To nye rotter sammen med 1 på ca 2 år?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
edvardlund
Pinky
Posts: 2
Joined: 29 Mar 2013, 20:44

To nye rotter sammen med 1 på ca 2 år?

Post by edvardlund »

Hei, jeg er da ny på forumet, og var litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, og håper den da evt kan bli flyttet om den er postet feil.

Men for å komme til poenget. Jeg hadde 2 hunnrotter fram til i går kveld, da den ene plutselig døde. Den døde helt plutselig, og har ikke vist tegn til noe sykdommer. Jeg sitter da igjen med bare en rotte på 2 år (Smule), og lurer på om jeg bør skaffe to nye rotter sammen med henne. Jeg tenker det er uaktuelt å bare kjøpe en, da Smule helt sikkert vil dø før den jeg da kjøper, og den vil bli alene.

Er det lurt å skaffe to helt nye rottevenner til en gammel hunnrotte? Eller bør jeg bare la henne leve livet ut?

-Edvard Lund

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To nye rotter sammen med 1 på ca 2 år?

Post by WillyWonka »

Bare la henne leve livet ut? Det bør hun jo selvsagt få lov til, men du bør se om du ikke får introdusert henne for noen nye :) Det kan være like greit å kjøpe to, så når den gamle damen ikke lever lengre, så har de to gjenværende hverandre :)

Det er hunn-rotter du har, og der bruker introduksjonen å gå noe lettere enn hos hannrotter :) Om du da i tillegg setter inn to helt unge rotter, blir det enda lettere. Rangen i buret blir lettere rangert da :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

edvardlund
Pinky
Posts: 2
Joined: 29 Mar 2013, 20:44

Re: To nye rotter sammen med 1 på ca 2 år?

Post by edvardlund »

Tusen takk for raskt svar. Jeg skal tenke litt på hva jeg gjør, og det er ikke helt umulig at det kommer to nye krabater inn i buret! :)

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: To nye rotter sammen med 1 på ca 2 år?

Post by WillyWonka »

Så bra ^^, Alltid kjekt med nye små :)
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: To nye rotter sammen med 1 på ca 2 år?

Post by sanca »

Enig, det går nok greit med to helt unge jentetasser inn til gamlemor :cheer: Men om det mot alle odds skulle vise seg at hun ikke godtar de to nye, må du kanskje være forberedt på å ha rotter i to bur til den eldste dør...
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Post Reply