Det er gjort!!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Det er gjort!!

Post by Hoyst_87 »

Jaja! For ca 40 minutter siden så Hoyst de to nye for første gang. Var i tvstua på internatet, i en sofa der. Hadde utstyrt meg bra, med tjukke hansker i tilfelle noe skulle gå galt, og så lot jeg det stå til. Slapp alle tre løse, og ventet............

De så nesten ikke på hverandre engang! :? Jeg dyttet dem litt mot hverandre, og da var det litt snusing, og så fortsatte alle tre å utforske sofaen.
Det var littegranne piping og de små yppet litt, Ole sto og slo Hoyst i ansiktet med hendene, men da løftet Hoyst hånda forsiktig, og la den lille i bakken og sto litt på ham, og da ga Ole seg.. :lol:

Jeg ga opp å vente på noen stor konfrontasjon, og tok dem med opp på rommet igjen, så fikk de gå rundt på senga mens jeg gjorde buret ferdig. Hadde hengt opp 2 hengekøyer, så de kunne bruke dem hvis de ville.

Slapp dem inn i buret, og da ble det litt mer stress. De to små, Ole og Dole, løp rundt og skulle utforske alt, og under avispapiret og oppå huset, og datt ned i vannskålen når de klatra på burveggen og gikk på Hoyst osv..
Da ble Hoyst litt oppgitt. Han er jo en voksen mann, tross alt, 1 år og 7 mnd!

Og plutselig, Hoyst som ALDRI har likt hengekøyen sin, han ble så lei av de små at han klatret opp burveggen, og forsiiiktig, forsiiktig manøvrerte seg oppi hengekøya, og satte seg der, og bare slappet HELT av.. Så at han bare lukket øynene og hvilte. :)

De er noen rare skapninger, disse små kjæledyrene våre. :)


Men alt i alt, det gikk kjempefint, ingen slossing hittil! :)

Nå skal jeg gå og sjekke til dem igjen. :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Fint_Lite
Tisser i køyene
Posts: 613
Joined: 04 Oct 2005, 23:07
Location: Kristiansand
Contact:

Post by Fint_Lite »

Hørtes kjent ut..Tjukka mi på 18 måneder har tre små og passe på..og de kan bli litt masete til tider..da ser jeg Tjukka sniker seg unna og legger seg i den øverste køya i buret og sovner...da jeg kommer bort til buret ser jeg et bedende blikk i Tjukka av og til "redd meg...redd meg...jeg vil vekk...redd meg!!" hehe, og hun kommer ikke fort nok opp i hånden min!! haha må bare le, det er så gøy og observere de!
Mvh

Jane, Tjukka, Lille My, Tutta og Sissi!

www.FintLite.piczo.com

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

ja, han sto opp mot døra en stund! men når jeg åpnet, så ville han ikke ut likevel. tror han prøvde å lure meg til å ta ut de små så han kunne få være i fred i buret.. :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Lillenill

Post by Lillenill »

Hehe.... Noen som har det!
Her er det slåssing for fult når det kommer nye skapninger inn gitt..!
Uansett hvos riktig jeg prøver å gjøre det, blir det alltid slåssing i bur og utenfor..
*sukk*

Men men..
Sånn er jentene mine... Men høfflige å snille etterhvert som tiden går..

( ehm, ikke helt sant da, men.. Prøver å skydde de litt nå for å ikke skremme andre rotte-rottiser her.. ) hehe..
Alle har vært en gang hver i "skammekroke"buret... Hvis de har vært skikkelige slemme slemme piker.. hehe.. litt morsomt egentlig.. Da fård e fred for seg selv.. Eller raserer hele buret ( hun lille yngste jeg sikter til her i heimen ) hehe..

Lillenill

Post by Lillenill »

Hehe.... Noen som har det!
Her er det slåssing for fult når det kommer nye skapninger inn gitt..!
Uansett hvos riktig jeg prøver å gjøre det, blir det alltid slåssing i bur og utenfor..
*sukk*

Men men..
Sånn er jentene mine... Men høfflige å snille etterhvert som tiden går..

( ehm, ikke helt sant da, men.. Prøver å skydde de litt nå for å ikke skremme andre rotte-rottiser her.. ) hehe..
Alle har vært en gang hver i "skammekroke"buret... Hvis de har vært skikkelige slemme slemme piker.. hehe.. litt morsomt egentlig.. Da fård e fred for seg selv.. Eller raserer hele buret ( hun lille yngste jeg sikter til her i heimen ) hehe..

