rotta på skulderen

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

rotta på skulderen

Post by siv »

hei jeg har lyst til å trene den nye rotta mi til å sitte på skuldren min oxo, sån som den andre jenta jeg har hatt lengst, men roxy er så skvetten :hm: hun blir litt skremt så fort hun hører en annen lyd uten for eller ett annet sted i huset, så jeg :hm: er redd hun vil hoppe ned å slå seg, er det noen som har :hm: noe forslag :?: :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg vet ikke om du har sett slike "halser" som rotta kan løpe rundt inni? Kansje det hadde vært noe for deg?

Ellers er hettegensere ikke så dumt - hetta er fin å gjemme seg i hvis det blir litt skummelt...

sussa
Pinky
Posts: 25
Joined: 16 Jan 2008, 23:56

nakken

Post by sussa »

Mine elsker å sitte i nakken, de gjemmer seg bare under håret mitt visst det blir for skummelt..Hette genser og genser med hals er veldig bra som matmor sier, en gobit på skuldra kan kanskje og gi posetive opplevelser .. Koselig er det i alle fall med en rotte på skuldra :D

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

takk for tipset begge to, :hm: sånne halser har jeg ikke vært borte i, hvor får man kjøpt de å hva koster de :?: jeg bruker alltid hette genser nesten, men holder det til min skvettene roxy tro :hm: sharon er vant med å være på skulderen min fra hun var baby, men roxy er stor å er ikke vant med det :) men jeg gjerne ha begge to der, tror dere hun vil hoppe ned fra skulderen min når jeg prøver å ha henne der :hm:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

sussa
Pinky
Posts: 25
Joined: 16 Jan 2008, 23:56

Nakken

Post by sussa »

Du kan jo legge et skjerf, håndkle eller noe rundt nakken som hun kan gjemme seg under og titte frem når hun vil :D Ang det med og hoppe vet jeg ikke, prøv å sitte eller noe så du ikke er så høyt oppe 8)

2po
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 26 Dec 2007, 00:32
Location: Trondheim

Post by 2po »

problemet mitt med rottene når jeg prøver å ha de på skuldern er at de ikke vil sitte der :| De kravler bare rett ned på framsida av meg - rett ned altså! bryr seg ikke om at de kan dundre rett i bakken. og selvsagt tar jeg imot dem rett før de faktisk faller ned, men... sukk.... Noen tips til hva jeg skal gjøre? :hm:

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

2po wrote:problemet mitt med rottene når jeg prøver å ha de på skuldern er at de ikke vil sitte der :| De kravler bare rett ned på framsida av meg - rett ned altså! bryr seg ikke om at de kan dundre rett i bakken. og selvsagt tar jeg imot dem rett før de faktisk faller ned, men... sukk.... Noen tips til hva jeg skal gjøre? :hm:
:hm: kanskje hun synes det er skummelt å sitte der oppe, ikke godt å si eller så er det kanskje en vane sak, sharon elsker å sitte på skuldra mi når jeg går rundt, men den nyeste roxy har ikke gjort det så mye at det har gjort noe, jeg hadde begge på skuldren en gang da var jeg nesten redd for at hun skulle dette ned, jeg har prøvd å ha henne innen for genseren min oxo men der kryper hun ut igjen etter noen minutter, :rottehode: sliter med det samme selv som sakt, så får desverre ikke hjulpet deg så mye :roll:

når jeg har 2 katter oxo å de ofte er inne når jeg skal lufte de 2 små så har jeg valgt å ta de i en liten transsport kasse i steden når jeg skal ha de inne på leke rommet, så de har nå lært seg at når de kommer i den kassa får de komme ut å leke å noen ganger går de selv ut å inn av den når de skal flyttes på, de elsker oxo å leke i den når den står på gulvet på leke rommet :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Post by Radney »

mine fire elsker å sitte på skulderen å gå tur :D
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Radney wrote:mine fire elsker å sitte på skulderen å gå tur :D
så morsomt, jeg håper roxy oxo vil like å sitte på skulderen etter hvert, sharon er som en papegøye :lol: henger seg fast på skulderen uansett hvor jeg går eller sitter :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Post by Radney »

Ja det er søtt når de sitter der å koser seg ;)
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

jeg elsker å ha de på skulderen, i hetta eller i veska, jeg har hatt med rotter nesten over alt :lol:
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Lilly-Marie wrote:jeg elsker å ha de på skulderen, i hetta eller i veska, jeg har hatt med rotter nesten over alt :lol:
haha så kult, det har jeg oxo tenkt å ha til sommeren ta de med meg på turer å sånt ute
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

For ca.2 år siden hadde jeg en rotte som elsket å sitte på skulderen og en som hatet det( men hun var veldig spesiell, likte ikke høyder). Så hun satt heller i armkroken min når vi gikk tur, funka helt fint det å :D
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

MiljamJenta wrote:For ca.2 år siden hadde jeg en rotte som elsket å sitte på skulderen og en som hatet det( men hun var veldig spesiell, likte ikke høyder). Så hun satt heller i armkroken min når vi gikk tur, funka helt fint det å :D
hehe såmerkelig da, min ene tok jeg på skulderen min bare i noen min i sta, å det virket ikke som hun var dirkete redd hun satt der å så seg rundt bare men jeg turte ikke ha henne der så lenge for hun er så skvetten av seg ennå :) men jeg skal trene henne på å ha henne der sån litt å litt inne i mellom. men hun er veldig klok, jeg spurte henne etter at hun hadde vært på gulvet en stund om hun ville være med inn igjen å da gikk hun til transport kassa si å satte seg oppe i den :lol: hun gjør heller det en å bli løftet ditt hun, rar jente
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Hehe :D Høres veldig smart ut :lol:

Jeg har nettop lært den ene av mine "gi labb" :bravo: Det er veldig gøy
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Post Reply