Hvordan få to flokker til å møtes

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Hvordan få to flokker til å møtes

Post by Sandratravolta »

Når omplasseringsgutta jeg har er er ferdig med "karantenetid" og har blitt kvitt rusk tenkte jeg å sette de sammen med mine egne gutter, da jeg kanskje har lyst til å beholde en eller et par av de, eventuelt bare se hvordan det går med hverandre.

Hvordan bør jeg gå frem når det er 4+4 gutter???
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Hvordan få to flokker til å møtes

Post by WillyWonka »

ta det rolig. la de treffes ute. evt en av gangen.
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvordan få to flokker til å møtes

Post by Sandratravolta »

Men er det unødvendig å gjøre det, da tre av de mest sannsynlig skal omplasseres?? Eller er det god trening for de og meg?
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Hvordan få to flokker til å møtes

Post by Matmor »

Det kommer litt an på hvordan du tenker deg at omplassering skal foregå. Hvis de skal omplasseres til noen som har rotter fra før, ønsker du å vite om hannene er introduserbare. Hvis du ikke kommer til å omplassere dem til folk som satser på å få dem innlemmet i egen flokk, er det ikke så viktig.

Alle introduksjoner medfører farer for skader, så det er tryggere å la være. Men det er også mye arbeid med å ha rotter stående i separate bur.

Det blir fryktelig uoversiktlig å drive introduksjon med 8 rotter på én gang, så jeg ville ha startet med de roligste, og sett om det gikk an å få dem til å luftes sammen, i alle fall. Hvis alle rottene kan luftet sammen, selv om de ikke står i samme bur, sparer det også en masse arbeid!

Sandratravolta
Betarotte
Posts: 444
Joined: 17 Nov 2012, 00:51
Location: Oslo
Contact:

Re: Hvordan få to flokker til å møtes

Post by Sandratravolta »

Jeg vet jo foreløpig ikke om de kommer til å omplasseres til noen som har rotter fra før enda! Men jeg tenker at det er lettere å få omplassert de hvis jeg ikke MÅ sende avgårde alle fire samtidig, er jo ikke alle som ønsker seg fire nye medlemmer sånn med en gang. Og hvis jeg ikke får omplassert de må de jo være hos meg! Og det kan jo være vanskelig å få omplassert de nå som det nærmer seg sommerferie, er så mange faktorer som spiller inn.

Jeg tenker at jeg kanskje tar én og én, men det er jo en stund til jeg kan gjøre det. Akkurat nå holder jeg på å prøve å få min egen nylig chippede hanne inn i flokken igjen, han har vært så fæl mot de andre at jeg tror faktisk de har et horn i siden til han.. :/ Men forhåpentligvis skjønner de vel snart at han har roet seg ned. De kan jo ikke bære nag for alltid.

Må si at jeg gruer meg litt til disse introduksjonene på en måte, men kan jo bli interessant å se om det funker, og jeg vil jo sikkert lære noe av det. Det er bare at disse gutta er så innmari store i forhold til mine, og så har jeg fått en som er ganske redd og skrikete. Høres ut som jeg dreper han bare jeg løfter han. Er jo litt ekstra arbeid med ekstra bur, men det går jo greit(bare ikke de dagene jeg har vaska bur i seks timer i strekk på jobb)
rotteslottet.blogspot.no

"If you tame me, then we shall need each other. To me, you will be unique in all the world."

Post Reply