Pluteslig veldig aggresiv

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Pluteslig veldig aggresiv

Post by Dodraugen »

Halois igjen :D Lenge siden jeg har stukket snuten min inn her nå :alien:

For en uke siden så fikk vi oss to små gutter på 8 uker. På Søndag så begynte vi å sakte introdusere de til våre to gammle damer på to år. Ting gikk passe greit. Litt pompøse damer, å en god del bartefakting/lett piping.

For noen dager siden så har damene vært litt inne i burdelen til guttene, å ting går fortsatt greit.

Så til det jeg ikke forstår. I dag så sov jentene litt i delen til guttene (for seg selv :wink: ), så jeg tenkte at nå begynner det sakte å gå veldig bra :D Men etter noen timer så bestemte Lenore seg for å fly på den ene av guttene uansett hva han gjorde (han er rolig). Er øyekontakt nærme så PANG!

Skjønner ikke hvorfor hun plteslig oppfører seg sånn. Virker som lille Astrix gutten er blitt litt redd av henne nå :(

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pluteslig veldig aggresiv

Post by wollf »

Dodraugen wrote:Halois igjen :D Lenge siden jeg har stukket snuten min inn her nå :alien:

For en uke siden så fikk vi oss to små gutter på 8 uker. På Søndag så begynte vi å sakte introdusere de til våre to gammle damer på to år. Ting gikk passe greit. Litt pompøse damer, å en god del bartefakting/lett piping.

For noen dager siden så har damene vært litt inne i burdelen til guttene, å ting går fortsatt greit.

Så til det jeg ikke forstår. I dag så sov jentene litt i delen til guttene (for seg selv :wink: ), så jeg tenkte at nå begynner det sakte å gå veldig bra :D Men etter noen timer så bestemte Lenore seg for å fly på den ene av guttene uansett hva han gjorde (han er rolig). Er øyekontakt nærme så PANG!

Skjønner ikke hvorfor hun plteslig oppfører seg sånn. Virker som lille Astrix gutten er blitt litt redd av henne nå :(
hei vennen^^
velkommen.
nå skal du få litt pekefinger av meg her. først og fremst må du ikke ha jenter og gutter sammen. med mindre du vil ha 40-50 rotter. damene dine er også aaalt for gammle til å føde, og du kan rissikere at de får komplikasjoner, som kan føre til ja.. vil ikke si ordet:(
husk at rotter er svææært produktive. damene dine er nok før det første gammle og vil ha fred fra de små og rampette ungene. men jeg ville heller satset på å la guttene være for seg selv. så slipper du å få dårlig samvittighet om noe går galt:)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pluteslig veldig aggresiv

Post by wollf »

viewtopic.php?f=6&t=14577

btw woodgirl det er dodraugen som har gutta;)

Dodraugen
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 11 Sep 2010, 17:02

Re: Pluteslig veldig aggresiv

Post by Dodraugen »

wollf wrote:viewtopic.php?f=6&t=14577

btw woodgirl det er dodraugen som har gutta;)
Facebook snoker :P

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Pluteslig veldig aggresiv

Post by wollf »

:giggle:

Anniken.HH
Stjeler søppel
Posts: 731
Joined: 05 Oct 2012, 16:14
Location: Vestfold

Re: Pluteslig veldig aggresiv

Post by Anniken.HH »

Jeg tar opp den tråden her litt, jeg.
Jeg kjøpte for en liten stund siden en ny gutt i dyrebutikk i Tønsberg. Det var kjærlighet ved første blikk, og han måtte bli med hjem.
Jeg så raskt at han savnet brødrene sine, så jeg begynte en introduksjon dagen etter at jeg fikk ham i hus til Stripa, den roligste gutten min. Det var litt vasking fra Stripa sin side og de la seg sammen for å sove. Det samme skjedde med Diesel, og så med Skygge. Jeg lot alle fire guttene være sammen fire timer den første dagen. Det var ingen tegn til aggresjon noen plass, og de la seg sammen.
Sirius-han nye - la seg litt unna, nesten som om han ikke helt turte og nærme seg dem.
Jeg satte dem ikke sammen den dagen, og tok en ny runde introduksjon dagen etter. Sirius virket modigere, men ellers var det lite forskjell fra dagen før.
Har hatt to introduksjoner til over like mange dager. Han ligger inntil dem og har ikke noe problem med å ligge innerst i klynga litt. Han virka fortsatt litt alene, og ettersom det ikke var noen problemer over fem introduksjoner satte jeg dem sammen tidligere i dag.
Jeg har holdt et øye på dem i hele dag, og ting har gått bra. Sirius har holdt seg alene, men det har de andre også i dag. Sovet hver for seg og sånt.
Så hørte jeg piping fra buret, og Sirius og Skygge gikk rundt hverandre i ring. Skygge var pustete i pelsen og Sirius lå flat langs gulvet.
Det var ingen skader og de skilte seg selv. Skygge fortsatte litt med bustepelsen, og jeg har nå tatt Sirius ut og har ham på sofaen.

Hva skal jeg gjøre med hensyn til slosskampen i buret? Skal jeg holde dem avskilt og fortsette introduksjoner, eller skal jeg prøve og la dem bo sammen over natten og se hva som skjer?
http://morellen.blogg.no/" onclick="window.open(this.href);return false;

Grønnsåpe-Nitro-Glukose-Jackpott-Pepper-Mal-Firefly-Pilot

Sov godt
Mustang, Småen, Stormgrå, Skygge, Sirius, Gunnar Peon, Diesel, Stripa, Einstein, Mose, Bolivar, Gex, Lav, Radagast, Percy

Post Reply