Hjelp ...

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Hjelp ...

Post by mily »

Hei, jeg har et problem og lurte på om noen har noen gode tips hadde en flokk på fem så sku Lykke opereres og var borte fra flokken i to uker. I mellom tiden fikk (reddet) vi Glede tott nummer seks det var knuffing og fekting i en ukes tid men til slutt ble hu godtatt av alfan i buret Sjarm.... Men så skal jo endelig Lykke inn i flokken igjen alle møtes på et nøytralt sted som ender med at Lykke puffer opp hu lille hyler å ender med kutt og flenger på begge tottene :/ så nå lever de tre nede tre oppe men den originale gjengen savner hverandre så jeg switcher jo om hele dagen og slik kan vi jo ikke ha det... Har aldri hatt noe problem med lykke og introduksjoner før... Har noen tips å komme med hadde jeg vært evig takknemlig.. Glede er rundt 6 uker gammel i følge dyrebutikken men jeg har mine mistanker om at hu er eldre... Har lest igjennom det meste som står på forumet angående introduksjoner..
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hjelp ...

Post by Milla »

Stod ovenfor noe av det samme selv i sommer. Her ble alfa tatt fra flokken pga operasjon av jursvulst. Men hadde ikke noen nye inn i mellomtiden.

Selv på min rotte så jeg at hun, etter operasjonen, følte seg sårbar. Hun reagerte helt annerledes og var ikke sitt vanlige selv i flokken hun selv hadde høy rang i før operasjonen. Kan hende hun føler seg sårbar etter operasjonen. Samtidig at når hun først skal integreres inn i flokken igjen, så er det en hun ikke har kjennskap til fra før av.

Ville kanskje tatt flere nøytrale introduksjoner og fortsatt med det, til det har roet seg litt ned.
Det er jo ikke vanlig at jenter skader hverandre på den måten. Det kan hende det gikk litt for fort for Lykke sin del. Det sier jo at damer er kompliserte skapninger :giggle:

Selv her med en allerede integrert flokk, så ble det en del knuffing. Selv etter at de hadde møttes ute av buret flere ganger en uke før hun ble satt inn i buret med de andre igjen.
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Hjelp ...

Post by mily »

Har liksom godt fint med resten av flokken og lykke har aldri vært aggressiv.. Men hu ser rødt når hu ser hu lille altså selv når jeg har begge på skuldra lykke puffer opp med engang...
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Hjelp ...

Post by mily »

Idag har de blitt lufta i en times tid i gangen uten kamper hu lille har løpetid og glød har skygget hu å hompa på hu i ett sett Glød er ikke en rotte som gir seg for å si det sånn :giggle: men mens Glød har holdt hu lille på ryggen har Lykke fått snust litt på hu lille utenom at hu skriker og piler avgårde så Lykke har tilogmed sett på hu et pr ganger uten å puffe opp, så det er jo et fremskritt fra igår da møtet endte med blod.... Så vi gjentar dette igjen i morra og krysser fingrene for at de kommer til å tolerere hverandre til slutt ..
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Milla
Stjeler søppel
Posts: 750
Joined: 19 May 2011, 19:29
Kjønn: Kvinne
Location: Drammen

Re: Hjelp ...

Post by Milla »

Hørtes bra ut :cheer:
Lykke trenger sikkert bare litt ekstra tid hun også. Du får ta introduksjonen i hennes tempo :change:
Ella, River, Moya, Serenity og Lulu <3

Alltid i tankene: Titan, Neon, Kali, Witney,Queen Latifah, Luna,Luthien,Varia,Kosh,ZaHaDum og Josefine

" Den som påstår at kjærlighet ikke kan kjøpes for penger, har aldri eiet en rotte <3 "

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Hjelp ...

Post by mily »

Rottene står fortsatt i to gjenger blir luftet i gangen alle sammen hver kveld, men må fortsatt passe på Lykke liker fortsatt ikke hu lille.. Buster fortsatt når hu ser hu, men bustet går relativt kjapt ned igjen etter de er skilt, lar de ikke fly på hverandre men får snuse litt mer hver dag... Noen nye tips? Vil jo ikke de skal skade hverandre...
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hjelp ...

Post by Matmor »

Eneste trøsten er at når den lille blir større, pleier det å gå seg til...

mily
Webmaster
Posts: 673
Joined: 17 Sep 2012, 00:47
Kjønn: Kvinne
Location: Skien/Porsgrunn

Re: Hjelp ...

Post by mily »

Er så merkelig for lykke er jo egentlig ikke noen biterotte har heller aldri vært dominant :s har holdt på i litt over en uke så gir meg jo ikke.. Er bare så kjedelig når de andre savner hverandre... Blir jo heller ikke så fritt som de er vandt til utenfor buret... Hu lille er også veldig nysgjerrig og oppsøker Lykke i ett sett å av rein reaksjon så tar jeg hånda imellom vil jo ikke de skal skade hverandre så da ender det med at det er jeg som får bittet hu slipper med engang det går opp for hu at det er meg da ... Så tar imot alle tips og råd...
Hilsen Lush, Sky, Eze, Trøbbel, Rebel & Ryot
<3 Lykke, Sjarm, Gnist, Glød, Lun, Glede, Unik, Rim, Vilje, Storm, Lux, Nova, Khaleesi, Kaos, Ivrig, Olivia, Echo, Korse, Mew, Aspen, Bib, Bandit, Meavy, Micki, Lilo, Pix, Ru, Normal, Link<3

Post Reply