforsket ting sammen, noe som var veldig morro.

Dag nr. 3 i samme bur kom jeg hjem fra butikken og da lå de sammen og sov! Ved siden av hverandre :boing: Det har de gjort flere ganger i det siste, og jeg blir så utrolig glad! Litt knuffing, men ingenting stort. Jeg la da inn et par hengekøyer til, uten problemer. Melvin virker enda litt skvetten, men det går bedre og jeg tror det går seg til. Han er en skvetten rotte til vanlig, så jeg har jobbet mye med han generelt for å få han tryggere.

Så det virker i grunn som at dette kommer til å gå bra, krysser fingrene!! Jeg ser at de blir litt lei av hverandre etter en stund, og da begynner Morten og knuffe og skal bestemme. De har fått krangle seg ferdig alle ganger, og det er Morten som er sjefen. Han legger Melvin i bakken slik at Melvin ligger på rygg. De har fått mye utetid, og utforsket mye nye ting sammen. Buret har stått åpent den siste dagen, så de gå ut og inn litt som de selv vil og finne ut av ting selv. Så håper jeg bare at Melvin kan bli mer komfortabel med hele situasjonen etter en stund. Det går for det meste greit, og han går til og med selv bort til Morten og legger seg ved siden av han. Men etter en krangel virker det som han blir skvetten og utilpass. Men det går seg vell til!

Har noen bilder av de som sover ved siden av hverandre som jeg kan legge med. På alle bildene våknet de selvfølgelig når jeg tok bildene, men de er alikevell utrolig søte sammen! :glise:

Image Image


Image Image

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Trenger hjelp ang. mislykket introduksjon

Post by Milla »

Så fantastisk flott!! :D Ikke er noe bedre enn et slikt resultat!
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

Kesia Madeleine
Betarotte
Posts: 421
Joined: 24 Oct 2012, 13:37
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen

Re: Trenger hjelp ang. mislykket introduksjon

Post by Kesia Madeleine »

Ååh, helt herlig! Er så kjekt når ting går den rette veien ^^ Du har vært superflink! :D
~ Kyros, Soul on ice, Yaru, Naga og Nihilus ~ <3

<3 Levi, Titus, Tiras og Akira <3

Sara Syversen
Stjeler søppel
Posts: 789
Joined: 29 Sep 2013, 23:37
Kjønn: Kvinne
Location: Østfold
Contact:

Re: Trenger hjelp ang. mislykket introduksjon

Post by Sara Syversen »

Åååh så godt å høre :) Du har gjort en kjempejobb. Happy for you <3
Også så nydelige dem er .

Jeg vet det kan være litt kipt med tilbakefall. Men dette hørtes veldig bra ut. Noen ganger har bare rotter en dårlig dag som oss mennesker også. Men så går det bedre dagen etterpå.

Men flott du leser dem bra med hengekøyene osv som du sa.

Her kunne jeg ikke ha så mange lukkete ting i starten så Bella kunne gå til bakangrep også. Men ja.

Happy det har løsnet seg for deg.
A life is a life no matter how small

Rottenøstene jeg har nå heter : Ruth, Ester, Dorthe og Charline.
Alle som har vandret over regnbuebroen er høyt elsket og vil aldri bli glemt. Love Rescues <3
https://www.youtube.com/user/TheNameSara

malap
Klatrer på møblene
Posts: 551
Joined: 08 Apr 2015, 21:37
Kjønn: Kvinne
Location: Hedmark
Contact:

Re: Trenger hjelp ang. mislykket introduksjon

Post by malap »

Så herlig å høre! Og så flink du har vært :cheerful:
Nydelige totter :kisses:
Malena

Ginahr
Pinglerotte
Posts: 30
Joined: 25 Oct 2014, 22:53
Kjønn: Kvinne

Re: Trenger hjelp ang. mislykket introduksjon

Post by Ginahr »

Ja, jeg er utrolig glad og håper virkelig at de kan bo sammen for alltid nå! :cheerful:

Jeg har lært utrolig mye om rotter av dette, spesielt med tanke på kroppsspråk. Har brukt så mye tid med de nå, og har lært mine egne rotter og kjenne veldig godt! Det er så gøy å se for en personlighet de har :ratgreen:

Post Reply