Bare et lite spørsmål

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Masja

Bare et lite spørsmål

Post by Masja »

Her er en en ting jeg ikke har tenkt på før. Den ene rotten min, Rachet, er jo nylig blitt operert for kreft. Jeg har henne derfor i et eget bur inntil såret har grodd. Spørsmålet er om jeg kan sette henne rett tilbake i gamleburet til Clank, eller om jeg bør ta en ny introduksjon på de. Bør jeg for eksempel vaske buret og la de møtes på et nøytralt sted før Rachet får flytte tilbake igjen? De har jo alltid vært sammen siden jeg fikk de (kjøpte de sammen), og de har alltid vært gode venner, men ble plutselig litt usikker på om Clank nå føler at buret er hennes territorium, og at Rachet plutselig blir en inntrenger, siden hun har hatt buret for seg selv noen dager. Jeg har forsøkt å la de treffes utenfor buret, men Clank viser litt for stor interesse for såret til Rachet til at jeg ikke tør la de gå sammen til såret er grodd.

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Tror ikke det skal være et problem.. Jeg lot jo Hoyst stå alene en stund fordi han og Mike ikke gikk sammen, men når jeg satte Ole og Dole inn til ham igjen, gikk det helt fint.

Tror nok heller Clank blir glad for å få selskap igjen, men du kan jo selvfølgelig la dem møtes ute først, for å være sikker på at det ikke blir noen krangling, evt. la dem bytte bur et døgn.. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Da Rim skulle inn i dameburet igjen, puttet vi henne bare rett inn uten høflighetsfraser rottene imellom. Rim var henrykt over å få komme hjem igjen; hun måtte klatre, snuse og patruljere stedet grundig. Det lot til å være stor gjensynsglede over hjemkomsten, men det var Rim som var ivrigst; det hun savnet aller mest mens hun var borte, var lukten av kompisenes romper! *sniff-sniff, I'm in heaven*

Jeg kombinerte vask av jenteburet med Rims hjemkomst, så hun kom til et rent og pent bur og gamle kjente.
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Masja

Post by Masja »

Jeg kombinerte vask av jenteburet med Rims hjemkomst, så hun kom til et rent og pent bur og gamle kjente.
Ja, det er jo sant. Hadde jo uansett tenkt å ta en grundig vask av buret før jeg setter Rachet tilbake.
Oppdaget ellers at jeg har klart å putte dette innlegget på "genetikk og avl-forumet". Det var jo absolutt ikke meningen. :oops:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

*Flyttet til introduksjoner*
(Litt usikker på om det burde ligge her eller under sykdom, men nå havnet det nå her ;))

Locked