Hjelp til intro

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Hjelp til intro

Post by Anniken.HH »

nå syns jeg ting har tatt et par skritt tilbake igjen... Jeg hadde en lang intro i går (5 timer) hvor det ikke var noe krangling, ikke noe piping, ingen busting eller noen ting. Til slutt la alle fire seg til å sove. De tre eldste sammen i doen og Sirius like utenfor. Det var ikke noe snakk om noe vasking.
Da jeg prøvde intro idag peip Skygge igjen, og vi var tilbake med at Sirius jager Skygger rundt og Skygge piper hvis Sirius nærmer seg... huff...
Prøver en runde til i kveld, men vurderer og ta en pause og la Sirius prøve seg mot Tempus om et par dager... kanskje ha to forskjellige flokker... Kanskje det hjelper på Skygge også?
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Hjelp til intro

Post by Anniken.HH »

forøvrig, en ting jeg lurer på:
jeg skiller alltid Sirius og Skygge når jeg ser at det går for langt - Sirius har ståpels og dytter til Skygge med flanken mens Skygge piper og blir skuffa rundt. Ofte leder dette til at Sirius jager Skygge, og det er det, men innimellom blir det boksing som kan lede til rulling i kamp. Da innimellom med noen hårdotter også.
Dette har ikke skjedd på en god stund, men jeg så antydninger til at det kunne skje idag.
Skal jeg la dem sloss? Leste på en engelsk rotteblogg at innimellom trenger de bare og få rast fra seg, men stemmer det?
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hjelp til intro

Post by WillyWonka »

Jeg har erfart at dette er greit.

Dodger og oscar har hatt en sånn ordentlig runde før de slo seg ned sammen og levde greit lenge. Men Jeg hadde lånt ut mine gutter for intro i ett annet hjem og denne flyttingen tålte de ikke... Men det fungerte bar under intro hos meg.

MEN! når det går så lagt at de ruller rundt, kan du risikere at det blir stygge sår av det. Her gikk det fint (både Tim og Mogwai, Dodger og Oscar).
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hjelp til intro

Post by Matmor »

Jeg foretrekker å prøve å stanse ting før rullestadiet. Det er greit hvis en av dem legger seg fredelig på rygg i rolige former, men hvis begge står kampklare hiver jeg et håndklede over og fjerne en, eller spruter på vann. Men jeg ville nok ha fortsatt med introduksjon selv om du følte det var tilbakeskritt. Alle kan ha en dårlig dag, rotter også!

Post Reply