Rotte og hund

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Rotte og hund

Post by Claudia Marlene »

Hei:) noen som har lyst å dele litt erfaringer med rotte og hund? Skjønner jo selvfølgelig at man ikke skal ha de alene i samme rom ogsånn.. Men hvordan gjør dere det?

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotte og hund

Post by WillyWonka »

Jeg har latt mine rotter hilse på hund, men da har jeg gjerne rotten på fanget og dekker den litt til. Jeg er ikke vant til å ha hund i huset, så jeg vet ikke om den plutselig skulle finne på å bite, så jeg holder litt over mine slik at om han skulle bite etter rotten, så er det hånden de treffer. Men er mange her inne som har hund og rotter til vanlig, så kan hende de har en annen framgangsmåte :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Rotte og hund

Post by Eru »

Se hvordan hunden(e) oppfører seg rundt buret til rottene, er de veldig ivrige, skal se, lukte og ikke klarer å fokusere på noe annet, ikke la dem hilse. Da kan det hende det blir en rotte mindre. Se også an rasen, f.eks Jack Russel Terrier og Svensk/Dansk Gårdshund er brukt til å jakte gnagere, så dette ligger godt inne i instinktene! Jeg har selv to Labrador tisper og de går utrolig fint sammen med rotter og andre dyr, men pleier å passe en Jack Russel som aldri får hilse, nettopp pga. det jeg har nevnt over.
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~


Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Rotte og hund

Post by Eru »

Wollf, fryktelig det som skjedde med din, men om det hadde vært en av mine hunder hadde dem i verste fall bare gått bort å begynt å sleike på karen som falt. Så til TS, det kommer altså helt an på hunden, men man skal som Wollf skrev alltid ha dem under oppsyn og fremdeles kan uhell skje. Se an hunden din, er du usikker på hvordan hunden vil reagere kan du jo også prøve en reisekolbe der rotta ikke får ut noen kroppsdeler og hunden ikke får inn snuten o.l.
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotte og hund

Post by wollf »

Det ville min også gjort. Om han viste det var en rotte. Her fallt rotta på snuten hans. Buddha er kjempe snill med rottene. Men uhell kan skje

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Rotte og hund

Post by Eru »

Kanskje han trodde det var en godbit som falt ned på nesa! Syns det er fantastisk å se forskjellige arter gå sammen så godt. Ene katten vår og yngste labradoren er som søsken, vasker hverandre, leker og koser. Hva er det som går fint med rotter da? :giggle:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotte og hund

Post by wollf »

rotter :crazybonk:

Eru
Hamstrer mat
Posts: 377
Joined: 21 Apr 2013, 20:23
Location: Mosjøen

Re: Rotte og hund

Post by Eru »

Ikke sant! :giggle:
~ Mishka ~ Eron ~ Brus Willi ~ Mus Lee ~ Arnold Ratnegger ~

Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Re: Rotte og hund

Post by Claudia Marlene »

Har en goldendoodle, han har fått lov til å snuse på dem. Han oppfører seg veldig rolig rundt dem, men passer selvfølgelig alltid på. Er nesten mer bekymra for at de skal bite han i snuta, så han tar igjen:p men de er fremdeles noen sprettene jenter. Itillegg lar jeg alltid rottene komme ut selv vis de vil hilse, og holder han så jeg har grei kontroll på situasjonen. Men som sagt man kan jo aldri vite, plutslig er det instinkter som slår inn. Han er veldig opptatt av halen, og den er den eneste han egentlig har prøvd å slå etter :justice:

Claudia Marlene
Pinky
Posts: 27
Joined: 16 Aug 2012, 01:38
Location: Drøbak

Re: Rotte og hund

Post by Claudia Marlene »

Har en goldendoodle, han har fått lov til å snuse på dem. Han oppfører seg veldig rolig rundt dem, men passer selvfølgelig alltid på. Er nesten mer bekymra for at de skal bite han i snuta, så han tar igjen:p men de er fremdeles noen sprettene jenter. Itillegg lar jeg alltid rottene komme ut selv vis de vil hilse, og holder han så jeg har grei kontroll på situasjonen. Men som sagt man kan jo aldri vite, plutslig er det instinkter som slår inn. Han er veldig opptatt av halen, og den er den eneste han egentlig har prøvd å slå etter :justice:

c00nan
Sofaspiser
Posts: 150
Joined: 13 Aug 2013, 01:22
Kjønn: Kvinne

Re: Rotte og hund

Post by c00nan »

Jeg har en veldig rolig hund og han går fint sammen med rottene :cheerful:
jeg pleier å bøye meg ned med rotten(e) på fanget så hunden kan snuse på dem.. men med mindre de klatrer på han (det liker han ikke) så kan de ligge i senga sammen og gå rundt på gulvet uten at hunden bryr seg :smile2:

tenkte på det Claudia Marlene skrev.. det var en gang jeg hadde eldste rotta mi og bikkja i senga som alltid har gått fint.. men rotta mi frekk som a er bestemte seg for å ''smake på'' nesa hans :P
Han skvatt jo og glefsa ut i lufta (beit henne ikke).. og hu kunne ikke brydd seg mindre.. snudde seg helt rolig og tulsa videre.. :overrasket:
tror jeg og bikkja var like overraska.

Post Reply