Kjemisk kastrert hunn med en intakt hann?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Kjemisk kastrert hunn med en intakt hann?

Post by Tonje! »

Radka døde jo nå på mandag, og Frida er igjen alene, så jeg ser etter en ny voksen rottevenn til henne.

Hvordan tror dere det vil fungere å sette en intakt hann sammen med Frida? Frida fikk et Suprelorin-implantat for 8 måneder siden, og skal derfor være steril.

Noen tanker/tips/erfaringer?
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Kjemisk kastrert hunn med en intakt hann?

Post by Matmor »

Jeg tror nesten det må prøves. Spørsmålet er om hannen tar hensyn til at hunrotten ikke er fertil. Hun vil sannsynligvis ikke synes det er morsomt å bli forsøkt parret.

For en tid tilbake prøvde jeg en sterilisert (kirurgisk) hunrotte sammen med en han. Det gikk ikke så bra. Han forsøkte å parre henne både her og der - men slik oppførte han seg også overfor enkelte hanner, så han var neppe typisk. Brødrene hennes rørte henne ikke.

MissGuardian

Re: Kjemisk kastrert hunn med en intakt hann?

Post by MissGuardian »

Vet ikke om oppførselen er forkskjellig mellom kjemisk og kirurgisk sterilisering.
Men Nirvana er sterilisert(kirurgisk), og har aldri hatt noen som helst problemer med at hannene har prøvd å parre seg med henne(verken kastrerte eller intakte hanner).

Post Reply