Rotte som hater rotter

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Rotte som hater rotter

Post by Maria Bee »

Jeg har en gammel hette rotte på snart 3 år, som skyr andre rotter som pesten. Til og med hennes eget speilbilde.
Hun har alltid vært alene rotte, men ser ikke ut til å ta plage av dette, da dørene til buret alltid står åpne. Hun går hvor hun vill, når hun vill. (Snakker om solen, her kommer hun hoppende :giggle: )
Jeg leker og koser med henne hele tiden, og hun elsker dette.
Hun er veldig glad i menesker, og blir klappet og koset med til alle døgnets tider. Det lengste hun har vært alene på snart 3 år er 24 timer, men da sto dørene åpne hele tiden, siden hun elsker seg i sofaen og på pels teppet vårt. :giggle:

Er det noen andre som har vært borti noe lignende før, og hvorfor liker hun ikke rotter?

Tro meg, jeg har prøvd ALT :-o
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Rotte som hater rotter

Post by monlan »

Hei hei.
Da jeg bodde på hybel hadde jeg rotter to ganger. Begge var alenerotter. Jeg viste ikke da at jeg burde hatt to. De gikk også fritt på hybelen når jeg var hjemme, og jeg stortrivdes med det. Rottene også. Jeg prøvde aldri intro med nye rotter. Så jeg vet ikke hvordan det hadde gått.
Så overtok vi en gutt som fra et kull der alle de andre hadde fått nye hjem. Bare lille Jerry igjen. Vi overtok han og fikk han kastrert slik at han kunne få være sammen med søstrene, en tante og moren sin. Vi bodde nært det gamle hjemmet hans. Det gikk ca 14 dager, kanskje litt lenger før vi besøkte dem første gangen og det var ikke snakk om at han ville ha noe med dem å gjøre. Han hadde tydeligvis glemt dem. Hos oss var han en fantastisk kosegutt, veldig glad i alle oss og kjempesosial og oppsøkende, kvikk og leken. Den beste rotta jeg noen gang har hatt. Vi sov middag på sofaen hver dag, jeg og Jerry. Han fikk ikke gå på gulvet men han hadde i bur det siste året. Han bodde i veggseksjonen og hadde stor plass. Det samme med Findus. Han hadde åpent bur og kunne gå fritt opp og ned av buret og til veggseksjonen og en glasskarm. Hoppa aldri ned på gulvet. Vet ikke hvordan han hadde tatt et møte med andre rotter, men er rimelig sikker på at han ikke hadde godtatt andre rotter.

Koselig å lese om jenta di :jepp:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Rotte som hater rotter

Post by wollf »

Finnes mennesker som hater folk og trives best med katter.

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Rotte som hater rotter

Post by monlan »

wollf wrote:Finnes mennesker som hater folk og trives best med katter.
:smile2: :narr: Den var god Wolf!!
Ja, det er nok slik at rotter trives best med det som de er vant med. Og dersom de er mer vant med mennesker enn med andre rotter så trives de nok best slik. Du kan i allefall være trygg på at rotta di ikke savner andre rotter eller er ensom. Ser nok på deg som familien sin :smile2: Jeg skulle gjerne ha hatt ei slik rotte nå. Mine to gutter vil ikke ha kos. Til nød så godtar de at jeg klapper de når de ligger å hviler, i eller oppå buret. Men de var redde da jeg fikk de for noen mnd siden, og Rasmus bet voldsomt. Og hylte når jeg prøvde å løfte de opp. Nå er alt mye mye bedre, men kosing det forstår de ikke vitsen med. Godtar at jeg holder på med det, men men ligger liksom å venter til at jeg skal slutte :giggle:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Maria Bee
Gnager på ledninger
Posts: 114
Joined: 29 Apr 2013, 20:45
Kjønn: Kvinne
Location: Haugesund

Re: Rotte som hater rotter

Post by Maria Bee »

Ja det er det beste med å komme hjem det. Kosing hele dagen lang. Før rompa berører sofakanten så står ho under meg å vipper på kanten med armene utsrakte, og vill på fanget :cheerful:
Ducati min lille stjerne. Sov godt jenta mi <3

monlan
Hamstrer mat
Posts: 385
Joined: 24 Jan 2013, 19:50

Re: Rotte som hater rotter

Post by monlan »

Kjempmissunnelig :cheer:
Gutta mine Ed, Charlie og Loffen.

Savner Jerry og Findus, Rasmus, Eddy, Charlie, Loffen, Leo og Bernie.
Mitt beste rotteminne er meg og Jerry som sov middag på sofaen. Hver dag i ca 2 år. Savner godgutten min.

Post Reply