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

hehe! glad jeg har sånne snille gutter jeg! :D de bare leker, nå.. :D
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Mocka
Hamstrer mat
Posts: 352
Joined: 13 Nov 2005, 00:51
Location: Asker
Contact:

Post by Mocka »

Jeg har samme greia som deg lillenill :P Det går kjempefint med småtasser da. De kan jeg bare hive inn i buret nesten, men de eldre har jeg litt større problemer med. Mine jenter er "mannevonde" :P De hater mannfolk :P Har brukt siden før jul på en kastrert gutt. Masse ut og inn av buret, men nå ser det heldigvis ut som det går bra :D Lykke til hoyst_87 ;) Han kommer nok til å lære dissa guttene litt folkeskikk tenker jeg, men så lenge de ikke bruker tennene og får hverandre til å blø er det greit :P

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

:)
Hehe, ja, jeg håper det.. De burde nesten hett Knoll og Tott, så småfrekke som de er! Men Hoyst er cool, han snur seg bare vekk, eller legger de forsiktig i bakken og står på de til de ligger stille.. :D han har vekten på sin side ja! :lol:

de har vært veldig snille hittil! ikke brukt tennene i det hele tatt! :) ikke engang prøvd å bite, såvidt jeg har sett ihvertfall! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Dumbo-fan90
Sover i do
Posts: 253
Joined: 25 Oct 2004, 16:54
Location: Asker
Contact:

Post by Dumbo-fan90 »

Nååh :shock: Heldig du er med din intodruksjon. Mine rotter, som begge var alenerotter (en jenteog en gutt) brukte jeg relativt lang tid på. Pippin brukte jeg vel rundt en månede på å venne seg til sin burkamerat, mens Jippie har jeg vel slitt med helt siden jeg fikk henne. Altså i ca. 4mnd! Men nå har begge slått seg til ro med sine kompiser, og de er blidere enn noen gang, så nå kan jeg virkelig ikke forstå folk, som bare kjøper en rotte, for å ha den som alenerotte. Det er jo ikke noe liv for de små :)
Mvh Ida&rottene

Lillenill

Post by Lillenill »

Mocka wrote:Jeg har samme greia som deg lillenill :P Det går kjempefint med småtasser da. De kan jeg bare hive inn i buret nesten, men de eldre har jeg litt større problemer med. Mine jenter er "mannevonde" :P De hater mannfolk :P Har brukt siden før jul på en kastrert gutt. Masse ut og inn av buret, men nå ser det heldigvis ut som det går bra :D Lykke til hoyst_87 ;) Han kommer nok til å lære dissa guttene litt folkeskikk tenker jeg, men så lenge de ikke bruker tennene og får hverandre til å blø er det greit :P


hehe.
Mannevonde? Hvorfor hater de mannfolk da?

Ikke bra...
SMåtasser går best, men eldre er litt verre med.. hehe..

Lillenill

Post by Lillenill »

Dumbo-fan90 wrote:Nååh :shock: Heldig du er med din intodruksjon. Mine rotter, som begge var alenerotter (en jenteog en gutt) brukte jeg relativt lang tid på. Pippin brukte jeg vel rundt en månede på å venne seg til sin burkamerat, mens Jippie har jeg vel slitt med helt siden jeg fikk henne. Altså i ca. 4mnd! Men nå har begge slått seg til ro med sine kompiser, og de er blidere enn noen gang, så nå kan jeg virkelig ikke forstå folk, som bare kjøper en rotte, for å ha den som alenerotte. Det er jo ikke noe liv for de små :)
Åssen går det med Jippi??
Er hun blitt noe bedre..?

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Det gikk veldig bra.. Helt til klokka halv ett.. DA begynte de å løpe og klatre og pipe og skrike og mase og bråke osv.. Sto opp et par ganger for å sjekke at alle hadde det bra, og det hadde de, de bare lekesloss. Det var faktisk de to små som sloss mest. Hoyst bare la seg inni huset og brydde seg ikke med bråket. De holdt hvertfall på sånn til halv fem(!!!!), da var jeg så trøtt at jeg sovnet uansett..!

Menmen. De har roet seg igjen nå, skal ha dem ut og prøve å leke med dem litt seinere i kveld, så kanskje de ikke er SÅ ille i natt. Lurer på om Hoyst egentlig likte å få kompiser. :? Han ser mest oppgitt ut, egentlig. Velvel.
Hengekøyene har de gnagd ned, så de henger som noen vimpler fra burtaket, får vel gå og kjøpe noe tynn kjetting å henge de opp med, i morra. :)

Hm. Jeg er litt oppgitt nå. Men det er vel mest for at jeg er trøtt. Får se hvordan det går i natt. Hvis de små er like ille så må jeg nesten sette dem i reiseburet om natta tror jeg.. For nattesøvnen min må jeg ha, og kan ikke ha de noe annet sted enn på rommet. Jaja! Får håpe på det beste, har ikke lyst til å la de være i det lille reiseburet hele natta heller. Kanskje de bare må få gå løse på rommet. :?

Går nok bra, får legge meg nedpå et par timer nå, så er det ikke SÅ ille hvis de bråker i natt også.

:) ønsk meg lykke til :lol: :roll:
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Mirre

Post by Mirre »

Hihihi! Bråkebøttene! :lol:
Hilse dem fra mej..Bestemor glad i dem :D

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Mirre wrote:Hihihi! Bråkebøttene! :lol:
Hilse dem fra mej..Bestemor glad i dem :D
Klart jeg skal hilse! :D de er skikkelig aktive da! :) lekesloss masse og løper rundt! stakkars Hoyst klarer ikke helt å henge med! :P

:)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

Locked